  • 1. Data: 2009-02-13 05:25:32
    Temat: IVR - denerwujące, przydatne, niepotrzebne...
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    Chciałbym zainicjować taki wątek z tego powodu, że sam często zadaje
    sobie takie pytanie - jeśli w ogóle, to jak zrealizowany IVR będzie
    najlepszy. Jakie informacje powinny się tam znaleźć? W jakich
    przypadkach ma sens stosowanie? Jakie IVR-y są dla was irytujące -
    przykłady?

    Jedna z opinii głosi, że IVR wzmacnia prestiż firmy. Inna, że
    klientowi należy umożliwić jak najszybszy kontakt z firmą, więc od
    razu po wybraniu numeru powinna zgłosić się recepcja.

    Michał

  • 2. Data: 2009-02-13 06:32:58
    Temat: Re: IVR - denerwujące, przydatne, niepotrzebne...
    Od: Szyba <s...@g...pl>

    mic49 pisze:
> [...]
    > klientowi należy umożliwić jak najszybszy kontakt z firmą, więc od
    > razu po wybraniu numeru powinna zgłosić się recepcja.

    ....bzdura. IVR służy z jednej strony do zautentykowania klienta, żeby
    nie zadawać mu po raz setny głupich pytań, do zautomatyzowania procesów
    (np. podawania stanu konta), czy też ułatwienia pracy agentów (np. w
    nocy, gdy obsługa jest mała- wprowadzić taki scenariusz, żeby klient się
    namęczył, a agenci wiedzieli że ktoś się do nich dobija dużo wcześniej).
    Jeśli ma być od razu operator- to po cholerę robić całą strukturę?
    IVR nie jest dla klienta. Jest dla firmy, bo jest tańszy niż praca
    żywego człowieka.
    Pzdr!
    Szyba

  • 3. Data: 2009-02-13 06:57:27
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 13 Lut, 07:32, Szyba <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jeśli ma być od razu operator- to po cholerę robić całą strukturę?
    > IVR nie jest dla klienta. Jest dla firmy, bo jest tańszy niż praca

    A sam aspekt ze strony klienta - czy klienci faktycznie odczuwają, że
    jest to dla nich, czy mają poczucie, że dzwonią do poważnej firmy. Czy
    raczej jest to dla nich po prostu coś, przez co muszą przebrnąć?

    M.

  • 4. Data: 2009-02-13 07:05:33
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > od razu operator- to po cholerę robić całą strukturę?
    > IVR nie jest dla klienta. Jest dla firmy, bo jest tańszy niż praca żywego

    Mi się wydaje, że w niektórych firmach IVR jest po to aby klienta jak
    najdłużej potrzymać na łączu, wydębić kasę (układ z operatorem ?).
    Menu są tak chaotyczne (najczęsciej używane funkcje najgłębiej) i CZESTO
    ZMIENIANE że nie może to być przypadek.
    Są takie IVR gdy nawet zapamiętanie właściwe sekwencji nic nie daje bo wcze
    śniejsze wysłanie DTMF niż przewidziane powoduje..... odtworzenie OD
    POCZĄTKU powitania i rowlekłej ślamazarnej informacji wstępnej o pierdołach.
    vari

  • 5. Data: 2009-02-13 09:14:44
    Od: "MKi" <e...@b...op.pl>

    >Jakie informacje powinny się tam znaleźć? W jakich
    > przypadkach ma sens stosowanie?

    takie, które obsłuży automat.

    > Jakie IVR-y są dla was irytujące -
    > przykłady?

    Każdy, który gdzieś tam na końcu ma człowieka.
    Dla mnie sensowny jest tylko zautomatyzowany od początku do końca.
    Jeśli ma gdzieś tam być konsultant, to powinien być dostępny pod
    numerem bezpośrednim.
    Albo IVR powinien być całkowicie bezpłatny (0-800).

    Przykłady irytujące:

    Przykład 1 (niekontretny): zgłasza się IVR, a następnie wrzuca zajęty.
    Płacisz za połączenie, którego nie ma.

    Przykład 2 (UPC): trzeba *dwukrotnie* wprowadzić numer klienta
    (pięciocyfrowy w moim przypadku), swoje odczekać i usłyszeć od
    konsultantki: jaki jest pana numer klienta?

    > Jedna z opinii głosi, że IVR wzmacnia prestiż firmy.

    to może 10 lat temu. No chyba, że jak było wyżej, jest bezpłatny.
    Ale to kosztuje. Ale przestiż zawsze kosztuje...

    > Inna, że
    > klientowi należy umożliwić jak najszybszy kontakt z firmą, więc od
    > razu po wybraniu numeru powinna zgłosić się recepcja.

    Otóż to!

    MKi

  • 6. Data: 2009-02-13 12:22:50
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@b...op.pl> napisał w wiadomości
    > Przykłady irytujące:
    >
    > Przykład 1 (niekontretny): zgłasza się IVR, a następnie wrzuca zajęty.
    > Płacisz za połączenie, którego nie ma.

    Elegancko byłoby gdyby zgłaszał się jako sygnał wołania (jak najbardziej
    możliwe).
    Mógłby poinformować o przyczynach "niepołączenia" podac informację np z
    innym numerem itp.
    Mógłby nawet przyjąć DTMF ale tu mogą wystąpić problemy z przesyłem audio od
    abonenta do IVR gdy ten zgłasza się jako sygnał (często zza granicy, w
    pewnych modelach aparatów GSM w konkretnych sieciach itp).

    > Przykład 2 (UPC): trzeba *dwukrotnie* wprowadzić numer klienta
    > (pięciocyfrowy w moim przypadku), swoje odczekać i usłyszeć od
    > konsultantki: jaki jest pana numer klienta?

    W Microsofcie jest Janina Żółw nagrana (wybranie na niej DTMF powoduje
    koniecznosć wysłuchania żółwiego komunału od poczatku).
    W Orange wszystko jest (standard korporacyjny) utrudnione/schowane itp.
    Menu jest zagmatwane i wiele razy myślałem już, że tam nie ma konsultantów.
    BTW: Po co w dzisiejszych czasach NAGRANE INFORMACJE O PROMOCJACH ITP
    PIERDOŁY ?
    Albo ktoś ma Internet (tu też widac inwencję np na stronie operatora sieci
    ERA czyli PTC, nie sposób znaleźć mapy zasięgu, pomaga tylko google i tam od
    razu jest odnosnik do podstrony W ICH SERWISIE).
    Zdaje się, że wszystko z zasadą "nie szukaj bo nie znajdziesz, tylko zadzwoń
    na płatny najlepiej numer, to ci może powiemy".
    W Orange (mam ich Freedom w biurze) nie sposób znaleźć numeru stacjonarnego
    do nich.
    Ja mam na linaich restrykcję na komórki (btw : Era też lubi gdy się do nich
    dzwoni na komórkowe).
    Numer już znam ale najlepiej jak kliencie zadzwonisz Z NASZEJ komórki na
    numer w postaci *123 a jak nie jesteś klientem TO IDZ DO CHOLERY DO SALONU
    to tam cię omotają i wcisną umowę a nie szperasz po necie.
    Jak już szperasz to wszędzie są opcje KUP NATYCHMIAST ale cennik z
    zestawieniem opcji abonamentowych to już sobie szukaj sam .... (Multimo).
    Ogólnie idzie to na totalne zgłupienie społeczeństw.
    Potem nie dziwne że w zakładzie ślusarskim wśró szlifierek i obrabiarek wisi
    przykurzony NT do ISDN ("bo pan z Telekomunikacji mówił że musi byc takie
    coś no i ja podpisałem umowę....").
    ISDN wcisną temu co nie potrzebuje...
    Widziałem też Liveboxa u kobiety samotnie wychowujacej dziecko.
    "Powiedzieli że inaczej nie bedzie internetu".
    I kobieta, która do dziś spłaca raty za peceta (stacjonarnego - Livebox jest
    podłączony oczywiscie kablem), płaci też za dzierżawę czegoś czego nie
    potrzebowała.
    Cwaniak na cwaniaku cwaniakiem tym kraju pogania.
    I żeby jeszcze takie wałki były na zachodzie.... (tam bodatsi ludzie).
    Nie. Tam ich pilnują Juden.....ekhm Jugendamty i inne amty od wszystkiego
    (coś jak UOKiK) ale u nas się udaje że się pilnuje a tam się pilnuje.
    Poza tym prawdziwa konkurencja i ROZWINIĘTY wolny rynek powodują że tam
    firma się dwa razy zastanowi czy warto aby o niej mówili "zdzierca i
    oszust".
    U nas te same miedzynarodowe koncerny mają politykę Macro Cash and Carry
    (Wielka Forsa i w Nogi).
    Niektóre mają wręcz doświadczenie bo ich macierzysty kraj posiadał kolonie i
    tam przez wieki nauczyli się jak łupić i doić.
    vari

  • 7. Data: 2009-02-13 15:50:41
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    mic49 wrote:
    > A sam aspekt ze strony klienta - czy klienci faktycznie odczuwają, że
    > jest to dla nich, czy mają poczucie, że dzwonią do poważnej firmy. Czy
    > raczej jest to dla nich po prostu coś, przez co muszą przebrnąć?

    Niestety wielu klientów ch... strzela jak muszą wysłuchiwać oklepanych
    formułek i jeszcze _płacić_ za to.
    Największe gówno, oparte na urban-legend że o nagrywaniu trzeba
    informować, jest następująca treść: "W trosce o najwyższą jakość usług,
    wszystkie rozmowy są rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz zgody, rozłącz się".
    Nie wiem kto pierwszy to wymyślił i dlaczego obecnie jest to w IVR od
    banków aż do firmy pana Czesia....
    I dlaczego akurat jedna i ta sama sentencja (W trosce...).

    Proponuję więc zdrowy rozsądek. Po co IVR jak ostatecznie połączymy się
    i tak z jednym z 3 stanowisk, po co przedstawiać firmę z nazwy i jej
    misji, po co udostępniać automaty do bajek (oferta firmy odczytana przez
    lektora) - to tylko irytuje.

    A szczytem wszystkiego jest przejście paru poziomów IVR, żeby
    ostatecznie usłyszeć "zajęte".

    P.

  • 8. Data: 2009-02-13 17:22:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. napisał:

> [...]
    > banków aż do firmy pana Czesia....
    > I dlaczego akurat jedna i ta sama sentencja (W trosce...).

    Kiedyś mi konsultant zaczął robić awanturę, gdy dowiedział się ode mnie
    w trakcie rozmowy, że ja *też* to nagrywam (oczywiście w trosce o jakość
    usług). W porę się jednak opamiętał.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-02-13 19:34:37
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

> [...]
    > (pięciocyfrowy w moim przypadku), swoje odczekać i usłyszeć od
    > konsultantki: jaki jest pana numer klienta?

    To pewnie "kfjatusek" z tej dziedziny, z której trzeba wpisywać zarówno
    datę urodzenia, jak i numer PESEL. Który nie wszyscy wiedzą, ale można
    zastosować na nim daty o 200 lat wstecz i 300 naprzód... (wiek jest
    kodowany w cyfrze dziesiątek miesiąca)

    > to może 10 lat temu. No chyba, że jak było wyżej, jest bezpłatny.
    > Ale to kosztuje. Ale przestiż zawsze kosztuje...

    Najgorsze, że odbiorców... Takie idiotele, gdzie "aby powiedzieć -tak-
    powiedz -tak-, aby powiedzieć -nie- zachowaj całkowitą ciszę", gdzie
    często odpowiedź była "nie", ale linia telefoniczna nie zawsze byłą
    czysta i...
    Inny środek, cel chyba podobny... bo ja wiem...?

    > Otóż to!

    Recepcja - ja bym czasem wolał wybrać, że recepcja, jak nacisnę zero, a
    jak wklepię coś innego, to bez zbędnych popierdółek, bo klientem takiej
    formy raczej nie zostanę zbyt chętnie.

    --
    D4

  • 10. Data: 2009-02-13 21:46:19
    Od: "D@niel" <n...@g...pl>

    Dnia 13-lut-09 06:25:32, mic49 napisawszy:

> [...]
    > sobie takie pytanie - jeśli w ogóle, to jak zrealizowany IVR będzie
    > najlepszy. Jakie informacje powinny się tam znaleźć? ...

    Chyba stosunkowo niezły IVR ma mBank - są od razu wyszczególnione
    konkretne opcje 1= to 2=tamto itd. 0= połączenie z operatorem 9=powrót
    do głównego menu. Co do zaklęcia o nagrywaniu, chyba jest ono
    potrzebne o ile nagrania miałyby być ewentualnie wykorzystywane np. w
    jakimś postępowaniu sądowym albo arbitrażowym itp.

    --
    Pozdrawiam - D@niel