  • 1. Data: 2009-05-28 23:24:54
    Temat: ATI czy nVidia
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    Tak się zastanawiam czy brać:
    a) ATI HD4670 o wydajności 480GFlopów, 8170pkt w 3dmark06 do dostania w
    granicach 319zł - 339zł,
    b) Radeon 4770 do dostania za 499zł który ma niby 960GFlopów, 11730pkt
    c) nVidie 9800GT 504GFlopów, 12480pkt za jakieś 400zł - 449zł?
    d) nVidie 9600GT 312GFlopów, 11190pkt za jakieś 320zł - 350zł

    Co lepsze w gierkach i dlaczego, co brać pod uwagę, niby w ATI 4770 za
    50-100zł więcej od 9800GT można mieć prawie 960GFlopów, ale wynik w
    3Dmarku06 wychodzi jak dla GF9600.

    W sumie mam w lapku 8400GS, która ma całe 46GFlopów i 1600pkt więc jak
    bym wziął 9600GT do stacjonarnego to był by to i tak skok milowy. ;)

    zestawienia znalazłem na www.benchmark.pl

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-05-28 23:38:26
    Temat: Re: ATI czy nVidia
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Jarek <j...@f...address.from.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > W sumie mam w lapku 8400GS, która ma całe 46GFlopów i 1600pkt więc jak
    > bym wziął 9600GT do stacjonarnego to był by to i tak skok milowy. ;)

    Bierz Ati 4770 bo dośc wydajny ale najważniejsze, że prądu bierze prawie 2x
    mniej niż odpowiedniki Nvidii.

  • 3. Data: 2009-05-28 23:44:48
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    > Tak się zastanawiam czy brać:

    Nie patrz się na flopy, ani 3dmarki. Nvidia ma ten swój program "Way it's
    meant to be played", w którym ciężko pracują z developerami, by gry
    wykorzystywały jak najwięcej potencjału ich kart. Dlatego czasem
    teoretycznie słabszy Geforce działa lepiej. Ale nie ma reguły, więc
    interesuj się tylko i wyłącznie wydajnośćią w konkretnych grach. I
    pamiętaj, że testy są zwykle przeprowadzane w idealnych warunkach, więc
    rzeczywista wydajność kart może byc u ciebie sporo niższa.

    http://pcarena.pl/page/87083/0/Radeon-4770-vs-GForce
    -9800GT-pojedynek-za-450-zl/
    http://pclab.pl/art36361.html
    http://www.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_4770_
    performance/

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 4. Data: 2009-05-29 10:16:25
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Goomich pisze:
    > You have one message from: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    > Nie patrz się na flopy, ani 3dmarki. Nvidia ma ten swój program "Way it's
    > meant to be played", w którym ciężko pracują z developerami, by gry

    Kolejny który uwierzył marketingowi heh

  • 5. Data: 2009-05-29 10:46:30
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <c...@l...link.pl> napisał w
    wiadomości news:gvocmk$5pq$1@inews.gazeta.pl...

    > Kolejny który uwierzył marketingowi heh

    Niekoniecznie, rzeczywiscie gry z tym logo, o wiele lepiej skaluja sie na
    przyklad na takim quad-sli, widac od razu ze wykorzystywany jest potencjal
    ok 80-90 procent wszystkich czterech GPU, gdzie przy innych tytulach mozna
    uswiadczyc skalowania w przedzialem 25%-60%.

    --
    doom3

  • 6. Data: 2009-05-29 10:57:59
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    doom3 pisze:
> [...]
    > ok 80-90 procent wszystkich czterech GPU, gdzie przy innych tytulach mozna
    > uswiadczyc skalowania w przedzialem 25%-60%.

    To teraz te cyferki poprzyj czymś wiarygodnym.

  • 7. Data: 2009-05-29 11:11:09
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <c...@l...link.pl> napisał w
    wiadomości news:gvof3n$5pq$2@inews.gazeta.pl...

    > To teraz te cyferki poprzyj czymś wiarygodnym.

    Nie chce mi sie :)
    Wlaczasz sobie sli indicator i widzisz jak sie dana gra rozklada na
    multi-gpu, moglbym Ci zrobic zrzuty, ale czytaj jak powyzej ;)

    --
    doom3

  • 8. Data: 2009-05-29 11:33:48
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Gil wrote:

    > Bierz Ati 4770 bo dośc wydajny ale najważniejsze, że prądu bierze
    > prawie 2x mniej niż odpowiedniki Nvidii.

    Liczyles ile mozna rocznie oszczedzic dzieki temu ?
    Tomek

  • 9. Data: 2009-05-29 11:34:55
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    doom3 wrote:

> [...]
    > jest potencjal ok 80-90 procent wszystkich czterech GPU, gdzie przy
    > innych tytulach mozna uswiadczyc skalowania w przedzialem 25%-60%.

    Super ale ilu ludzi w polsce ma quad sli ? :)

    Tomek

  • 10. Data: 2009-05-29 11:39:18
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    doom3 pisze:
    > Użytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <c...@l...link.pl> napisał w
    > wiadomości news:gvof3n$5pq$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie chce mi sie :)

    Ale jestem zaskoczony odpowiedzią. Ogromnie.