  • 1. Data: 2009-05-28 19:52:34
    Temat: używana płyta Socket A mATX
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Sprawa wygląda następująco:
    Od kilku lat używam komputera z procesorem Sempron 2500+, 768 MB RAMu i
    kartą graficzną na AGP (konkretnie Radeon 9200), na NF-7. Ponieważ z
    grania zrezygnowałem dawno, dawno temu sprzęt jest jak dla mnie w
    zupełności wystarczający i nie planuję wymiany w najbliższym czasie.
    Niemniej drażni mnie jedna rzecz - pudło zajmujące miejsce na biurku.
    Mebel był robiony na zamówienie w czasach, gdy miałem jeszcze PC w
    starej obudowie AT, dla której przewidziano fajną wnękę pod blatem.
    Niestety ATXowa towerka już do niej nie weszła i trzeba było położyć ja
    na blacie.

    Przyszło mi do głowy zainwestowanie w mniejszą obudowę - czasem widuje
    się w sklepach skrzynki dla płyt mATX. Normalne - nie płaskie, ale
    niskie, z dwoma miejscami na napęd 5,25". Musiałbym wszystko dokładnie
    wymierzyć, ale podejrzewam, że coś takiego weszłoby do owej wnęki.

    Mam teraz dwa wyjścia: wymienić praktycznie cały sprzęt (MoBo, procek,
    pamięć, grafika, a przy okazji i dysk) albo oprzeć się na już
    posiadanych komponentach. Drugie wyjście z pewnością jest bardziej
    rozsądne biorąc pod uwagę fakt, iż i tak nie miałem zamiaru modernizować
    sprzętu spełniającego swoje zadania. Najprościej więc byłoby kupić nową,
    ładną obudowę z zasilaczem oraz płytę główną, a pozostałe elementy
    przełożyć ze starego komputera.

    Właściwie wszystko powyższe napisałem tylko po to, by zadać jedno,
    proste pytanie. Jaką płytę kupić? Oczywiście na chwilę obecną w grę
    wchodzą praktycznie tylko używane. Na Allegro widzę praktycznie tylko
    MSI za <100 zł. Warto pakować się w coś takiego?

    http://allegro.pl/item647290210.html