    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A gdyby to był pieszy?
    Date: Tue, 26 Mar 2019 18:05:50 +0100
    <5c92abb0$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <q6v7rk$o5f$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9358f5$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <q70i1p$6jj$3@node2.news.atman.pl>
    <5c93d31b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q70lv0$6jj$6@node2.news.atman.pl>
    <5c98db51$0$503$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 25.03.2019 o 14:44, LordBluzg(R) pisze:

    > A gdzie napisałem że _na_ _przejściu?_ Wyciąłeś _przed_ przejściem :>

    A o czym my rozmaiwamy? O tym kto był pierwszy w kolejce do klopa w
    klubie, czy o pieszym na przejściu? Żeś się w ferworze walki pomylił i
    tyle - nie ma co brnąć bez sensu. Tym bardziej, że jesteśmy po tej samej
    stronie;)

    > bo do tego się odnosiłem.

    trzecia prawda - odnosiłeś się do tego czy pieszy traci pierwszeństwo,
    jak przechodzi na czerwonym.

    > OK, obecnie też nie ma w przepisach że pieszy ma
    > pierwszeństwo przed przejściem ale należy to w sumie tak traktować.

    W sumie to ma - na chodziku ma w oczywisty sposób pierwszeństwo przed
    samochodem, na przejściu też. Żadnej nieciągłości tu nie ma. Wątpliwości
    rozwiewa konwencja wiedeńska. Po prostu w PoRD napisano kto ma
    pierwszeństwo w miejscu przecinania się kiernków ruchu... bo z zasady
    tego się pierwszeństwo tyczy. Nie ustalono pierwszeństwa ani na
    chodniku, ani na targowisku ani w kolejce do lekarza, bo istotne jest
    pierwszeństwo akutrat na przejściu. Reszta to dorabianie teorii - nawet
    skuteczne bo prawnicy tak długo mieszali, że aż im uwierzono.

    > Analogią jest sytuacja z A7 gdzie masz ustąp ale na skrzyżowaniu a nie
    > przed...i jeśli widzisz pojazd zbliżający się do skrzyżowania to
    > normalnym jest że zwalniasz i go przepuszczasz, bo on ma pierwszeństwo
    > na skrzyżowaniu.

    Zupełnie nie wiem po co ze mną na ten temat dyskutujesz. Chyba z rozpędu
    uznałeś mnie za stronę przeciwną;)

    > W tym akurat przypadku, nic nie ma o zdjęciu pierwszeństwa.

    Ale skoro są nadrzędne - to albo zmieniają ale nie - jak nie to
    obowiązuje zasada prawej ręki, znaki i pierwszeństwo pieszego na
    przejściu niezależnie od świateł. Była już o tym dyskusja.

    Shrek