  • 1. Data: 2009-11-09 21:50:16
    Temat: 7d na dpreview.com
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Nikt jeszcze nie wspomniał, a revius zdąrzył prawie ostygnąć... ;-)
    Jest in-depth na dpreview.com.

    Wychodzi że nie taki strasznie kiepski ten sensor, na jaki wyglądał po
    pierwszych samplach tu i ówdzie. Najwidoczniej ACR jeszcze sobie za
    dobrze nie radzi - tu mają jakąś oficjalną betę od Adobe, acz też nie
    bryluje (co sami zaznaczają).
    Wygląda, że obyło się bez kroku w tył, w stosunku do 50D, choć progres
    też nie za wielki.

    No i wiecznie powracające pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie
    tylko) - ile uzbiera się obiektywów, które po przymknięciu przekroczą
    rozdzielczość matrycy?

    de Fresz

  • 2. Data: 2009-11-09 22:35:36
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, de Fresz wrote:

    > No i wiecznie powracające pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie
    > tylko) - ile uzbiera się obiektywów, które po przymknięciu przekroczą
    > rozdzielczość matrycy?

    Dopóty z nadpróbkowania jest jakiś zysk (a jest), ciągle można
    się posłużyć argumentem że zawsze lepiej 2x więcej (niż rozdzielczość
    szkła).
    Ale prawda, gdzieś przy x3 wszystkie znane argumenty mogą się skończyć.
    Coś sie wymyśli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-11-10 01:54:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Nikt jeszcze nie wspomniał, a revius zdąrzył prawie ostygnąć... ;-)
    > Jest in-depth na dpreview.com.

    Tu jest lepszy :)
    http://www.youtube.com/watch?v=pfKOepFC7_E

> [...]
    > pierwszych samplach tu i ówdzie. Najwidoczniej ACR jeszcze sobie za
    > dobrze nie radzi - tu mają jakąś oficjalną betę od Adobe, acz też nie

    Adobe ostatnio wypadało NAJGORZEJ jeśli chodzi o poziom szczegółów i
    algorytmy odszumiające. W nowej wersji jasno widać, że jest znacznie
    lepiej, podejrzewam że głównie nie w canonach i nikonach :)

    > Wygląda, że obyło się bez kroku w tył, w stosunku do 50D, choć progres
    > też nie za wielki.

    7D z pewnością jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostają dwie sprawy
    - czemu nie nazwali go 60D? Tak po prostu?
    No i czy ktoś chce koniecznie cropa za tyle... IMHO - zdecydowanie
    przesadzili. Dokładniej jak olek za EP2 po 4400zł.

    > No i wiecznie powracające pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie
    > tylko) - ile uzbiera się obiektywów, które po przymknięciu przekroczą
    > rozdzielczość matrycy?

    Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitować obiektyw?

    d.

  • 4. Data: 2009-11-10 03:21:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "de Fresz" hda2qo$3q9$...@i...gazeta.pl

    > No i wiecznie powracające pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie tylko) -
    ile uzbiera się obiektywów, które po przymknięciu
    > przekroczą rozdzielczość matrycy?

    Zero. Szkła Canona są do pupy. :)

    -- Co przemawia na korzyść sprzętu fotograficznego Canona?
    -- Dobra współpraca z drukarkami Canona. ;)

    C 7 D steruje lampą bezprzewodowo -- super, ale dlaczego dopiero
    ta puszka tak ma? Dlaczego trzeba tracić jedną lampę na sterowanie?
    Lampa na sankach aparatu to IMO paranoja. :)

    Nie wiem, jak teraz, ale wcześniejsze matryce Nikona biły na głowę matryce Canona.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-11-10 07:10:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Zero. Szkła Canona są do pupy. :)

    Tak, wszystko jest do pupy i uniemożliwia robienie zdjęć. A pogoda to
    już w ogóle...

    > C 7 D steruje lampą bezprzewodowo -- super, ale dlaczego dopiero
    > ta puszka tak ma? Dlaczego trzeba tracić jedną lampę na sterowanie?
    > Lampa na sankach aparatu to IMO paranoja. :)

    Nie steruje się lampą tylko wyzwalaczem radiowym, kompatybilnym ze
    wszystkim. Wyzwalanie systemowe ma tę ''zaletę'', że działa z systemami
    i prawie nikt tego nie używa. Nota bene byłem przy teście systemu lamp
    Nikona, uśmialiśmy się po uszy próbując zapanować nad trzema lampami
    stojącymi od siebie dalej niż dwa metry. Na dziesięć strzałów w jednym
    błyskały wszystkie...

    > Nie wiem, jak teraz, ale wcześniejsze matryce Nikona biły na głowę
    > matryce Canona.

    Prawda tylko odwrotnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-11-10 08:00:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitować obiektyw?
    >
    > d.

    pytanie jest zle postawione - calkowicie pozbawione sensu.

    matryca nie limituje obiektywu

    ani obiektyw nie limituje matrycy.

    rozdzielczosc z jaka zostaje zarejestrowany obraz jest limitowana
    jednoczesnie przez rozdzielczosc matrycy i obiektywu.

    Zeby uzmyslowic - to tak jakby obserwowac swiat przez nalozone na
    siebie durschlag i sitko.

    na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze
    skorygowanych obiektywow i sporo jeszcze brakuje . Przy rozdzielczosci
    matrycy FF rzedu 100 mpx mozna bedzie mowoc o porownywalnych
    rozdzielczosciach

  • 7. Data: 2009-11-10 08:56:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):
    > 7D z pewnością jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostają dwie
    > sprawy - czemu nie nazwali go 60D? Tak po prostu?

    Pewnie po to aby zrobić miejsce pomiędzy 500D a 7D na model w klasie
    Nikona D90.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-11-10 09:03:34
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    Hej

> [...]
    > Nikona, uśmialiśmy się po uszy próbując zapanować nad trzema lampami
    > stojącymi od siebie dalej niż dwa metry. Na dziesięć strzałów w jednym

    Widzisz, Ciebie ten system śmieszy, a ja używam go często w plenerze.
    Skuteczność w ciągu dnia to mniej więcej 10-15m przy 90% uzysku.
    Jako mastera używam SB900 ze względu na świetny interface i obracaną
    głowicę którą kierują w stronę lamp slave - 2xSB800.
    Możliwe że z wbudowaną lampą lampą nie ma takiego zasięgu i są problemy
    z lampą ustawioną za bardzo z boku od aparatu.
    Za to wieczorem i w pomieszczeniach skuteczność jest prawie 100%.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 9. Data: 2009-11-10 09:37:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-10 02:54:30 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > 7D z pewnością jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostają dwie
    > sprawy - czemu nie nazwali go 60D? Tak po prostu?

    Wciąż krążą ploteczki, że jeszcze będzie 60D - pewnie bez tak
    rozbudowanego AFa, pewnie ze słabszymi filmami, pewnie tańszy.

    > No i czy ktoś chce koniecznie cropa za tyle... IMHO - zdecydowanie przesadzili.

    To powiedz to jeszcze Nikonowi, który na tym samym poziomie ma cenę
    D300(s). I jakoś na niską sprzedaż nie narzekają.

    > Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitować obiektyw?

    Bo więcej niż obiektyw przepuści - obrazu nie zarejestruje. Jak na
    razie efekty są takie, że Canon przy 18 MPx rejestruje więcej detalu od
    Nikona z 12 MPx, ale tylko przy bazowym ISO i najostrzejszych
    (przymkniętych, acz nie za bardzo, bo dyfrakcja) stałkach. Z innymi
    obiektywami przewaga będzie (może) tylko w centrum i znów, przy bazowej
    czułości. Przy wyższych ISO tak naprawdę nie ma specjalnej przewagi w
    ilości detalu, może, bardzo może, szumy po downsamplu będą mniejsze.
    BTW, przy 15 MPx dyfrakcja wyskakuje gdzieś w okolicach f7.1-8. Jeszcze
    trochę i nie bardzo będzie sens przymykać obiektywy, bo czy w tę, czy
    tamtą, to i tak mydło (ino trochę inne).
    A rozdmuchiwanie bezsensu matryc ma tę wadę, że użytkownik musi kupować
    większe karty (lub więcej) oraz poświęcić więcej mocy obliczeniowej
    kompa na przetwarzanie i przechowywanie zdjęć.

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-11-10 09:43:11
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > skorygowanych obiektywow i sporo jeszcze brakuje . Przy rozdzielczosci
    > matrycy FF rzedu 100 mpx mozna bedzie mowoc o porownywalnych

    Znów tworzysz nowe prawa fizyki?

    Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły:

    http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_mega
    pikselami.html
    http://optyczne.pl/24.1-artyku%C5%82-Film_kontra_mat
    ryca_czyli_czarowania_megapikselami_ci%C4%85g_dalszy
    .html

    wer