  • 1. Data: 2015-09-10 13:14:42
    Temat: Co to za jednostka?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Mikron, ale w odniesieniu do prozni.
    Mikron czego? Slupa Hg? Wody?
    Jak to przeliczac na Pa?
    Prawdziwe studiowanie zaczyna sie, gdy Google pokazuje 0 wynikow
    wyszukiwania:-)
    Pytanie dodatkowe: Metalizacja prozniowa to od jakiej prozni jest
    mozliwa? Bo kompletnie rozne opisy znalazlem, z jednych wynika, ze byle
    pompa np. od obslugi klimy jest w stanie taka proznie wytworzyc, inne
    prawia bajki o turbomolekularnych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2015-09-10 13:47:38
    Temat: Re: Co to za jednostka?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 13:14:50 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Prawdziwe studiowanie zaczyna sie, gdy Google pokazuje 0 wynikow
    > wyszukiwania:-)

    Mi google działa.
    https://www.google.com/search?q=vacuum+units&oq=vacu
    um+units&aqs=chrome..69i57.9886j0j7&sourceid=chrome&
    es_sm=93&ie=UTF-8

    napisało że micron w kontekście próżni to 1 mTorr, czyli 0.13333 Pa.

  • 3. Data: 2015-09-10 13:54:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > mozliwa? Bo kompletnie rozne opisy znalazlem, z jednych wynika, ze byle
    > pompa np. od obslugi klimy jest w stanie taka proznie wytworzyc, inne

    http://burkett.eng.ua.edu/ECE438538/Lectures/Ch12.pd
    Na stronie 4. jest wykres. To nie są pojedyncze punkty i poza dwoma egzotycznymi
    wyjątkami żaden z nich nie ma dolnego końca, czyli totalna próżnia nie przeszkadza,
    ale być może wcale dużo nie pomaga.

  • 4. Data: 2015-09-10 15:49:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mi google działa.

    Wielkie dzieki, Googlalem po polsku.
    Za wykres tez wielkie dzieki, czegos takiego szukalem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-09-10 16:10:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 15:49:39 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,

    > Wielkie dzieki, Googlalem po polsku.
    > Za wykres tez wielkie dzieki, czegos takiego szukalem.

    Nie ma sprawy. Patrząc na ten wykres, można dojść do wniosku że główny cel obniżania
    ciśnienia to obniżanie potrzebnej temperatury, ale nie wiadomo czy jakość powłoki
    jest taka sama. Ja bym najpierw przedmuchał komorę obojętnym gazem, żeby w tych
    torach nie było tlenu.