  • 11. Data: 2014-01-11 13:31:13
    Temat: Re: Akumlator w samochodzie
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2014-01-11 13:22, Lolko pisze:

    > Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <s...@N...mail.ats.pl> napisał w
    > wiadomości news:lajqal$879$1@news.vectranet.pl...

    > A na co przerobił te szczotki ?

    Na złoto. Alchemicy wszystko na złoto przerabiają.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 12. Data: 2014-01-11 14:16:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

    > Przyczyn może być więcej.
    > Podjedź do autoelektryka

    I jeszcze więcej.
    Ostatnio jesienią miałem klasyczne objawy padu akumulatora,
    albo jakiegos problemu z rozrusznikiem.
    Po przekręceniu kluczyka wszystko przygasało, nawęt nie jeknał
    rozrusznik. Doładowałem akumulator i dalej to samo.
    Czyli teoretycznie coś w rozruszniku albo jakiś kabel do masy itp.
    Odpaliłem na zaciąg bez problemu (nic nie zakaszlało itp)
    i podstawiłem auto na warsztat.
    A tam okazało się, że akumulator jest OK,
    rozrusznik i szczotki OK, kable i instalacja OK,
    a problem tkwi w stacyjce. Jak się przekręca powolutku,
    to wszystko działa i odpala, a jak się przekręca kluczyk energicznie,
    to się robi zwarcie. (nissan micra)

  • 13. Data: 2014-01-11 14:30:23
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-04 10:31, Cavallino pisze:

    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Sprawdzić auto na początek, bo może ładowanie kiepskie i/lub zużycie na
    > postoju zbyt duże.
    > Jeśli będzie ok, to kupić miernik naładowania i w razie potrzeby
    > doładowywać aku w razie potrzeby.
    > Jeśli jeździsz nawet te 50 km/tydzień, to aku nowy powinien wytrzymać
    > więcej niż kilka miesięcy, więc IMO coś jest nie tak z autem.

    Niezupełnie
    Ostatnie czasy to wielokrotne albo przejścia przez zero temperatur albo
    oscylacja wokoło zera a to jest dla akumulatorów po prostu zabójcze
    Trzeba raz w tygodniu po prostu doładowywać jak się mało jeździe
    Włączasz alarm - niech pobiera 150 mA
    10 godzin to 1,5Ah mniej w akumulatorze
    200 godzin i masz 30 Ah mniej a na dodatek pojemność akumulatora tez spada

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2014-01-11 17:04:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Niezupełnie
    > Ostatnie czasy to wielokrotne albo przejścia przez zero temperatur albo
    > oscylacja wokoło zera a to jest dla akumulatorów po prostu zabójcze

    Nie mylisz aby akumulatorów z drogami?
    Co ma wspólnego przejście przez zero na zewnątrz samochodu z żywotnością
    akumulatora?
    Sądzisz, że zamarza i odmarza na przemian?
    LOL !!!!

  • 15. Data: 2014-01-11 17:07:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-11, SJS <s...@p...pl> wrote:

    > Niezupełnie
    > Ostatnie czasy to wielokrotne albo przejścia przez zero temperatur albo
    > oscylacja wokoło zera a to jest dla akumulatorów po prostu zabójcze

    Bo poniewaz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2014-01-11 17:29:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2014 14:30:23 UTC+1 użytkownik SJS napisał:
    > W��czasz alarm - niech pobiera 150 mA

    to znaczy, ze jest zepsuty lub zle zamontowany ;), to tak ~10x za duzo...

    WS

  • 17. Data: 2014-01-11 19:05:22
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-11 17:04, Cavallino pisze:

> [...]
    > akumulatora?
    > Sądzisz, że zamarza i odmarza na przemian?

    Poczytaj o akumulatorach
    a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach
    najczęściej wysiadają akumulatory

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2014-01-11 19:09:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-11, SJS <s...@p...pl> wrote:

    > Poczytaj o akumulatorach
    > a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach
    > najczęściej wysiadają akumulatory

    Konkretny, konkrety. Akumulatory wysiadaja przy duzych mrozach, przy
    mniejszych tylko jezeli sa rozladowane - po prostu zamarzaja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2014-01-11 19:36:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 11 Jan 2014 19:05:22 +0100 osobnik zwany SJS napisał:

    > Poczytaj o akumulatorach
    > a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach
    > najczęściej wysiadają akumulatory

    a teraz sprawdź jaka jest temperatura zamarzania kwasu akumultorowego.
    Wczesniej możesz sprawdzić jaką temperaturę ma roztwór w akumulatorze
    przy chwilowym zerze stopni na zewnątrz. Podstawy fizyki sie kłaniają

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2014-01-11 19:54:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > Poczytaj o akumulatorach

    Czyli nie wiesz?

    > a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach
    > najczęściej wysiadają akumulatory

    Wiem w jakich wysiadają mi.
    Albo od niejeżdżenia, albo ze starości, albo z powodu awarii.
    Przejście przez zero nie ma tu żadnego znaczenia.