  • 11. Data: 2010-10-08 22:02:25
    Temat: Re: Akumulatory Centra Futura czy Bosch S4?
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 13:36:52 +0200, Papkin napisał(a):

    > PS
    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma juz z
    > 4-5lat.

    Oryginalny Hondowski padł po 8 latach...
    Teraz mam jakiś shit z Norauto (bo na szybko w niedzielę potrzebowałem) i
    chodzi do dziś... samochód ma 11,5 roku...

  • 12. Data: 2010-10-08 22:17:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-08 22:02, ALGI pisze:
    (...)
    > Oryginalny Hondowski padł po 8 latach...

    Toyotowski Panasonic padł po 7 latach - to najdłuższy czas życia, który
    zanotowałem.

    > Teraz mam jakiś shit z Norauto (bo na szybko w niedzielę potrzebowałem) i
    > chodzi do dziś... samochód ma 11,5 roku...

    Kupowane w Norauto jakoś często padały (nawet po 3 miesiącach).
    Reklamacje jak reklamacje - były uwględniane (choć kombinowali),
    niemniej awaryjność trochę zbyt wysoka. Zdecydowanie lepsze mam
    doświadczenia z akumulatorami brandowanymi Feu Vert - w różnych
    samochodach wytrzymywały po 5-7 lat i jakoś reklamacji składać
    nie musiałem. Faktem jest, że ceny akumulatorów 'marki' Feu Vert
    były na poziomie dobrych Vart, czy Centr Futura. Cóż, widocznie
    cena jednak była gwarantem jakości.

  • 13. Data: 2010-10-09 09:53:30
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Witam
    >
    > Chyba czas na moj akumulator, auto rano wyraznie gorzej radzi sobie z
    > zasilaniem rozrusznika.

    Ja wsadziłem najtańszy Five-Start z super marketu 55Ah do benzyniaka i
    śmiga już ponad 3 lata bez zająknięcia do tej pory.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2010-10-09 10:23:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-08 13:36, Papkin pisze:
    > Witam
    >
    > Chyba czas na moj akumulator, auto rano wyraznie gorzej radzi sobie z
    > zasilaniem rozrusznika.
    >
    > Centra Futrura ok 60-64Ah czy moze Bosh S4 (jakies 40zl drozszy i o rok
    > krotsza gwarancja). O futurze pisza na ceneo ze jest do kitu a gwarancja
    > polega na udowodnieniu posiadaczowi ze jest wielbladem i akumlator
    > laduje z podstacji 440kV... jednym slowem wszystko tylko nie ich wina.
    Potwierdzam, znam 2 współczesne przypadki gdzie użytkownik bujał się po
    parę razy z gwarancją Centry (obie paro-miesięczne), w obu przypadkach
    skończyło dopiero przy straszeniu sądem na wymianie, po czym jeden z
    nich ... padł po pół roku znowu. Ale nie znam żadnego przypadku by takie
    akcje z innym akumulatorem się wydziwiały, więc Centra skreślona na razie.
    Nie sądzę że warto porównywać do opinii "a mi centra 5 lat działa" - bo
    to oznacza że 5 lat temu robili jeszcze dobre centry, a rok temu - robią
    gówno.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-10-09 12:02:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma
    > juz z 4-5lat.

    Ja mogę olecić dwa - panasonica, który wytrzymał 6,5 roku, a potem zdechł
    tak z dnia na dzień. Odpalał przy -30 przez wszystkie zimy, a zdechł na
    wiosnę, kiedy temperatury były już znacznie wyższe. Miałem też boscha, który
    zdechł miesiac po upływie gwarancji, potem vartę, która nie wytrzymała do
    końca gwarancji i została (raczej bez robienia łaski i wmawiania że jestem
    wielbłądem) na nową, a tę nową sprzedawca za niewielką dopłatą (30 zeta o
    ile dobrze pamiętam) wymienił mi na bannera - i ów banner bez problemów
    dotrwał do sprzedaży auta, ponad trzy lata. Nie wiem ile potem jeszcze
    działał, może działa do dziś - ale gdybym kupował teraz, to kupiłbym
    panasonica albo bannera. Teraz mam fabrycznie nowy w nowym aucie, wiec nawet
    nie wiem co ot za marka, ale następny będzie właśnie panas albo banner.

    --
    Yogi(n)
    http://www.cartoonstock.com/directory/l/lemming.asp

  • 16. Data: 2010-10-09 12:55:19
    Od: gogi <g...@W...pl>

> [...]
    > polega na udowodnieniu posiadaczowi ze jest wielbladem i akumlator
    > laduje z podstacji 440kV... jednym slowem wszystko tylko nie ich wina.

    Mi Bosh Silver wytrzymal 1,5 roku i padl w lecie. Kupilem Centre Futura
    i w tym samym samochodzie sluzyl mi przez 4 lata i byc moze chodzi do
    dzisiaj (skarbon sprzedany).

    Ja polecam Centre Futura.

    --
    gogi

  • 17. Data: 2010-10-09 21:50:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości news:i8p9

> [...]
    > ... padł po pół roku znowu. Ale nie znam żadnego przypadku by takie akcje

    No to już znasz - Jenox.

  • 18. Data: 2010-10-11 12:39:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-08 13:36, Papkin pisze:

    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma juz z
    4-5lat.

    FIAMM wytrzymał co najmniej 7 lat. Tyle ja go miałem, a już był w samochodzie
    gdy go kupowałem i wcale nie wyglądał na nienowy (sądziłem, że pewnie będzie to jedna
    z pierszych rzeczy do wymiany... :) A kręcił do końca doskonale, tylko pojemność
    spadła.