  • 41. Data: 2019-01-08 13:57:32
    Temat: Re: Akumulator odłączony - czy sam się rozładuje? po jakim czasie
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 08-01-2019 o 13:36, karol pisze:
    > sprawdzali podobno pod obciazeniem itd
    > jak podlacze szeregowo to pokazuje napiecie 0,05-0,08 amper

    Nie napięcie, a pobór pradu.

    > to po 4 dniach jakie napiecie powinien wskazywac ?

    Nie mniej niż 12V pod obciążeniem żarówką.

    yabba

  • 42. Data: 2019-01-08 14:02:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 08 Jan 2019 13:36:10 +0100, karol wrote:
    > sprawdzali podobno pod obciazeniem itd jak podlacze szeregowo to
    > pokazuje napiecie 0,05-0,08 amper

    Prąd (Ampery).

    0.08A to ok. 2 Ah na dobę. Po czterech dniach - 8 Ah. Sprawny, naładowany
    akumulator powinien być w stanie "przeczekać" co najmniej 5x tyle.

    > to po 4 dniach jakie napiecie powinien wskazywac ?

    Nie sugeruj się napięciem. Ciebie interesuje głównie pojemność. Jak ją
    sprawdzić już wiesz - wystarczy do tego żarówka i dwa przewody.

    Mateusz

  • 43. Data: 2019-01-10 23:38:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 8 Ah. Sprawny, naładowany
    > akumulator powinien być w stanie "przeczekać" co najmniej 5x tyle.

    Przy -5C?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2019-01-11 09:16:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 23:38:04 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Przy -5C?

    Mój 4-letni akumulator (jakaś VARTA) bez problemu odpala samochód po 3
    tygodniach stania pod wiatą. Mróz czy nie mróz.

    Mateusz

  • 45. Data: 2019-03-10 17:03:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Trzymam akumulator w samochodzie, bez garażu, ściągam klemę.
    > Ostatnio przyjeżdzam do Polski co dwa miesiące i 1.6 benzyna
    > zapala od pierwszego bez ładowania. Napięcie 12.20v

    Dziś zapalałem. Nie jeżdzony od 28 grudnia 2018.
    Napięcie 12.44v Topla czerwona 66Ah.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer