  • 21. Data: 2006-07-18 20:02:26
    Temat: Re: ATM i Crowley lacza sily w budowie nowej sieci
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Użytkownik zasiu napisał:

    > Istnieją poważne osiedlówki, połączone do Internetu porządnym łączem (dsl
    > symetryczny, radiolinia, światło), często z backupem po innym operatorze.
    > Niektóre dodatkowo dają swoim klientom inne usługi, niż tylko dostęp do
    > Internetu - od mejla czy FTP zaczynając, na telewizji kończąc. Przynajmniej
    > do tego próbują zmierzać:-) Ale fakt, że większość to bardzo młodzi goście
    > którzy łyknęli trochę wiedzy o sieciach i postanowili zrobić biznes. W
    > praktyce okazuje się, że siły są za małe na zamiary, albo że chęć zysku
    > przysłania wszystko inne.

    Problem w tym, że łącza mają dobre (kupili co najmniej 2 druty na start
    po 14Mbps, z czasem napewno coś dokupili ale nie mam 100% pewności więc
    nie twierdzę). Co z tego, jak na pytanie "czy mogę kupić/dostać
    publiczne IP" pada odpowiedź "nie wiem" albo "nie ma takiej technicznej
    możliwości" (o zgrozo!). Przy awarii ich własnych serwerów DNS wysyłają
    ludzi w teren i sprawdzają dlaczego nagle kilkaset (podejrzewam, że
    mniej więcej tyle osób dzwoni w godzinach pracy w razie padu DNSów)
    klientów nie ma netu. W TERENIE! A nie u siebie. Raz czekałem na ich
    reakcję 8 godzin po czym zadzwoniłem do nich i powiedziałem co im padło.
    Dziwnym trafem DNSy zaczeły śmigać po 5 minutach. To ma być poważny
    provider? Ehhh. Dla mnie ta sieć ma gorsze zarządzanie od niejednej
    "osiedlówki na neo". Tak btw. firma ZETO w Rzeszowie. Obsmaruję już do
    końca bo mam ich serdecznie dość.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 22. Data: 2006-07-18 20:15:01
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 21:56:16 +0200, Michał "Kaczor" Niemczak
    napisał(a):

    > Szkielet sieci JUŻ był. Wydali kasę na switche i doprowadzenie sygnału z
    > dość dużego osiedla do swojej serwerowni. Więc koszty ZROBIENIA sieci
    > były poważnie dla nich obniżone.

    A te kable w budynkach to dostali za darmo? Fajnie :-)

    > Dla przykładu na osiedlu są "podwórka"
    > po 4 bloki, każdy blok ma ponad 170 mieszkań. Dla nich wystarczyło z
    > tych 4 okablowanych i gotowych bloków pociągnąć drucik do siebie. To tak
    > dużo? Za to, że przejęli tą sieć płaciliśmy przy zmianie ze starego
    > providera na właśnie tego nowego tylko jeden zł za podłączenie. Fakt -
    > promocja, chcieli wyciąć konkurencję ale to nie usprawiedliwia darcia
    > teraz kasy za takie łącze.

    Zrób im konkurencję - będziesz tańszy. Właśnie "wyliczyłeś", że się da.
    Dowiesz się ile kosztuje kilometr kanalizacji, światłowodu itp itd...

    > Dla przeciętnego klikacza na kurniku czy czaterii, który w ogóle nie ma
    > pojęcia co to przepustowość być może tak. Dla niego się liczy czy jest
    > internet czy go nie ma. Dla mnie niestety się liczy CO I ZA ILE.

    Zadzwoń do GTS, Netia, TPSA i zapytaj ile kosztuje marne 10Mbps z
    gwarancjami pasma. Pochwal się zdobytymi informacjami.

    Andrzej.

  • 23. Data: 2006-07-18 20:20:56
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    > Dla przeciętnego klikacza na kurniku czy czaterii, który w ogóle nie ma
    > pojęcia co to przepustowość być może tak. Dla niego się liczy czy jest
    > internet czy go nie ma. Dla mnie niestety się liczy CO I ZA ILE.

    czasy sie zmieniaja, teraz gro klientow korzysta ze skype'a czy innych
    voip i zaczyna byc istotne _jak_ dziala

    ale dyskusja zaczyna odbiegac od tematyki grupy

    --
    Mateo

  • 24. Data: 2006-07-18 20:26:47
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > A te kable w budynkach to dostali za darmo? Fajnie :-)

    Kable były włąsnością naszą, za które zapłaciliśmy. Pierwszy provider,
    który zrobił okablowanie za nasze pieniądze nie dokończył roboty i
    kolejny, który przyszedł "dostał" te kable, za niewielki koszt
    dokończenia roboty. Potem, gdy zmienialiśmy providera na obecnego
    daliśmy okablowanie właśnie za ten 1 zł za przełączenie tych NASZYCH
    kabli do jego łącz. Fajnie? :>

    > Zrób im konkurencję - będziesz tańszy. Właśnie "wyliczyłeś", że się da.
    > Dowiesz się ile kosztuje kilometr kanalizacji, światłowodu itp itd...

    Dużo tańsza jest np. radiówka. Duuużo tańsza. Ciekaw jestem, dlaczego co
    najmniej 3 operatorów oferuje co najmniej 512kbps symetryczne za 40-45
    zł? Leci po kosztach? Nie sądzę. Dla tych, którzy by się czepili "to
    zmień sobie na radiówkę i nie się nie pień" zwracam uwagę tylko na
    problem, nie pytam o rozwiązania.

    > Zadzwoń do GTS, Netia, TPSA i zapytaj ile kosztuje marne 10Mbps z
    > gwarancjami pasma. Pochwal się zdobytymi informacjami.

    Ależ ja nie wymagam niewiadomo czego. Ja poprostu zwróciłem uwagę na
    pewien problem. Korzystam w domu z komputera, nie mam serwera, nie
    świadczę usług więc mi nie potrzeba Bóg wie czego.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 25. Data: 2006-07-18 23:39:16
    Od: "Dariusz Bilewicz" <d...@s...pl>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl>
    napisał w wiadomości news:e9jg6c$ktu$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Leci po kosztach? Nie sądzę. Dla tych, którzy by się czepili "to zmień
    > sobie na radiówkę i nie się nie pień" zwracam uwagę tylko na problem, nie

    No faktycznie dobrego linka na radiu zestawić łatwo można już za niecałe 2
    tyś.
    i problem z głowy, na jakiś czas przynajmniej... Czasem burza przejdzie i
    coś zdechnie
    ale to się przynajmniej na pomorzu zdarza niezmiernie sporadycznie.

    > Ależ ja nie wymagam niewiadomo czego. Ja poprostu zwróciłem uwagę na
    > pewien problem. Korzystam w domu z komputera, nie mam serwera, nie
    > świadczę usług więc mi nie potrzeba Bóg wie czego.

    Kaczor, źle rozumujesz... Wymagasz napewno by płacąc za swoje 256 czy 512
    zawsze kiedy go potrzebujesz go posiadać prawda?
    No to sobie policz teraz koszty takiego wyimagowanego operatora który by Ci
    takie łącze chciał zaoferować... Dolicz do tego jego ewentualne zyski które
    by
    napewno chciał z czasem osiągnąć.

    Przy cenach za jakie TPSA sprzedaje FR pierwsza z brzegu osiedlówka musi się
    nieźle napocić byś swoje pasmo miał...
    A czym więcej klientów tym więszy ruch i tym większe łącza potrzebne...

    Głupi polpak 2 Mbps kosztuje 1600 zł miesięcznie, nai le 512 kbps to
    podzielisz
    i jeszcze nikt się nie skapnie że łącza brakuje? I pytanie numer 2... ile
    będziesz od ludzi
    kasował za nie?
    Opłaca się czy nie?

    A w sumie sam nie jestem pewien jak teraz kosztuje ATM w tepsie i ile da się
    utargować.
    W każdym razie jak ktoś nie ma grubego taniego przyłącza to nie da Ci cen
    jak z neostrady.
    A szkoda.

    --
    Darek,

  • 26. Data: 2006-07-19 04:46:03
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 18 Jul 2006 21:56:16 +0200, użyszkodnik "Michał \"Kaczor\"
    Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał:

> [...]
    > providera na właśnie tego nowego tylko jeden zł za podłączenie. Fakt -
    > promocja, chcieli wyciąć konkurencję ale to nie usprawiedliwia darcia

    a było dać przejmować sieć ???
    było samemu ją przejąć zamiast narzekać

    > Dla przeciętnego klikacza na kurniku czy czaterii, który w ogóle nie ma
    > pojęcia co to przepustowość być może tak. Dla niego się liczy czy jest
    > internet czy go nie ma. Dla mnie niestety się liczy CO I ZA ILE.

    to sobie weź ADSLa z tepsY, zapłacisz więcej i dostaniesz w miare
    stabilnie działające łacze tyle że za troche większe pieniądze od
    osiedlówki

  • 27. Data: 2006-07-19 05:03:05
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Wed, 19 Jul 2006 01:39:16 +0200, użyszkodnik "Dariusz Bilewicz"
    <d...@s...pl> napisał:

    > Przy cenach za jakie TPSA sprzedaje FR pierwsza z brzegu osiedlówka musi się
    > nieźle napocić byś swoje pasmo miał...
    > A czym więcej klientów tym więszy ruch i tym większe łącza potrzebne...

    można się dopalić tepsianym ADSLem (nawet kilkoma) i puścić po nich
    ruch WWW. Wiem że babolnety tak robią, że porządni operatorzy mają BGP
    ale wielu się tym nie przejmuje a efekt dla końciwego surfera www jest
    naprawde dobry, zwlaszcza jak dzięki temu dostaje 512kbps za 40zł/mies

    > Głupi polpak 2 Mbps kosztuje 1600 zł miesięcznie, nai le 512 kbps to
    > podzielisz
    > i jeszcze nikt się nie skapnie że łącza brakuje?

    nie chodzi o to czy ktoś się skapnie, tylko ilu z tych co się skapnęło
    realnie odejdzie do neostrady, bo część narzeka dla narzekania a nie
    odejdą chociażby z powodu konieczności płacenia 50zł abonamentu za
    telefon przy posiadaniu neo

  • 28. Data: 2006-07-19 05:36:07
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Tomek Kruk napisał(a):

> [...]
    > ale wielu się tym nie przejmuje a efekt dla końciwego surfera www jest
    > naprawde dobry, zwlaszcza jak dzięki temu dostaje 512kbps za 40zł/mies

    i pol stron WWW prawie nie chodzi
    i pasiesz fracuska dojarke

    --
    Mateo

  • 29. Data: 2006-07-19 05:40:01
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Użytkownik Dariusz Bilewicz napisał:

    > Kaczor, źle rozumujesz... Wymagasz napewno by płacąc za swoje 256 czy 512
    > zawsze kiedy go potrzebujesz go posiadać prawda?

    Nie, ja rozumiem, że coś takiego jak osiedlówka ma swoje "godziny
    szczytu" więc nawet się tak bardzo nie wkurzam, jak mi na godzinę czy
    dwie spada dowload do poziomu 5-12 kB/s. Akurat nie jestem maniakiem
    gier i nie drę filmów więc raczej mi to aż tak bardzo nie przeszkadza.

> [...]
    > takie łącze chciał zaoferować... Dolicz do tego jego ewentualne zyski które

    No i dalej twierdzę, że jak za te teoretyczne 256kbps 60 zł to za dużo.
    Jak pisałem - nie wymagam niewiadomo czego. Te 256kbps to MAX a nie
    ZAGWARANTOWANY transfer.

    > Przy cenach za jakie TPSA sprzedaje FR pierwsza z brzegu osiedlówka musi się
    > nieźle napocić byś swoje pasmo miał...
    > A czym więcej klientów tym więszy ruch i tym większe łącza potrzebne...

    Tak ale j.w.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 30. Data: 2006-07-19 05:48:57
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Użytkownik Tomek Kruk napisał:

    > a było dać przejmować sieć ???
    > było samemu ją przejąć zamiast narzekać

    Przy sytuacji dać i mieć zamiast nie dawać i nie mieć raczej kiepski
    wybór. Poza tym wtedy były inne realia niż teraz, mniejsze możliwości
    kupna łącza. No i w końcu pierwszy provider był poprostu kiepski. Leciał
    na ilość a nie na jakość co skutkowało tym, że od 15:00 do ok 22:00
    praktycznie nie otwierały się nawet strony. Pracowałem później w tej
    firmie i pani prezes stwierdziła, że jak jeszcze raz ktoś przyjdzie z
    taką reklamacją, że internet "nie chodzi" to "się go odetnie" i problem
    zniknie :) Chwilę potem wszedł na osiedle obecny ISP i dlatego wszyscy
    praktycznie się przenieśli.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor