  • 1. Data: 2010-10-08 19:40:38
    Temat: Bio-ester z Bliskiej.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    No złamałem się, do Auchan było daleko a rezerwa świeciła...
    Wziąłem 5 literków Bio-estra, na drugi tydzień znów jakoś po drodze dychę.
    Ale jakieś takie oleiste to-to...
    Chociaż tanie.
    Zarżnie silnik czy nie zarżnie (2.5TD)?
    Po ilu latach?
    Bo jak po 8-10 to niech zarzyna, tyle buda może nie wytrzymać.
    THX

  • 2. Data: 2010-10-08 19:45:21
    Temat: Re: Bio-ester z Bliskiej.
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zarżnie silnik czy nie zarżnie (2.5TD)?
    > Po ilu latach?

    Myślę że po 2 latach, 5 miesiącach i 13 dniach :-). Może
    14...

  • 3. Data: 2010-10-08 19:54:03
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zarżnie silnik czy nie zarżnie (2.5TD)?
    > Po ilu latach?
    > Bo jak po 8-10 to niech zarzyna, tyle buda może nie wytrzymać.

    Jest spoko.
    Tylko już nie przy tych temperaturach co obecnie.

    --
    Pzdr
    Duch

  • 4. Data: 2010-10-08 20:37:28
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Do tej pory nie miałem złego zdania o bio. Dotankowywałem 10-15 l do ON i
    nie czułem rożnicy.
    Ostatnio jechałem w dłuższą trasę do rezerwy zatankowałem 50 l bio. Po ok
    200 km silnik zaczał prychać, ksztusić się, tracić moc, gasnąć na światłach.
    Co kilkadziesiąt kilometrów wyciągałem filtr i przepłukiwałem go ropą. 500
    km wracałem ok 12 godzin. Po 1000 km zatankowałem do rezerwy 50 l ON i po
    3-5 km jak ręką odjął. Na wszelki wypadek zmieniłem filtr. Może to kwestia
    tej stacji i felernego bio ale już nie spróbuję żeby się przekonać.
    Silnik 2,0 DITD Mazdy.
    Mój kolega serwisuje Webasto i mówił, że jak cięzarówki jeżdżą w Austrii na
    bio to filtry ogrzewań są zawalone jakimś szlamem, galaretką.

    --
    Marek P.

  • 5. Data: 2010-10-11 10:40:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w
> [...]
    > filtr i przepłukiwałem go ropą. 500 km wracałem ok 12 godzin. Po
    > 1000 km zatankowałem do rezerwy 50 l ON i po 3-5 km jak ręką

    Swoja droga ciekawe - jesli cos sie osadzalo na filtrze, to i po
    dolaniu ON nadal powinno sie osadzac.
    No chyba ze to cos akurat w ON rozpuszczalne.

    > Mój kolega serwisuje Webasto i mówił, że jak cięzarówki jeżdżą w
    > Austrii na bio to filtry ogrzewań są zawalone jakimś szlamem,
    > galaretką.

    Byl tu kiedys kolega z wroclawia, ktory pisal ze o ile biodiesel
    nowy to nawet dobry, ale jak troche postoi to cos w nim opada i to
    widac.
    Zalecal zatankowanie do sloika i zostawienie na miesiac do
    obserwacji..

    J.

  • 6. Data: 2010-10-11 12:56:19
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > No złamałem się, do Auchan było daleko a rezerwa świeciła...
    > Wziąłem 5 literków Bio-estra, na drugi tydzień znów jakoś po drodze dychę.
    > Ale jakieś takie oleiste to-to...

    w golfie II 1.6D
    lałem to cudo,
    nawet w zimne dni;)
    i zapalał, jezdził, pięknie;)
    nawet w jakieś większe mrozy na tym mi zapalił, bo oczywiscie w baku zostało
    a zapomniałerm dolać normalnej ropy.
    ale tam można było węgla do baku nasypać...

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 7. Data: 2010-10-11 14:52:00
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 10:40:18 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Zalecal zatankowanie do sloika i zostawienie na miesiac do obserwacji..

    To chyba nawet zwykły ON może stać max 1 czy 2 miesiące...