  • 11. Data: 2011-10-11 23:19:47
    Temat: Re: Ac w warcie...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j71urg$kuo$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > lub oficjalnych importerów do stosowania przez ich sieci serwisowe,
    >
    > b) z uwzględnieniem procentowego pomniejszenia wartości części w
    > zaleSności od okresu eksploatacji pojazdu określonego zgodnie z poniSej
    > zamieszczoną tabelą, z zastrzeSeniem postanowień pkt 4), 5), 6) chyba Se
    > procentowe pomniejszenia wartości części zostało zniesione zgodnie z § 8
    > ust. 3 pkt 4), lub ustalone w innej wysokości zgodnie z § 8 ust. 4 i 5.
    >

    > Z tego co rozumiem to producent nie przewiduje częsci zamiennych, a skąd
    > mam wiedzieć jakie są ceny w Autodatex ?? Ceny z ASO mam ..

    No to mniej więcej je stosuj, małe odchyłki mogą być.

    > czyli jak samochod jest z 2005 to jest dodatkowo pomniejszenie wartości o
    > 45 % ?

    A tabelę z punktu b) czytałeś?

    >no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic netto czy maja zapłacic
    >brutto ?

    Przecież jasno napisali, że netto.

  • 12. Data: 2011-10-12 09:03:34
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Przecież jasno napisali, że netto.

    Akurat co do tego to nie tak hop siup :-). Napisać to sobie
    mogą, ale według orzeczenia SN mają wypłacić pełną wartość,
    a nie jakieś śmieszne netto. Oczywiście jeśli w polisie nie
    jest wpisane że ubezpieczenie jest od wartości netto, co w
    przypadku polisy os. fizycznej jest raczej pewne :-). Do
    niedawna TU nagminnie waliły w ch... wypłacając ludziom z
    kosztorysu kwoty netto, wychodząc ze śmiesznego założenia że
    klient kupi sobie części bez faktury, a więc taniej :-).
    Dopiero niedawno SN orzekł że jest to niezgodne z prawem. Na
    pewno bez problemu w necie można znaleźć to orzeczenie.
    Rozwaliłem auto, części kosztują powiedzmy 5.000 zł brutto,
    to dlaczego mam dostać ok. 4.000? To, czy kupię je sobie na
    szrocie to już jest moja sprawa.

  • 13. Data: 2011-10-12 10:02:07
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 21:13:24 +0200, Konrad napisał(a):

    > możecie cos poradzić ? ( poza zmiana ubezpieczyciela, bo teraz juz za poźno)

    Masz wariant serwisowy (z reguły droższa polisa) czy kosztorysowy ?

    Jeżeli masz wariant kosztorysowy to niestety ale w zapisach masz wzmiankę o
    amortyzacji, zamieniikach, udziale własnym itp. Oczywiście wszytskie te
    ograniczenia możesz zdjąc ale wtedy polisa już nie jest taka tania.

    Jeżeli jednak masz wariant serwisowy to dajesz do mechanika i naprawia
    (tylko tutaj musisz uważać czy nie ma także informacji o amortyzacji,
    ponieważ faktura za naprawę zostanie zapłacona przez ubepieczyciela tylko
    do odpowiedniej wysokości wynikającej z twojej tabeli a resztę będziesz
    musiał sam dopłacić)

    Niestety albo płacisz albo płaczesz. A na drugi raz czytać co się
    podpisuje.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]