    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Akumulatorki R6 (AA) Panasonic.
    Date: Sun, 9 Jul 2017 16:10:13 +0200

    Czy ma ktoś z Was doświadczenie z aku paluszkami AA Panasonic 2700 mAh (nie
    Eneloopy)?
    Generalnie interesuje mnie trwałość i czy nie wylewają.
    Właśnie zaczęły mi wylewać 2,5-3 letnie Eneloopy (białe 2100 mAh, przy minusowym
    końcu), szczęśliwie w torbie (wrzucone jako zapas), a nie w lampie czy innym
    urządzeniu - z której to przyczyny białych eneloopów w najbliższej przyszłości nie
    zamierzam kupować.
    Mam jeszcze czarne Eneloopy Pro, ale mimo, że Pro są bardzo dobre, to jednak są
    drogie (ok. 100 zł za 8 szt. - tyle bym dodatkowo potrzebował - czarne Eneloopy Pro
    można kupić też prosto z Japonii, ale wychodzi drożej z wysyłką około $32 za 8 szt.),
    a te AA Panasonic 2700 mAh mają teoretycznie większą pojemność (minimum 2500 mAh) i
    są tańsze (ok. 100 zł za 12 szt. - tyle bym kupował z lekkim zapasem).
    Myślę, że skoro to Panasonic, to mogą mieć technologię podobną do eneloopów?
    Najbardziej teraz boję się wylewania, ale chciałbym również, żeby nie padały jak
    muchy (przykładowo AA zielone DC1500 Duracell 2650 mAh szybko mi padały - przez co
    zraziłem się do Duracelli - podobnie AAA Tronic z Lidla).
    Zastosowanie to m.in. lampa błyskowa oraz ręczne skanery (skaner wg instrukcji wymaga
    2x 1,5V alkali, a z aku 1,2V łykał z powodzeniem tylko eneloopy, na innych aku
    wyłączał się w chwili zaświecenia lampy skanera), do tego jakieś radia i zabawki
    (dobre zabawki - jakieś kolejki itp. - są drogie i nie warto ryzykować wylewającymi
    aku, a przy bateriach alkalicznych można zbankrutować ;-) ).
    Może ktoś zna krzywe rozładowania Eneloopów i tych "zwykłych" 2700 mAh?