  • 11. Data: 2014-12-07 12:00:10
    Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 11:10:59 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Jeszcze drobiazg - jesli mt ma mikrofon elekretowy, to moze byc
    > istotne na ktorym zacisku + a na ktorym -.
    > Sluchawce powinno byc wszystko jedno.

    Mikrotelefon ma słuchawce i mikrofonie 2 takie same wkładki węglowe typu W-66.

    Pozdrawiam,
    js

  • 12. Data: 2014-12-07 13:12:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 03:00:10 -0800 (PST), Jacek Skórzewski

    > Mikrotelefon ma słuchawce i mikrofonie 2 takie same wkładki węglowe typu W-66.

    Jesli dwie takie same, to nie weglowe, tylko sluchawkowe
    magnetoelektryczne, jedna uzywana jako mikrofon.

    Telefoniarze sie wycofali z wkladek weglowych, na swiecie dawno, w
    Polsce pozniej ... ale raczej je zastapili tanimi elekretami.

    A - jeszcze jedno - linia ma napiecie rzedu 50V,
    tanie bramki tylko 24V. Prosty telefon mimo tego powinien dzialac.

    J.

  • 13. Data: 2014-12-07 15:45:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-12-07 13:12, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Telefoniarze sie wycofali z wkladek weglowych, na swiecie dawno, w
    > Polsce pozniej ... ale raczej je zastapili tanimi elekretami.

    W RWT używano wkładki W-66 w charakterze mikrofonu dynamicznego w wielu
    modelach.

  • 14. Data: 2014-12-07 18:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Dec 2014 15:45:34 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > W RWT używano wkładki W-66 w charakterze mikrofonu dynamicznego w wielu
    > modelach.

    To ja ten etap widac jakos ominalem.

    Czyli biegunowosc nie ma znaczenia, a i MT latwiej podlaczyc :-)

    J.

  • 15. Data: 2014-12-08 14:24:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > O ile kojarze, to w poznych wersjach tak jakos bylo - tor mikrotelefu
    > byl zamkniety do czasu sprawdzenia karty, co by publika nie probowala
    > dialerow roznych.
    >
    > Sprobuj 997 wykrecic ... ale tez moze nie pomoc, jesli to centrala ma
    > odblokowac zdalnie.

    Nie sądzę... pod kątem właśnie numerów bezpłatnych 9xx, czy 0800, musi być
    coś w słuchawce. Może być natomiast tak, że zablokowany będzie tor mikrofonu
    i odblokuje go raczej nie centrala, tylko wbita sekwencja cyfr,
    odpowiadająca numerowi bezpłatnemu. Prędzej przy przychodzącym, ale też
    raczej tylko mikrofon blokować, zanim nie wyda w linię "ogłupiającej"
    centralę cyfry.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 16. Data: 2014-12-09 07:19:38
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 14:25:13 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:

> [...]
    > odpowiadająca numerowi bezpłatnemu. Prędzej przy przychodzącym, ale też
    > raczej tylko mikrofon blokować, zanim nie wyda w linię "ogłupiającej"

    Z tego co ja pamiętam, to w tych aparatach był taki myk, że tor rozmówny załączał się
    tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy centrala dawała
    odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor rozmówny. Dlatego też
    nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało numer, pod który jest
    włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru rozmównego. Odwrócenie pętli
    startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie pamiętam tylko jak było
    zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był jakiś myk, ale to chyba w
    tych rozważaniach nie ma znaczenia.

    Ircys

  • 17. Data: 2014-12-09 16:45:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    No, to mikrofon chyba był właśnie odcinany, a jego włączenie następowało
    chyba po wbiciu sekwencji cyfr odpowiadającej numerowi bezpłatnemu.
    Przynajmniej tak w Urmetach było/jest. Bo przecież "abonament" nie będzie
    kręcił na głucho? Musi słyszeć, że Pani Krysia, do której dzwoni, właśnie
    gada i czekanie nie ma sensu... Zresztą, na starych łączach dekadowych
    nośnych, także tor "w przód" włączany był dopiero po zgłoszeniu abonenta
    żądanego i tu już nie powiem, czy było przewidziane jego włączenie po
    wybraniu numeru alarmowego. Ale tor wstecz był cały czas czynny i było
    słychać, co się po drodze dzieje.

  • 18. Data: 2014-12-10 08:19:09
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 07:19:40 UTC+1 użytkownik Ircys napisał:
> [...]
    zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był jakiś myk, ale to chyba w

    Hmmm... Ja młody jestem, ale mimo tego parę razy z AWS-7 telefonowałem. I na pewno
    nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet bez
    żetonu/monety w zasobniku.
    Inkasowaniem steruje w tym automacie nie odwrócenie pętli, a normalna teletaksa 16
    kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
    twierdzi instrukcja.

    Pozdrawiam,
    js

  • 19. Data: 2014-12-10 22:00:43
    Od: i...@p...pl

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 08:19:10 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> [...]

    kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak

    Hmm... ja stary jestem i sięgając do pamięci to nie przypominam sobie puszczanej
    teletaksy do AWS-ów, ale może dlatego, że ja już właśnie stary jestem :)
    Sygnał zgłoszenia to co innego (w moich rozważaniach) niż tor rozmówny - oczywiście,
    że sygnał zgłoszenia był.

    Ircys

  • 20. Data: 2014-12-11 00:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Dec 2014 23:19:09 -0800 (PST), Jacek Skórzewski
> [...]
    kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak

    Ale moze jednak dla spokoju sumienia zamienic kabelki na linii do
    centrali ?

    J.