  • 1. Data: 2015-10-31 20:34:15
    Temat: A1Z6 A1Z4R
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Co to jest blacha mrożona A1Z6? Aluminiowa.
    Chodzi o fakturę?
    Czym się różnią gatunki A1Z4R od A1Z6 w kontekście łatwości ręcznego
    ugięcia takiej 1 mm blachy na promieniu R20 bez załamania.
    http://www.metal-stop.pl/oferta_aluminium_blachy.htm

    Robert

  • 2. Data: 2015-11-02 14:24:01
    Temat: Re: A1Z6 A1Z4R
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Co to jest blacha mrożona
    To już wiem. Faktura, skórka pomarańczy.

    Robert

  • 3. Data: 2015-11-02 16:12:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 14:24:40 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > To już wiem. Faktura, skórka pomarańczy.

    Na pewno? Za moich czasów mrożona to była cienka blacha stalowa, ocynkowana i
    nieprzewalcowana po tym ocynku. Można było palcami wyczuć struturę krystaliczną cynku
    osadzonego na stali, układającą się w charakterystyczny wzór zamarzniętej szyby.
    Teraz zim nie ma, szyby podwójne/potrójne, nikt nie wie co to mrożona szyba, może
    komuś się coś pomerdało?

  • 4. Data: 2015-11-02 18:13:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 16:12, Konrad Anikiel pisze:
    > może komuś się coś pomerdało?
    Chyba nie. Z tego co przez telefon usłyszałem, to chyba taka blacha jak
    kiedyś przyczepy kempingowe były obłożone.
    A co do gatunków, to tylko tyle mi powiedziano, że ta A1Z4R to
    półtwarda. Tyle, że to nic mi nie mówi.
    Nie mam innego wyboru, wezmę to co jest.

    Robert

  • 5. Data: 2015-11-02 18:34:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 18:13:31 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
> [...]
    > A co do gatunków, to tylko tyle mi powiedziano, że ta A1Z4R to
    > półtwarda. Tyle, że to nic mi nie mówi.
    > Nie mam innego wyboru, wezmę to co jest.

    Spytaj jaka norma jest na ateście, znajdź tą normę, przeczytaj co to znaczy, będziesz
    wiedział.

  • 6. Data: 2015-11-02 19:01:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jeśli nadal kombinujesz z wyginaniem deski, to właśnie miałem pomysł. Próbowałeś z
    tkaniną szklaną?

  • 7. Data: 2015-11-02 19:41:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 19:01, Konrad Anikiel pisze:
    > Próbowałeś z tkaniną szklaną?
    Myślałem o tworzywie sztucznym. Ale tkanina niby łatwiejsza do mocowania.
    Teraz robię kształty otwarte to problem z "nawijaniem" drewna (aby
    uzyskać profil zamknięty) nie jest najpilniejszy.
    Dlatego pytałem o tą blachę, która ma "wyściełać" formę do gięcia.

    Robert

  • 8. Data: 2015-11-02 19:45:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Myślałem o tworzywie sztucznym. Ale tkanina niby łatwiejsza do
    >mocowania.

    Przede wszystkim sztywna, tzn niewiele sie rozciaga.
    Z tworzyw sztucznych bys musial kevlar ...

    J.

  • 9. Data: 2015-11-02 20:08:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 19:45:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Przede wszystkim sztywna, tzn niewiele sie rozciaga.
    > Z tworzyw sztucznych bys musial kevlar ...

    Ja to bym zaprasował włókno szklane pomiędzy dwiema warstwami kevlaru. Tylko skąd
    małą ilość cienkiej folii kevlarowej wziąć, to nie wiem. Ale tyvek może być niewiele
    słabszy, a w każdym markecie budowlanym leży. Nie chce mi się szukać liczb do
    porównywania.