  • 11. Data: 2017-10-14 14:01:11
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Akumulator sam się podgrzewa podczas generowania prądu. Reakcje
    > chemiczne wydzielają w nim ciepło.

    No i?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 12. Data: 2017-10-14 14:03:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 14:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > No i?

    Co jest?

    --
    MN

  • 13. Data: 2017-10-14 15:09:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik LinFanQri x...@g...com ...

    > A co to miałoby dac? Skad miałoby być w tym styropianowym opakowaniu
    > cieplej?

    Pojemnik jest do przenoszenia akumulatora
    na noc do domu, więc zachowa temperaturę prawie pokojową
    przed rozruchem.

  • 14. Data: 2017-10-14 15:42:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akumulator to taki gzor ze jak sie kupi nowy i trwale zamocuje do karoserii to nalezy
    o nimzapomniec na kilka lat. Noszenie w zime oznacza ze nie bedzie on wlasciwie
    przymocowany bo komu by sie chcialo przy - 10 codziennie go przykrecac i odkrecac.
    Jak juz jest w domu to wypadalo by go podlaczyc pod prostownik. Jak to wspolczesny
    prostownik to problemu nie ma. Ale najczesciej to prymitywny prostownik bez problemu
    gotujacy elektrolit. Ladowanie z bulgotaniem wykancza akumulator rozruchowy w oczach.
    Jesli juz cos robic i jest technicznie wykonalne to ladowanie w samochodzie. Mam tak
    zrobione dla mastera. Z trzeciej kondygnacji mam puszczony pomaranczowy marketowy
    przedluzacz. Prostownik mam w domu. Spadek napiecia na przedluzaczu 1,5V. Ladowanie
    sie konczy jak w domu mam na krokodylkach prostownika 15,7V.

  • 15. Data: 2017-10-14 16:04:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Akumulator to taki gzor ze jak sie kupi nowy i trwale zamocuje do karoserii to
    nalezy o nimzapomniec na kilka lat.

    Mój każdy kolejny akumulator taki był z wyjątkiem favoritki - tam co by
    nie włożył, to zaraz padało :-)

    Noszenie w zime oznacza ze nie bedzie on wlasciwie przymocowany bo
    komu by sie chcialo przy - 10 codziennie go przykrecac i odkrecac.

    No to po co ten pojemnik? Przecież opakowanie aku na dworze by nic nie
    dało, więc to chyba jest nosidełko. Poza tym nie musi nosić codziennie,
    wystarczy przy jakimś większym mrozie albo jak auto ma stac długo.

  • 16. Data: 2017-10-14 16:12:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten pojemnik jest po nic z wyjatkiem tego zeby producent na frajerach zarobil.
    Dzisiaj kazdy akumulator ma wlasna raczke do noszenia tak ze nawet jako nosidelko
    jest zbedny.

  • 18. Data: 2017-10-14 17:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Co jest?

    No pytam jaki z tego mozna wyciągnac wniosek w kontekscie trzymania aku w
    styropianie. Po prostu zaden wniosek nie przyszedł mi do głowy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 17. Data: 2017-10-14 17:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Pojemnik jest do przenoszenia akumulatora
    > na noc do domu, więc zachowa temperaturę prawie pokojową
    > przed rozruchem.

    O w morde... Powaznie ludzie maja takie pomysły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 19. Data: 2017-10-14 17:03:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LinFanQri pisze tak:

    > Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla
    > akumulatora w samochodzie?

    nie

> [...]
    > aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się zastanawiam czy
    > taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie swoją głowę

    To kup drugi akumulator i trzymaj w domu. Dorób śruby na motylki gdzie
    będziesz podłączał kable z widełkami. Jedna na silniku druga na klemie
    plus. Jeśli będzie siekiera -20' to weźmiesz akku z domu.

    Tylko czy otworzysz maskę hyhy ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 20. Data: 2017-10-14 17:11:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 14 Oct 2017 15:00:55 +0000, Budzik wrote:

    > O w morde... Powaznie ludzie maja takie pomysły?

    Ano - ja tak robiłem 20 lat temu... Auto stało pod chmurką, i jak padło w
    nocy -30 st. C to mój maluch (rocznik 89) jako jeden z nielicznych we wsi
    odpalał.
    Teraz to już bym takiego sportu nie uprawiał, szkoda czasu, a poza tym te
    dzisiejsze akumulatory jakieś chyba lepsze, a i zimy mało zimne.

    Mateusz