  • 1. Data: 2019-01-05 11:17:13
    Temat: Akumulator odłączony - czy sam się rozładuje? po jakim czasie
    Od: karol <k...@g...com>

    Witam
    Po jakim czasie rozładuje się wolnostojący akumulator jeżeli jest
    naładowany do pełna ? Co jaki czas bedzie spadać napiecie
    I kiedy uwaza sie ze akumulator jest już rozładowany i nalezy go naładowac?
    Bo nie wiem czy swój reklamowac, naładowałem go przedwczoraj po poludniu
    miał ponad 12,7, dzis ma 12,53

  • 2. Data: 2019-01-05 12:03:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 11:17:13 +0100, karol napisał(a):

    > Bo nie wiem czy swój reklamowac, naładowałem go przedwczoraj po poludniu
    > miał ponad 12,7, dzis ma 12,53

    Nie przeżywaj jak mrówka okres. Z tego jednego pomiaru nic sensownego o
    stanie aku nie wywnioskujesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-01-05 12:25:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > naładowałem go przedwczoraj po poludniu miał ponad 12,7, dzis ma 12,53

    Napisz kiedy spadnie do 11,6V. Policzymy dni i będziesz wiedział. Stoi
    na dworze, w garażu czy w domu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2019-01-05 13:12:22
    Od: karol <k...@g...com>

    > Napisz kiedy spadnie do 11,6V. Policzymy dni i będziesz wiedział. Stoi
    > na dworze, w garażu czy w domu?

    w domu

    dlatego tak sprawdzam bo jak samochod stoi nie ruszany ze 4-5 dni to nie
    chce odpalic, a napiecie spoczynkowe jest w granicy ok 0,05

  • 5. Data: 2019-01-05 13:22:17
    Od: l...@g...com

    W bagażniku może ci się świeci itp.

  • 6. Data: 2019-01-05 13:28:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 11:17:13 +0100, karol napisał(a):
    > Po jakim czasie rozładuje się wolnostojący akumulator jeżeli jest
    > naładowany do pełna ?

    Z rok. podaja 4-6%/mc samorozladowania.

    Uzywany szybciej.

    > Co jaki czas bedzie spadać napiecie
    > I kiedy uwaza sie ze akumulator jest już rozładowany i nalezy go naładowac?

    Naladowac to nalezy czesciej.
    Stan rozladowania akumulatorowi olowiowemu szkodzi, wiec ladowac
    trzeba regularnie.
    Oczyscie to dotyczy sklepow, motocykli, jachtow, lub nieuzywanych
    samochodow.

    No i jak widac ladowanie musi byc krotkie, bo tylko troche trzeba
    uzupelnic.

    > Bo nie wiem czy swój reklamowac, naładowałem go przedwczoraj po poludniu
    > miał ponad 12,7, dzis ma 12,53

    to jest normalne.

    J.

  • 7. Data: 2019-01-05 13:34:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Jan 2019 13:12:22 +0100, karol wrote:

    > w domu
    >
    > dlatego tak sprawdzam bo jak samochod stoi nie ruszany ze 4-5 dni to nie
    > chce odpalic, a napiecie spoczynkowe jest w granicy ok 0,05

    Prąd (nie napięcie).

    Przy czym pomiar spadku napięcia w funkcji czasu przy nieobciążonym
    akumulatorze niewiele ci powie. To jest dobre ew. w sytuacji jakiegoś
    wewnętrznego zwarcia, ale innej utraty pojemności nie wykryjesz. Wyobraź
    sobie, że wybebeszasz cały akumulator z wnętrzności i wstawiasz do niego
    8 paluszków AAA. Na takim "akumulatorze" nie odpalisz samochodu, a mimo
    tego twój test przejdzie śpiewająco, bo nawet po roku będzie trzymał
    dobre napięcie :)

    Jeśli naprawdę masz ochotę bawić się w udowadnianie że aku jest padnięty,
    to:
    a) naładuj do pełna (U = 12.8V)
    b) podłącz do niego żarówkę 12V 60W
    c) licz po jakim czasie napięcie spadnie do 11V

    czas_świecenia_w_minutach * 0.083 = pojemność (w Ah)

    Potem pozostaje porównać wynik z etykietką naklejoną na aku.

    Oczywiście to wszystko zaspokoi tylko twoją ciekawość, bo jak sądzę ew.
    gwarant raczej odpowie bez głębszego zastanowienia "źle pan używałeś aku,
    no to umar" i tak czy siak skończy się na tym że kupisz nowy akumulator.

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-01-05 13:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 13:12:22 +0100, karol napisał(a):

    > w domu
    >
    > dlatego tak sprawdzam bo jak samochod stoi nie ruszany ze 4-5 dni to nie
    > chce odpalic, a napiecie spoczynkowe jest w granicy ok 0,05

    zero, czyli calkiem rozladowany ?
    No to musisz jeszcze pare dni poczekac - bo nie wiadomo - winny
    akumulator, czy samochod.

    Ale jesli takich przygod bylo kilka, to ten akumulator juz ucierpial.

    I niestety jest mozliwe, ze samochod na postoju bral prad, pare razy
    rozladowal, masa z plyt opadla, i teraz zwiera plyty i akumulator juz
    sam sie rozladowuje ...

    J.

  • 9. Data: 2019-01-05 13:42:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Jan 2019 13:34:57 +0100, J.F. wrote:

    > zero, czyli calkiem rozladowany ?

    Nie, po prostu koledze zdarza się mylić wolty z amperami. Chodziło
    oczywiście o prąd spoczynkowy, który Karol zmierzył kilka dni temu na
    poziomie ok. 50 mA.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-01-05 18:29:00
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-05 13:34, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    >
    > czas_świecenia_w_minutach * 0.083 = pojemność (w Ah)
    >
    > Potem pozostaje porównać wynik z etykietką naklejoną na aku.

    A wiesz co to samorozładowanie?

    > Oczywiście to wszystko zaspokoi tylko twoją ciekawość, bo jak sądzę ew.
    > gwarant raczej odpowie bez głębszego zastanowienia "źle pan używałeś aku,
    > no to umar" i tak czy siak skończy się na tym że kupisz nowy akumulator.

    I co z tego jak może sam zdiagnozować co jest powodem rozładowania
    akumulatora o ile w ogóle to sprawdzi a nie to co proponujesz.