  • 1. Data: 2009-01-10 12:31:22
    Temat: AC Freezer 7 Pro - badziew.
    Od: Nazgul <...@o...pl>

    Właśnie stoczyłem walkę z coolerem jak w tytule i muszę Wam powiedzieć
    uczciwie: Badziew. I to niekoniecznie sam z siebie ale raczej wynika to
    z konstrukcji samego mocowania coolera - chodzi mianowicie o cholerne
    otworki i kołeczki w płycie LGA775 - Asus P5Q Pro.

    Jak to mam w zwyczaju zamontowałem procesor i cooler na płycie przed
    zamontowaniem MB w obudowie - tak jest szybciej i prościej. Wszystko
    poszło pięknie - Klik, obrót - siedzi. Horror zaczął się później: Dwa
    kołeczki wyskoczyły gdy obróciłem obudowę pionowo. Drugi raz - gdy
    montowałem zasilacz i potrąciłem cooler jednym z kabli. Trzeci raz przy
    podpinaniu EPS12V. Kompa jeszcze nie uruchomiłem - czekam na pamięci ale
    cały czas drżę czy mi się to qrestwo nie odczepi w najmniej oczekiwanym
    momencie - swoją wagę bydlę ma.

    Jak zabezpieczyć Freezera przed odpięciem się w czasie pracy kompa?
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 2. Data: 2009-01-10 13:02:21
    Temat: Re: AC Freezer 7 Pro - badziew.
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Nazgul" <...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zabezpieczyć Freezera przed odpięciem się w czasie pracy kompa?

    mi tam z lga 775 nigdy nic nie wyskoczylo ale jak cos to podwiazalbym
    poprostu gdzies do obudowy z wyczuciem albo jakas nie parciejaca
    guma podczepil zeby nie obciazal tak plyty

    ostatnio przesiadlem sie na zalmana, przez one dziurki przykreca sie
    ramke z wierzchu i backplate z drugiej strony a samo mocowanie radiatora
    jest na 2 srubki, niby fajna sprawa bo lepiej dociska, ale montaz i
    demontaz jest imho duzo trudniejszy, ciezko sie tam dostac...

    ostatnio montowalem tez jakas dziwna i oporna konstrukcje na kolkach,
    wiec zeby zaoszczedzic sobie czasu podlozylem miedzy plyte a obudowe
    kawalek cienkiej sklejki z guma na wierzchu, przyklejona do obudowy tasma
    dwustronna, teraz zakladanie i zdejmowanie radiatora z oryginalnym
    mocowaniem to bajka, przestalem sie bac ze mi sie wszysko polamie jak
    przycisne

  • 3. Data: 2009-01-10 13:22:26
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Nazgul" napisał:
    > Wszystko poszło pięknie - Klik, obrót - siedzi.

    Po "kliku" dajesz "obrót" ? Zgodnie z instrukcją za pomocą obrotu
    (kołka) odczepia się tego Freezera więc nie należy obracać tych
    kołeczków po wciśnięciu.

    O ile pamiętam to przed wciskaniem tych kołków obróciłem je też
    przeciwnie do strzałek, bo zgogdnie ze strzałkami to się je
    odczepia.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2009-01-10 14:07:00
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Nazgul wrote:

    > Jak to mam w zwyczaju zamontowałem procesor i cooler na płycie przed
    > zamontowaniem MB w obudowie - tak jest szybciej i prościej. Wszystko
    > poszło pięknie - Klik, obrót - siedzi.
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    ROTFL :)
    jak ktoś nie umie zakładać to nie dziwota, zajrzałeś chociaż do instrukcji?

  • 5. Data: 2009-01-10 14:21:02
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 10 styczeń (sobota) gdy o godz. 13:31 *Nazgul* napisał(a):

> [...]
    > z konstrukcji samego mocowania coolera - chodzi mianowicie o cholerne
    > otworki i kołeczki w płycie LGA775 - Asus P5Q Pro.

    Haha, to spróbuj sobie podłączyc mojego Scythe Ninja 2, to jest dopiero
    bydle... Nie mogłem wpiąć ostatniego kołka nr 4... poraniłem sobie przy tym
    kciuki nieco, w końcu wyjąlem nr 2 i najpierw wpiałem nr 4 a potem nr 2 -
    gładko poszło. Nic nie wypada.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 6. Data: 2009-01-10 15:26:32
    Od: "Paweł H." <p...@c...pl>

    Użytkownik "Chichotek" <z...@e...jnj.cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym
    > kciuki nieco, w końcu wyjąlem nr 2 i najpierw wpiałem nr 4 a potem nr 2 -

    A miałem się na intela przesiąść...ueeeeh, szkoda zdrowia;)

  • 7. Data: 2009-01-10 15:46:50
    Od: Nathan <a...@s...ha>

    Nazgul pisze:

    > Jak to mam w zwyczaju zamontowałem procesor i cooler na płycie przed
    > zamontowaniem MB w obudowie - tak jest szybciej i prościej. Wszystko
    > poszło pięknie - Klik, obrót - siedzi.

    Ma być klik, ale bez obrotu.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 8. Data: 2009-01-10 16:10:49
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Olek pisze:
    > ROTFL :)
    > jak ktoś nie umie zakładać to nie dziwota, zajrzałeś chociaż do instrukcji?

    O fuck :)

    A do instrukcji oczywiście zajrzałem :)

  • 9. Data: 2009-01-10 16:12:01
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Nathan pisze:

    > Ma być klik, ale bez obrotu.

    Tiaaa, wlasnie wgłębiłem sie w manual nieco bardziej. I dziękuję
    niebiosom ze mi ten aluminiowy mel na grafe nie spadł...

  • 10. Data: 2009-01-10 19:30:54
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Nazgul ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Jak zabezpieczyć Freezera przed odpięciem się w czasie pracy kompa?

    Mocowanie LGA775 zawsze mnie przyprawiało o lekki skok adrenaliny ale
    mocujac ostatnimi czasy kilka AC Freezer'ów 7 nauczyłem się zasady
    działania tych kołków zaciskowych. Kiedyś - tak jak Ty - wolałem
    zamocować cooler do MoBo przed jej wkręceniem w obudowę peceta. tearz
    już robię to bez problemu na wkręconej MoBo (hint: przyjrzyj się temu
    ząbkowi na boku kołka - po zaskoczeniu kołka w otwór płyty musisz tylko
    umiejętnie przekręcić główkę kołka tak aby ząbek na boku został
    zabezpieczony). Jak to opanujesz to nic Ci nie wyskoczy - gwarantuje.

    Pzdr, OMSON