  • 1. Data: 2009-03-15 16:51:45
    Temat: ASTER cyfrowa
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Mam pakiet ASTER Basic.
    Od czasu do czasu jakiś kolejny kanał znika i pojawia się informacja,
    że został przeniesiony do ASTER Plus, czyli cyfrowej.
    Z informacji znalezionej na stronie Aster wynika, że za dodatkowe 10 zł
    miesięcznie dotychczasowi abonenci wersji Basic mogą mieć pakiet
    Basic Plus.
    Jednakże to nie jest tak, że programy, które zniknęły z wersji analogowej
    są teraz w ramach pakietu Plus, bo na przykład nie znajduję na liście
    np. BBC Prime lub BBC World, pomimo, że przy ich zniknięciu była
    informacją, że będą nadawane w wersji cyfrowej.
    W ogóle porównując wersję analogową i cyfrową, to w wersji cyfrowej
    są o 3 kanały mniej, a co ważniejsze, mniej więcej połowa kanałów
    z listy analogowej nie występuje na liście cyfrowej.

    Czy ktoś, kto przeszedł z wersji Basic na wersję Basic Plus mógłby
    napisać jak to wszystko wygląda w praktyce?
    Ponadto czy rzeczywiście, zgodnie z tym co jest podane na stronie
    www, istnieje możliwości oglądania programów w wybranej wersji
    językowej lub z napisami?
    Czy za dekoder się płaci, czy też jest on darmowo wypożyczany
    przez Aster? Czy w związku z tym trzeba podpisać jakąś lojalkę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-15 19:57:09
    Temat: Re: ASTER cyfrowa
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    123 pisze:
    [...]
> [...]
    > np. BBC Prime lub BBC World, pomimo, że przy ich zniknięciu była
    > informacją, że będą nadawane w wersji cyfrowej.

    Twoje informacje są nieścisłe. BB Prime został wycofany z Polski w ogóle
    i na pewno Aster go nie obiecywał w wersji cyfrowej. BBC Word *jest*
    oferowany w wersji cyfrowej.

> [...]
    >
    > Czy ktoś, kto przeszedł z wersji Basic na wersję Basic Plus mógłby
    > napisać jak to wszystko wygląda w praktyce?

    W praktyce nie możesz zrezygnować z kanałów analogowych. Dostajesz to,
    co dotychczas i dodatkowo kilkanaście programów cyfrowych, których nie
    ma w wersji analogowej i kilkanaście, które się powtarzają.

    > Ponadto czy rzeczywiście, zgodnie z tym co jest podane na stronie
    > www, istnieje możliwości oglądania programów w wybranej wersji
    > językowej lub z napisami?

    W wersji Basic Plus, bez kanałów Premium, istnieje kilkanaście
    programów, w których jest wybór wersji oryginalnej i polskiej. Wśród
    nich póki co *tylko* w AleKino są napisy.
    Kanał Zone Europe daje atrakcyjne filmy, ale nie ma wersji oryginalnej -
    jest tylko do wyboru wersja polska i węgierski dubbing.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 3. Data: 2009-03-15 20:26:56
    Od: "123" <z...@z...com>

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    > W praktyce nie możesz zrezygnować z kanałów analogowych. Dostajesz to, co
    dotychczas i dodatkowo kilkanaście programów cyfrowych,
    > których nie ma w wersji analogowej i kilkanaście, które się powtarzają.
    To by mi odpowiadało.

> [...]
    > Kanał Zone Europe daje atrakcyjne filmy, ale nie ma wersji oryginalnej - jest tylko
    do wyboru wersja polska i węgierski dubbing.
    Czy mógłbyś napisać które programy można odbierać w oryginalnej wersji
    angielskiej?

    Interesuje mnie również sprawa trochę bardziej techniczna - czy w przypadku
    dekodera można programy nagrywać w komputerze przy pomocy karty
    telewizyjnej?

    No i pozwolę sobie przypomnieć moje pytanie z poprzedniego newsa:

  • 4. Data: 2009-03-15 20:39:24
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    123 pisze:

    > Czy mógłbyś napisać które programy można odbierać w oryginalnej wersji
    > angielskiej?

    Oryginalnej czy angielskiej? Taki TCM daje nawet filmy francuskie tylko
    z angielskim dubbingiem...

    Ale Kino, TCM, AXN, AXN-SciFi, Discovery, History Channel, NG, Wedding
    TV, ZoneClub i jeszcze jakieś sportowe czy dziecięce. Do tego BBC World,
    RTL+ po niemiecku, coś po rosyjsku, Mezzo po francusku i sporo
    sportowych i dziecięcych.

    > Interesuje mnie również sprawa trochę bardziej techniczna - czy w przypadku
    > dekodera można programy nagrywać w komputerze przy pomocy karty
    > telewizyjnej?

    Na wyjścia dekodera jest pełny sygnał analogowy w eurozłączu. Oczywiście
    można go nagrać.

    > No i pozwolę sobie przypomnieć moje pytanie z poprzedniego newsa:
    > Czy za dekoder się płaci, czy też jest on darmowo wypożyczany
    > przez Aster? Czy w związku z tym trzeba podpisać jakąś lojalkę?

    A to chyba zależy od aktualnej promocji. Przy umowie na rok jest taniej.

    Teraz płacę pełną cenę - dostęp do usług cyfrowych 10 zł/mieś, abonament
    Basic+ drugie 10. Oprócz tego trzeba płacić pełny abonament analogowy.
    Dekoder już w tym.

  • 5. Data: 2009-03-15 20:59:26
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    i jeszcze jakieś sportowe czy dziecięce. Do
    > tego BBC World, RTL+ po niemiecku, coś po rosyjsku, Mezzo po francusku i sporo

    Bardzo Ci dziękuję.

> [...]
    > Teraz płacę pełną cenę - dostęp do usług cyfrowych 10 zł/mieś, abonament Basic+
    drugie 10. Oprócz tego trzeba płacić pełny
    Przepraszam, że pytam, ale za co to drugie 10 zł?
    Myślałem, że za Basic Plus płaci się tyle ile dotychczas za Basic + 10 zł/mies