  • 1. Data: 2016-04-24 16:11:16
    Temat: ADAC zmienia metodykę testów
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Okazuje się że producenci aut podobnie jak z testami spalin tak samo
    robią ze strefą zgniotu z przodu, robia ją pod testy co prowadzi do tego
    że jest niebezpieczna dla innych, bo mają podłużnice które wbijają się w
    inne auto, przykłady z artykułu:
    Dobrze zrobiony przód Hondy Civic
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
    erzeniowe-takie-wyniki/3nr58c

    i zle zrobione, Renault Megane i Volkswagen Golf.
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
    erzeniowe-takie-wyniki/gpwr8c

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
    erzeniowe-takie-wyniki/htg1hm

    cały artykuł:
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
    erzeniowe-takie-wyniki/1svw2g

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 2. Data: 2016-04-24 16:43:50
    Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 kwietnia 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
    > Okazuje się że producenci aut podobnie jak z testami spalin tak samo

    Jakiś czas temu czytałem że amerykańskie testy zderzeń są inne w UE.
    W efekcie okazuje się że auta są robione pod testy.

    Z innej bajki ktoś na forum skody zwrócił uwagę że niemieckie statystyki
    dt niezawodności samochodów są też o kant rozbić.
    Bo stacje badają samochody które dojechały do stacji.
    I dlatego fiaty są kiepskie bo mają mnóstwo usterek drobnych.
    A Mazdy są ok bo generalnie mają mało usterek ale jak tłok
    wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto nie dojeżdża.

  • 3. Data: 2016-04-25 08:17:21
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto nie dojeżdża.
    w jakims tam filmie padla kwestia ze swiat wspolczesny stoi na oszustwie.
    kiedys tez probowano oszukiwac ale taki cwaniak dostawal w ryj i sie
    konczylo.
    aktualnie oszustwo jest premiowane zyskami.
    zmiejszasz ilosc kielbasy w kielbasie? cene zostawiasz i od razu przychodzi
    kasa.
    a poniewaz robia tak wszyscy.....
    ad auta.
    mam znajomego prokuratora...
    wzywali go cale lata do smiertelnych...
    i mowi jasno:
    testy sresty! a przy realnym wypadku ten ktory mial blache z przodu
    wychodzil zywy.
    ten ktory nie mial - w worku.
    wygrywaly mb w123, w124, s klass, bmw 7, amerykance, volviaki...
    masz blache - zyjesz, nie masz - nie zyjesz....

  • 4. Data: 2016-04-25 09:54:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko

    > A Mazdy są ok bo generalnie mają mało usterek ale jak tłok
    > wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto
    > nie dojeżdża.

    Jak nie dojeżdża? Zostawiają je na środku drogi i tak sobie stoi? ;P

    Pomijam już, że aby korba wyszła w Mazdach bokiem, to trzeba kupić szrota i
    się nim nie interesować po zakupie, albo kupić zadbane auto i być przez
    kolejne parę lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2016-04-25 11:10:34
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedzialek, 25 kwietnia 2016 09:54:16 UTC+2 uzytkownik Myjk napisal:
    > Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko
    >
    > Jak nie dojezdza? Zostawiaja je na srodku drogi i tak sobie stoi? ;P

    Jezeli rozkraczyl sie w drodze do stacji diagnostycznej, to raczej
    tam nie dojedzie - w zamian trafi do serwisu, gdzie doprowadza go
    do stanu uzywalnosci, a przy okazji wymienia spalona zarowke,
    zatamuja drobny wyciek oleju, itp. Dzieki temu na przeglad trafi
    w 100% sprawny :)

    > Pomijam juz, ze aby korba wyszla w Mazdach bokiem, to trzeba kupic szrota i
    > sie nim nie interesowac po zakupie, albo kupic zadbane auto i byc przez
    > kolejne pare lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.

    Ale przeciez wiekszosc uzytkownikow wspolczesnych samochodow to
    ignoranci, ktorzy ograniczaja sie do serwisowania auta zgodnie
    z zaleceniami producenta. A te zalecenia - co ostatnio omawialismy
    na grupie na przykladzie skrzyn automatycznych - to prosta recepta
    na zajechanie samochodu. To oczywiscie dotyczy tzw. zachodu, gdzie
    ludzi stac na to zeby co pare lat kupic nowe auto. Na wschod od Odry
    wszyscy maja doktoraty z "motoryzacji" ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2016-04-25 11:43:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Apr 2016 02:10:34 -0700 (PDT), Marcin Kiciński

> [...]
    > do stanu uzywalnosci, a przy okazji wymienia spalona zarowke,
    > zatamuja drobny wyciek oleju, itp. Dzieki temu na przeglad trafi

    Racja, mój faul, nie załapałem, że chodzi o stacje diagnostyczne. Ale
    poważnie tak są tworzone statystyki? Dosyć dziwne podejście do tematu
    biorąc pod uwagę, że przed wizytą próbuje się raczej eliminować usterki,
    albo je tuszować.

    > Ale przeciez wiekszosc uzytkownikow wspolczesnych samochodow to
    > ignoranci, ktorzy ograniczaja sie do serwisowania auta zgodnie
    > z zaleceniami producenta.

    ASO wie co zrobić aby korby w Mazdach nie wychodziły bokiem. :P Jak auto
    jest serwisowane zgodnie z zaleceniami to nic takiego nie będzie mieć
    miejsca.

> [...]
    > ludzi stac na to zeby co pare lat kupic nowe auto. Na wschod od Odry
    > wszyscy maja doktoraty z "motoryzacji" ;)

    Mimo wszystko, ja mam Mazdę akurat ;P 160 tys. na ilczniku od nowości (8
    lat idzie) i jakoś korba mi bokiem nie wyszła. Korby wychodzą tym, co nie
    wykonają _powszechnie_ znanego ZALECENIA pod postacią wymiany uszczelek pod
    wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w
    Mazdach z dieslem. Jak ktoś kupuje używane auto, to raczej powinien o nim
    poczytać... powinien. ;) Tak czy siak wszystko się sprowadza głównie do
    ignorancji użytkowników którzy myślą, że samochód to nieśmiertelny czołg.

    U mnie przez 8 lat poszło łożysko, zacisk hamulcowy, sprzęgło (spalone
    przez żonę), czujniki parkowania, ostatnio elektronika webasta (ale auto
    bez tego jeździło bezproblemowo, tylko zimno było) ;) i to tyle z usterek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2016-04-25 12:46:35
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    > wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w
    > Mazdach z dieslem. Jak ktoś kupuje używane auto, to raczej powinien o nim

    jakich motorow to dotyczy? tych starych jeszcze w 626 tez?

  • 8. Data: 2016-04-25 12:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 25 Apr 2016 02:10:34 -0700 (PDT), Marcin Kiciński

    >Racja, mój faul, nie załapałem, że chodzi o stacje diagnostyczne. Ale
    >poważnie tak są tworzone statystyki? Dosyć dziwne podejście do tematu

    Jesli czytasz statystyki DEKRA, to to jest organizacja, ktora ma duzo
    stacji diagnostycznych wlasnie - i dane z nich.
    I jak czytasz, ze np klopoty z hamulcami dominuja u Fiatow, to nie
    wiadomo - takie zle hamulce, czy wlasciciele sobie odpuscili przeglady
    w ASO.

    Jesli czytasz statystyki ADAC, to oni z kolei maja duzo holownikow,
    ktore sciagaja auta z autostrad.
    Tez niekoniecznie musi byc miarodajne, jak sie okaze ze staje jedno
    auto na tysiac, ale z hamulcami ma klopot 500 :-)

    >ASO wie co zrobić aby korby w Mazdach nie wychodziły bokiem. :P Jak
    >auto
    >jest serwisowane zgodnie z zaleceniami to nic takiego nie będzie mieć
    >miejsca.

    Ciekawe skad mialby sie taki zwykly kierowca dowiedziec tej tajemnej
    wiedzy ASO.

> [...]
    >uszczelek pod
    >wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w

    A co ma uszczelka do korbowodu ?

> [...]
    >auto
    >bez tego jeździło bezproblemowo, tylko zimno było) ;) i to tyle z

    Niestety - jedno auto statystyki nie czyni. Trzeba by miec mala flote

    J.

  • 9. Data: 2016-04-25 19:43:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.04.2016 09:54, Myjk wrote:
    > Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko

    > Jak nie dojeżdża? Zostawiają je na środku drogi i tak sobie stoi? ;P

    Nie - odholowują go na parking komisu, sprzedają do np. Polski, magicy
    wstawiają część z innego bez faktury (bądź przystanku autobusowego w
    zależności co odpadło) i jest nówka funkiel, przy okazji z lepszym
    przebiegiem. No i gdzie masz tu jakąkolwiek awarię, skoro jest igła, bo
    przecież jest "serwisowany" w aso, a w aso nigdy na swoją przypadłość
    nigdy nie był? NIe był, więc i awarii nie było:P

  • 10. Data: 2016-04-26 09:04:18
    Od: p...@g...com

    I jak czytasz, ze np klopoty z hamulcami dominuja u Fiatow, to nie
    wiadomo - takie zle hamulce, czy wlasciciele sobie odpuscili przeglady
    w ASO

    Fiat w ASO ? ha ha ha niezly dowcip raz ze Fiat na rynku niemieckim to egzotyka dwa
    to auto z dolnej polki i tych co to kupili na niemieckie ASO raczej nie stac ...
    Dekra podaje tylko to co przepadlo podczas badania technicznego i trzeba miec to na
    uwadze, auto normalnie serwisowane jest przygotowywane do TUV a ci ktorzy zaoszczedza
    50 ojro psuja statystyki Fiatowi :-) zreszta warto sprawdzac Niemcow dokladnie bo
    ostatnio cos czesto na jaw wychodza ich oszustwa i sprawdzic jakich konkretnie modeli
    dotycza te problemy i od kogo pochodza systemy hamulcowe