  • 11. Data: 2012-09-23 01:09:34
    Temat: Re: Ada2012.org
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 14:19:57 -0700, Maciej Sobczak napisal:

    > Mam inne doświadczenia. Wydaje mi się, że osoby, które programują xx lat,
    > widzą w swojej pracy coś głębszego, niż nawiasy. Wtedy przestawianie się
    > na cokolwiek nie stanowi problemu.

    Niektórzy jako "coś głębszego" mają na myśli to, co dany kod robi: jak
    to robi, jakich nawet nie struktur czy algorytmów tylko "wyższych"
    pojęć używa. Z tym, że mój punkt widzenia przegrywa zazwyczaj z
    pytaniem "czy znasz wzorce projektowe"; po tym pytaniu zazwyczaj
    kulturalnie zmieniam lokal.

    --
    Edek

  • 12. Data: 2012-09-23 10:51:44
    Od: kenobi <p...@g...com>

    > Mam inne doświadczenia. Wydaje mi się, że
    > osoby, które programują xx lat, widzą w swojej
    > pracy coś głębszego, niż nawiasy. Wtedy

    no raczej tak, raczej widzi sie 'gestwe'
    swojego programu - przy czym ta gęstwa
    pewnie nawet mniej oznacza sam kod co zespól
    'implementacji' w postaci 'surowej' ;-)

    [co w okresonym stopniu zalezy i niezalezy od
    jezyka]

    co do kodu to ja sam niby mam funkcje
    zorganizowene w moduly/przestrzenie i moduly
    zorganizowane w projekt/framework (szkielet
    programu) - i tak chyba na poziomie funkcji
    odstawia sie najwiecej roboty, (akurat od
    dwu dni mam frustrujace problemy z napisaniem
    poprawnie funkcji do klipowania lini do
    ekranu) co do modulow i samego szkieletu
    programu to utrzymuje jaki taki porzadek, ale
    jest to porzadek powiedzialbym jakis 50 -procen towy (bo jego utrzymywanie jest
    kosztowne
    obejmowaloby myslenie dopisywanie i wywalanie)

    (po prawdzie jednak caly ten trojdzielny
    płaszcz chyba istnieje w pewnym oderwaniu
    od samej istoty problemu)