  • 11. Data: 2009-05-29 12:07:12
    Temat: Re: ATI czy nVidia
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 29 maj (piątek), gdy o godzinie 13:34 *Tomek Banach* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Super ale ilu ludzi w polsce ma quad sli ? :)
    na świecie też jakiś oszałamiających licz nie będzie.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-29 14:06:33

  • 12. Data: 2009-05-29 14:20:02
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Heraklit wrote:
    > Był 29 maj (piątek), gdy o godzinie 13:34 *Tomek Banach* w pocie czoła
    > naskrobał(a):

    > na świecie też jakiś oszałamiających licz nie będzie.

    mysle ze to sa dosyc wiarygodne dane

    http://store.steampowered.com/hwsurvey/

    i zakładka multi GPU- systems

    Multi-GPU Systems - 1.81%

    i potem szczegolowo

    NVIDIA SLI (2 GPUs) 1.81%

    ATI Crossfire (2 GPUs) 0.25%

    NVIDIA SLI (4 GPUs) 0.03%

    NVIDIA SLI (3 GPUs) 0.02%

    Tomek

  • 13. Data: 2009-05-29 19:56:45
    Od: tomekr <t...@n...com>

    Jarek pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam czy brać:
    > a) ATI HD4670 o wydajności 480GFlopów, 8170pkt w 3dmark06 do dostania w
    > granicach 319zł - 339zł,

    Najgorsza ze wszystkich wymienionych, to konstrukcja oszczędnościowa z
    powolną pamięcią. Np. nieco wolniejsza od 9600gso z 96sp i 384MB, która
    jest właśnie na wyprzedażach po ~230 zł.

    http://www.allegro.pl/item643607684_asus_geforce_960
    0gso_384mb_ddr3_192bit_96sp.html

    tutaj jest "user experience":

    http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=3
    1&threadid=2240594

    > b) Radeon 4770 do dostania za 499zł który ma niby 960GFlopów, 11730pkt

    Najlepsza ze wszystkich wymienionych. Przy okazji najmniej się grzeje.

    > c) nVidie 9800GT 504GFlopów, 12480pkt za jakieś 400zł - 449zł?
    > d) nVidie 9600GT 312GFlopów, 11190pkt za jakieś 320zł - 350zł

    To są "odgrzewane kotlety", zmienione nazwy konstrukcji produkowanych od
    dawna... Sprawdzają się jeszcze w aktualnych grach, ale w przyszłych
    może być cienko. Zwłaszcza 9600gt ma duży deficyt mocy shaderów.

    > Co lepsze w gierkach i dlaczego, co brać pod uwagę, niby w ATI 4770 za
    > 50-100zł więcej od 9800GT można mieć prawie 960GFlopów, ale wynik w
    > 3Dmarku06 wychodzi jak dla GF9600.

    Ogólnie ATI zawsze stawiało na moc obliczeniową jednostek Shader (lepsze
    dla nowych gier), a NVidia miała więcej jednostek teksturujących (lepsze
    dla starszych generacji gier).

    Dodatkowo ATI zawsze stara się być zgodnym z najnowszymi specyfikacjami
    Microsoftu (np. DX 10.1) stosowanymi w grach, podczas gdy NVidia jest do
    tyłu, za to ma świetne sterowniki do OpenGL (dla aplikacji CAD itp.).

    > W sumie mam w lapku 8400GS, która ma całe 46GFlopów i 1600pkt więc jak
    > bym wziął 9600GT do stacjonarnego to był by to i tak skok milowy. ;)

    I jeszczce ci się nie odkleiła od płyty głównej?

    http://www.tgdaily.com/content/view/42472/118/
    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1049921/inq
    uirer-confirms-apple-macbook-pros-have-nvidia-bad-bu
    mp-material
    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1004378/why
    -nvidia-chips-defective

    BTW. Podobno referencyjne ATI 4830 i 4650 mają problemy z regulatorem
    napięcia. Reszta powinna być OK.

  • 14. Data: 2009-05-31 22:56:35
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Jarek pisze:
> [...]
    >
    > Co lepsze w gierkach i dlaczego, co brać pod uwagę, niby w ATI 4770 za
    > 50-100zł więcej od 9800GT można mieć prawie 960GFlopów, ale wynik w

    Doloz pare zl i kup 4850 z pamieciami ddr5, cena okolo 550zl, wydajnosc
    prawie taka sama jak 4870 (50MHz wolniejszy rdzen, ale mozesz sobie
    podkrecic). Na 3dMarka nie patrz, nijak ma sie do wydajnosci w grach.

  • 15. Data: 2009-06-01 00:18:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek Banach pisze:

    > Liczyles ile mozna rocznie oszczedzic dzieki temu ?
    Nie tylko cena energii elektrycznej jest istotna. Mniejszy pobór energii
    => mniej ciepła, mniejszy hałas, można zasilać słabszym (w mocy, nie w
    jakości) zasilaczem itd.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173