  • 61. Data: 2016-10-06 12:02:24
    Temat: Re: AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-30 o 17:35, Yerine Ictimai pisze:

    > Chcę kupić telefon, jaki lepszy wyświetlacz:
    > - IPS TFT obecny w przeważającej części smartfonów na obecnym
    > rynku, czy
    > - Super AMOLED (chyba tylko w Samsung'ach?)?
    >
    > Już wiem, że AMOLED ma takie przewagi:
    > wyraziste kolory,
    > jeżeli czarny kolor przeważa na ekranie wówczas oszczędza energię
    > (zapalają się tylko te piksele co trzeba)

    Amoled jest fajny...ale ma jedną wadę, która mnie drażni.

    Poszukaj sobie wypalanie ekranu w amoled. Wszystkie sztuczki mające na
    celu zmniejszyć wypalanie ekranu powodują to, że trzeba ściemniać
    obraz/kontrast...i generalnie wyświetlacz będzie ciemniejszy.
    Przy dłuższym używaniu ze stałym "fragmentem" obrazu (np nawigacja/menu)
    gdzie smarfon świeci dziennie 3-4 godziny non stop, po 2-3 miesiącach
    masz wypalone.

    > Ale facet mi powiedział że ponoć AMOLED widać słabiej w jasnym
    > słońcu, niż IPS, prawda to?

    Nie.
    --
    LordBluzg(R)

  • 62. Data: 2016-10-23 20:35:58
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-01 o 01:00, Yerine Ictimai pisze:
    > A, jeszcze podobno AMOLEDowe wyświetlacze szybko się zużywają,
    > znaczy ich jakość szybko maleje, pewnie od tego wygrzewania
    > pikseli, ale czy to prawda w dalszym ciągu?

    to bedzie zawsze prawda - wada technologii LED.

    --
    @foe_pl