  • 1. Data: 2019-01-03 16:18:04
    Temat: Gwarancja akumulatora centra
    Od: karol <k...@g...com>

    witam
    reklamował ktos z was akumulator centra? aku sam sie rozładowuje, czy
    uznawaja gwarancje? ile sie czeka na odpowiedz ?

  • 2. Data: 2019-01-03 16:33:04
    Temat: Re: Gwarancja akumulatora centra
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >reklamował ktos z was akumulator centra? aku sam sie rozładowuje, czy
    >uznawaja gwarancje? ile sie czeka na odpowiedz ?

    Ja tylko ze slyszenia - czeka sie przepisowe 2 tygodnie, zanim
    odpisza, ze to z winy klienta :-)

    Ale mozesz przecwiczyc sam.

    Tylko jak im powiesz ze po dwoch dniach postoju masz napiecie 12.4V,
    to ci odpisza, ze tak ma byc.

    J.

  • 3. Data: 2019-01-03 17:29:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 16:33:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tylko jak im powiesz ze po dwoch dniach postoju masz napiecie 12.4V,
    > to ci odpisza, ze tak ma byc.

    Postoju z odłączoną klemą masy? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-03 18:28:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Postoju z odłączoną klemą masy? :)

    Tak ma być, bo na akumulatorze stoi napisane 12V.
    Od początku świata akumulator ołowiowy ma nominalne napięcie ok. 2V na
    celę. A 6 razy 2 jest 12.
    To, że podczas ładowania pokazuje się więcej to nic dziwnego.
    Musi tak być, bo by prąd ładowania nie płynął.
    Problemem jest, żeby to 12V długo nie spadało pod obciążeniem.
    Czyli, żeby połączenia cel miały "dobry kontakt" i żadna nie była zwarta.

  • 5. Data: 2019-01-03 18:38:59
    Od: karol <k...@g...com>

    jestem ciekaw czy jest ktos na grupie komu uznali gwarancje :)

  • 6. Data: 2019-01-03 18:48:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 18:38, karol pisze:
    > jestem ciekaw czy jest ktos na grupie komu uznali gwarancje :)

    Ze strony producenta:
    "Reklamacja jest zasadna tylko wtedy, gdy w eksploatowanym prawidłowo
    akumulatorze doszło do zwarcia lub można stwierdzić brak przejścia
    (oberwana cela)."

    Jak widać warunki są wykluczające.
    Gdyby był prawidłowo eksploatowany to by się cela nie urwała. :)