  • 11. Data: 2010-05-26 16:46:03
    Temat: Re: AVR + linux + notebook
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 26 May 2010 00:28:42 -0700 (PDT),
    Przemek <p...@g...com> screamed:

    > w pierwszej kolejności spróbuję z czymś takim:
    >
    > 4World Kontroler ExpressCard do Port Równoległy DB25 Parallel

    Sprawdź, czy to nie jest wypuszczone po USB. Jeśli tanie, to niestety
    jest. Wtedy może być kupa. Najprościej sprawdzić przy użyciu dmesg,
    lsusb, lspci.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 18:44:56 user up 12449 days, 6:39, 1 user, load average: 0.99, 0.18, 0.99 ]

    Thisss cccity isss guilty... the crime isss life... the ssentence isss DEATH!

  • 12. Data: 2010-05-26 16:52:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    k...@w...pl wrote:
    > Najtansze bedzie USBASP na all... ze 20z?
    > Wolne ale dzia?a.

    Ciekawa obserwacja, u mnie jest odwrotnie. STK200 to jakas pomyłka jesli
    chodzi o predkość. USBASP robi to wielokrotnie szybciej. Może po prostu
    zdejmij zworkę slowclock ;)

  • 13. Data: 2010-05-26 19:05:34
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 26 Maj, 18:46, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Sprawdź, czy to nie jest wypuszczone po USB. Jeśli tanie, to niestety
    > jest. Wtedy może być kupa. Najprościej sprawdzić przy użyciu dmesg,

    nie, nie - to jest bezpośrednio do Express Card - nie ma nic z USB.
    Zrobiłem już STK200 - teraz tylko jakiś procek na szybko spiąć muszę i
    sprawdzić czy wszystko śmiga:)

  • 14. Data: 2010-05-26 20:51:22
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 06:31:42 -0700, Przemek napisał(a):

    [ciach]
    > Podzielcie się doświadczeniem.
    >
    > Jakoś nie chcę instalować Windowsa tylko i wyłącznie do programowania
    > Atmela.
    Kontrollerlab. Mnie sie podoba.

  • 15. Data: 2010-05-27 06:04:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 25 May 2010 18:37:43 +0200,
    Mirek <i...@z...adres> screamed:

    > ... choć nie zawsze:
    >
    > http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=107288
    >
    > Wydaje mi się, że kolesie od Ubuntu powoli zaczynają olewać LPT.
    > Debian wolniej się rozwija i nie wychodzą poprawki "na hura!", to może
    > dłużej będzie wspierany,

    To raczej był jakiś błąd związany z udevem niż świadome olewanie
    /dev/parport.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 08:03:42 user up 12450 days, 19:58, 1 user, load average: 0.97, 0.10, 0.99 ]

    Young at Heart. Slightly Older in Other Places.

  • 16. Data: 2010-05-27 06:06:13
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 26 May 2010 12:05:34 -0700 (PDT),
    Przemek <p...@g...com> screamed:

    > nie, nie - to jest bezpośrednio do Express Card - nie ma nic z USB.
    > Zrobiłem już STK200 - teraz tylko jakiś procek na szybko spiąć muszę i
    > sprawdzić czy wszystko śmiga:)

    Musisz się czegoś dowiedzieć o EC. :>

    "Urządzenia korzystające ze standardu ExpressCard mogą komunikować się z
    komputerem za pomocą standardu PCI Express lub USB."

    Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Express_Card

    Jeśli producent nie poszedł na łatwiznę i karta rzeczywiście chodzi na
    PCI Express to powinno zadziałać. A jeśli chodzi - podaj producenta i
    model karty.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 08:04:27 user up 12450 days, 19:59, 1 user, load average: 0.97, 0.10, 0.99 ]

    I am Hamlet, prince of Borg. Prepare to be... or not to be!

  • 17. Data: 2010-05-27 07:20:55
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 27 Maj, 08:06, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli producent nie poszedł na łatwiznę i karta rzeczywiście chodzi na
    > PCI Express to powinno zadziałać. A jeśli chodzi - podaj producenta i

    niewiele karta kosztowała, więc zobaczymy - w weekend postaram się o
    pierwsze testy;)

  • 18. Data: 2010-05-27 08:32:46
    Od: <k...@w...pl>

    > Ciekawa obserwacja, u mnie jest odwrotnie. STK200 to jakas pomyłka jesli
    > chodzi o predkość. USBASP robi to wielokrotnie szybciej. Może po prostu
    > zdejmij zworkę slowclock ;)

    Tak, ale niektóre procesory nie współpracują z wyższą prędkością.
    Miałem problem z Attiny2313 i musiałem zworkę na wolniejszą przestawić,
    dopiero megi chodzą na wyższej prędkości.

    Mam także częsty problem ze znikaniem USBASP i trzeba odłączać programator i
    ponownie podłączać.

  • 19. Data: 2010-05-27 11:37:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    k...@w...pl pisze:
    > Tak, ale niektóre procesory nie współpracują z wyższą prędkością.
    > Miałem problem z Attiny2313 i musiałem zworkę na wolniejszą przestawić,
    > dopiero megi chodzą na wyższej prędkości.

    Zarówno atmega jak i attiny przychodzą nie wiedzieć czemu z zegarem
    1MHz. Usbasp potrzebuje 2MHz do trybu szybkiego, tryb wolny jest od
    32KHz. Jak tylko przestawisz procesor na 2MHz+ to zworka staje się zbędna.

    Michoo