  • 21. Data: 2014-12-13 10:11:45
    Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 00:15:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 9 Dec 2014 23:19:09 -0800 (PST), Jacek Skórzewski
    załączał się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy
    centrala dawała odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor
    rozmówny. Dlatego też nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało
    numer, pod który jest włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru
    rozmównego. Odwrócenie pętli startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie
    pamiętam tylko jak było zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był
    jakiś myk, ale to chyba w tych rozważaniach nie ma znaczenia.

    pewno nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet
    bez żetonu/monety w zasobniku.
    16 kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
    twierdzi instrukcja.

    > Ale moze jednak dla spokoju sumienia zamienic kabelki na linii do
    > centrali ?
    >
    > J.

    Włączyłem w bramce VoIP włączone odwracanie pętli, nic z tego nie wynika.

    Pozdrawiam,
    js

  • 22. Data: 2014-12-13 11:26:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-12-13 10:11, Jacek Skórzewski pisze:
> [...]
    twierdzi instrukcja.

    > Włączyłem w bramce VoIP włączone odwracanie pętli, nic z tego nie wynika.

    No bo odwracanie pętli to trochę archaiczne. Jeśli aparat jest
    przystosowany do teletaksy, to raczej nie reaguje na odwrócenie pętli.

  • 23. Data: 2017-01-01 17:52:08
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Po ponad 2 latach ruszyłem temat.
    Zapoznałem się wstępnie z instrukcją serwisową, przyniosłem z auta multimetr i
    zacząłem mierzyć.

    Układ rozmówny AWSa ma dwa wejścia logiczne służące do blokowania toru słuchawki i
    toru mikrofonu. I mój AWS ma na tych wejściach podane stany wysokie.

    Teraz trzeba wykoncypować dlaczego i jak to zmienić.

    Pozdr.,
    js

  • 24. Data: 2017-12-13 14:14:36
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 08:19:10 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> [...]
    kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak

    Mówimy o żetonowcu z klawiaturą i wybieraniem impulsowym?
    Nigdy nie zdarzyło mi sie spotkać takiego z zablokowanym mikrofonem i zeby dopiero
    teletaksa go odblokowala. Zawsze mikrofon byl odblokowany.
    Gdzies chyba w 1995 w Czestochowie zauwazylem, ze na S12 byl taki myk, ze gdy sie
    przed numerem wybralo 82 to dostawalo sie wyzszy dialtone (tak z 450 Hz) i mozna bylo
    dzwonic wszedzie za darmo.
    Tyle, ze ZT czestochowa pod S12 podpinal tylko niebieskie Urmety. AWS byly pod E10B i
    tam 82 nie dzialalo. Tak wiec tylko moglem 0700 posluchac.

    Az kiedys na Politechnice Czestochowskiej, gdzie studiowalem, byly jakies targi IT i
    TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie wtedy
    troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.

  • 25. Data: 2017-12-13 20:54:59
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 14:14:37 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    i TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie wtedy
    troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.

    Tak, duży żetonowiec, ale wybieranie ma dekadowe lub tonowe.
    W międzyczasie na boku dyskutowałem z kilkoma osobami i wychodzi na to, że AWS-7
    nigdy nie był używany w sieci TPSA.
    Czyli nigdy z AWS-7 nie telefonowałem, co najwyżej z AWS-6.

    Mój ostatni wpis z 1 stycznia nadal pozostaje aktualny, tzn. nie ruszyłem tematu ani
    o milimetr do przodu, a AWS pełni rolę nietypowego mebla.

    Pozdr.,
    js

  • 26. Data: 2017-12-13 21:28:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 20:55:01 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> [...]
    >
    > Mój ostatni wpis z 1 stycznia nadal pozostaje aktualny, tzn. nie ruszyłem tematu
    ani o milimetr do przodu, a AWS pełni rolę nietypowego mebla.

    Najprawdopodobniej tak właśnie jest, a moje spostrzeżenia dotyczą AWS-6.
    Tam się na pewno mikrofon nigdy nie blokował - zresztą po efekcie lokalnym to można
    było poznać. Nie pamiętam, czy przykładałem tone-dialera do AWS-6. Kupiłem
    tone-dialera dopiero gdy dowiedziałem się o entry call, a zatem jakoś w 1996 roku
    zima/wiosna. A gdy kupiłem, to korzystałem na Urmetach. Zresztą na rozmowie
    wychodzącej efekt raczej do przewidzenia czyli albo zablokowane wybieranie tonowe na
    centrali, albo po uzyskaniu połączenia od razu pi-pi-pi (tak samo, jak po wpadku
    ostatniego żetona).
    Przychodzących od wychodzących raczej AWS-6 nie odróżniał, więc entry call na nim nie
    miałby sensu.