  • 11. Data: 2011-08-14 17:11:33
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:

    > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)

    No niby tak, ale chyba też muszą mieć to bluecośtam, jak Mercesesy Bluetec.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 12. Data: 2011-08-14 17:27:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-08-2011 17:11, Grejon pisze:
    > No niby tak, ale chyba też muszą mieć to bluecośtam, jak Mercesesy Bluetec.

    Najnowsze TDIki tak mają-będą miały, upierdliwa rzecz. Jak olejesz
    komunikat przypominajkę i AdBlue się skończy to dymasz na lawecie prosto
    do ASO :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2011-08-14 22:27:44
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > Najnowsze TDIki tak mają-będą miały, upierdliwa rzecz. Jak olejesz
    > komunikat przypominajkę i AdBlue się skończy to dymasz na lawecie prosto
    > do ASO :-)

    Aż tak drastycznie ma to być zorganizowane?? Puki co truck z pustym
    zbiornikiem AdBlue jedzie dalej tylko nie spełnia normy emisji spalin.
    Jak ma być tak jak mówisz to już zwyczajnie blokada zapłonu powiązana z
    kontrolką w zbiorniku AdBlue... a to zwyczajnie wredne by było i na siłę
    wymuszenie bycia Eco.
    Insza inszość że jak ITD zatrzyma trucka z brakiem mocznika w instalacji
    ekopoprawnej to są podobno mandaty bo winiety a teraz ViaToll jest
    uzależniony od normy emisji spalin. Wykupujesz viatol na daną normę np.
    Euro 5 a bez AdBlue ten sam silnik robi swoje tylko ma normę Euro 3.

    Pojebana ta grupa ale czasem dla śmiechu was czytam :)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-08-14 23:25:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-08-2011 22:27, Bassteq pisze:

> [...]
    > Jak ma być tak jak mówisz to już zwyczajnie blokada zapłonu powiązana z
    > kontrolką w zbiorniku AdBlue... a to zwyczajnie wredne by było i na siłę

    Tak to jest rozwiązane, począwszy od nowej Alhambry (i analogicznie
    Sharan). Kontrolka informująca (żółta) zapala ci się na 2400km, później
    robi się czerwona jak nie uzupełnisz a na koniec kaplica. Jest opcja
    awaryjnego uruchomienia silnika, ale tylko do następnego wyłączenia. W
    ASO (albo jak masz VASa) możesz włączyć tryb serwisowy na ~50km
    poruszania się "po serwisie".

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2011-08-15 02:14:18
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-08-14, Bassteq <b...@o...pl> wrote:
    > Aż tak drastycznie ma to być zorganizowane?? Puki co truck z pustym
    > zbiornikiem AdBlue jedzie dalej tylko nie spełnia normy emisji spalin.

    Jedzie dalej ale komputer ogranicza moc silnika. Pod górki masakra ;)
    Nie wiem jakie tam w osobówkach są zbiorniki duże i na ile wystarczają
    ale w dużym jak wiadomo, że zabraknie to można za wczasu pare litrów
    wody dolać ;)

    W ogóle montowanie tego g*** w osobówkach to jakiś ekoterroryzm ;)

    --
    WildS

  • 16. Data: 2011-08-15 03:18:11
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WildS

> [...]
    > Nie wiem jakie tam w osobówkach są zbiorniki duże i na ile wystarczają
    > ale w dużym jak wiadomo, że zabraknie to można za wczasu pare litrów

    A ropy nie można tam po prostu wlać? Pytam poważnie. ;)

  • 17. Data: 2011-08-15 03:25:44
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-08-15, to <t...@x...abc> wrote:
    > A ropy nie można tam po prostu wlać? Pytam poważnie. ;)

    To nie paliwo a szajs do zmiany spalin w pierdnięcia tęczowych
    eko-jednorożców. Ropa się nie nada ;)

    --
    WildS

  • 18. Data: 2011-08-15 03:59:00
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WildS

    > To nie paliwo a szajs do zmiany spalin w pierdnięcia tęczowych
    > eko-jednorożców. Ropa się nie nada ;)

    Wiem, że nie będzie spełniać funkcji proekologicznej, ale czy będzie
    "działać"? Chyba powinna. Lekko bogatsza mieszanka dieslowi nie
    zaszkodzi, piszą, że to adblue jest bardziej agresywne ropa, więc
    elementom wtrysku tego całego adblue pewnie też nie...

    Mam rację, czy gdzieś jest haczyk? ;) Cenę ropy na stacjach pomijam.

  • 19. Data: 2011-08-15 09:37:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-15 03:59, to pisze:

> [...]
    > elementom wtrysku tego całego adblue pewnie też nie...
    >
    > Mam rację, czy gdzieś jest haczyk? ;) Cenę ropy na stacjach pomijam.

    Nie masz racji, bo nie wiesz jak to dziala.
    Tu masz linka do zasady dzialania, tak z grubsza.
    http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-68,t-system
    _scr_adblue.html

    --
    Karolek

  • 20. Data: 2011-08-15 09:42:12
    Temat: Re: Re: Ad Blue
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 13 Aug 2011 11:41:02 +0200, sunwick napisał(a):

    > bardzo śmieszne

    eee.. nie. Raczej smutne i żenujące.
    Analfabetyzm funkcjonalny to dosyć przykry problem dzisiejszych czasów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.