  • 1. Data: 2010-10-08 13:36:52
    Temat: Akumulatory Centra Futura czy Bosch S4?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Witam

    Chyba czas na moj akumulator, auto rano wyraznie gorzej radzi sobie z
    zasilaniem rozrusznika.

    Centra Futrura ok 60-64Ah czy moze Bosh S4 (jakies 40zl drozszy i o rok krotsza
    gwarancja). O futurze pisza na ceneo ze jest do kitu a gwarancja polega na
    udowodnieniu posiadaczowi ze jest wielbladem i akumlator laduje z podstacji
    440kV... jednym slowem wszystko tylko nie ich wina.

    I jestem w kropce, moga to byc pomowienia , moze byc to prawda. Dlatego pytam o
    wasze zdanie. Dziekuje.

    PS
    Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma juz z
    4-5lat.

  • 2. Data: 2010-10-08 13:42:39
    Temat: Re: Akumulatory Centra Futura czy Bosch S4?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości news:

    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma
    > juz z 4-5lat.

    W jednym aucie padł mi po 3 latach (bo to Renault było zapewne), w innych
    spokojnie wytrzymywał 6-7 lat.

  • 3. Data: 2010-10-08 13:48:18
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-10-08 13:36, Papkin pisze:
> [...]
    > pytam o wasze zdanie. Dziekuje.
    >
    > PS
    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma

    Oryginalny Bosh w astrze f 7 lat
    varta blue 2,5 roku
    norauto na razie 5

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-08 13:58:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > polega na udowodnieniu posiadaczowi ze jest wielbladem i akumlator laduje
    > z podstacji 440kV... jednym slowem wszystko tylko nie ich wina.

    No miałem podobnie.. Padł po 3 tygodniach aku i mi mówili "opad masy" i że
    uszkodziłem akumulator.
    Po 2 miesiącach kombinacji, mierzenia mi napiecia i pradu ładowania itp...
    dostałem w końcu nowy i działa w tym samym aucie i nic mu nie opadło.
    W każdym razie więcej Futury ni kupie.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-10-08 14:12:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Po 2 miesiącach kombinacji, mierzenia mi napiecia i pradu ładowania itp...
    > dostałem w końcu nowy i działa w tym samym aucie i nic mu nie opadło.

    A co kupisz?
    Mi to samo opowiadali jak kupiłem najtańszego Jenoxa, który skończył się po
    pół roku.
    Ale jak się uparłem to koniec końców, w ramach gestu handlowego, wymienili
    na nowy.
    Niemniej jak widać - jest to standard w rozpatrywaniu gwarancji na aku.

    Tak jakby klient był winny, że wpieprzyli zbyt kiepskie flaki do
    akumulatora.

  • 6. Data: 2010-10-08 15:45:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    wiadomości news:i8n1r7$r1i$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Niemniej jak widać - jest to standard w rozpatrywaniu gwarancji na aku.
    >
    > Tak jakby klient był winny, że wpieprzyli zbyt kiepskie flaki do

    Po prostu nie przepłacać, raz mi się udało ale czy następny równiez się uda?
    Zwykła Centra Plus miałem, mieli znajomi i bez problemów.
    W piwnicy Bosch Silver się został 9 letni. W zimie Alfę odpalić to już
    loteria była 2 lata temu, ale latem daje z klekotem rady. Teraz latem w
    Sienie znajomemu pojeździł zanim nowy kupił i wrócił znowu do piwnicy.

    Nie przepłacać nie znaczy syfu kupować.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-10-08 18:12:50
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 13:36:52 +0200, Papkin napisał(a):

    > PS
    > Co ile wymieniacie akumulator, moj jakis blizej nie okreslonej marki ma juz z
    > 4-5lat.

    Centra Futura w Astrze już 3,5 rok "siedzi" i nigdy nie miałem problemów a
    zdarzyło się parę razy, że zapomniałem CB radia na noc wyłączyć.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 8. Data: 2010-10-08 18:22:09
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Centra+, jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi, wytrzymała 5 lat z
    hakiem. Zaczęła słabnąć zimą na mrozie, więc wymieniłem na Centrę Futura. Ta
    przejeździła rok i nagle ni stąd ni z owąd trup całkowity. Jeszcze nie wiem
    jakie będą rezultaty gwarancji.

    Kupiłem okazyjnie Vartę, ale o mniejszej mocy i niestety słychać to po
    wolniejszej pracy rozrusznika.

    Tak że to raczej kwestia losowa, a wina użytkownika też na pewno w jakimś
    stopniu: czym się ładuje (nowe akumulatory nie lubią 30-letnich prostowników
    bez stabilizacji), jak często, jak długo.

    --
    Azarien

  • 9. Data: 2010-10-08 20:33:46
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ta przejeździła rok i nagle ni stąd ni z owąd trup całkowity. Jeszcze nie

    pewnie 'opad masy' ;)

> [...]
    > stopniu: czym się ładuje (nowe akumulatory nie lubią 30-letnich
    > prostowników bez stabilizacji), jak często, jak długo.

    Ale powinniśmy nie brać pod uwagę trupów, które nie ładują akumulatora i
    wymagają doładowywania go. Czasy zawijania aku w skarpetki i zabierania na
    noc do domu mineły.
    Mamy sprawne auto - wkładamy aku i patrzymy ile wytrzymał
    Meganka I - oryginalny 7 lat, potem Centra Plus - 4 lata i poszła do nowych
    właścicieli całkiem sprawna
    Alfa - po 6 latach wyciagnełem Boscha Silver, wsadziłem Centrę Futurę
    Alfa - po 3 tygodniach wyciągnełem Centrę Futurę, bo zdechła, (w wigilię,
    jak się załadowaliśmy po całe auto, dobrze, że drugie było) do ładowania i
    wsadziłem spowrotem Boscha Silver. Na drugi dzień hop-siup zamiana.
    Alfa - po 3 tygodniach wyciągnełem Centrę Futurę, bo zdechła, ponownie
    (kumpel mnie z pracy podwiózł na chate) do ładowania, i wsadziłem spowrotem
    Boscha Silver (kurde taksówką go wiozłem). Pojechałem autem z tym boschem od
    razu na testy ładowania, napięc, prad rozruchu i dostałem wydruki z maszynki
    że wszystko OK. Wsadziłem potem spowrotem Futurę w domu po naładowaniu
    Alfa - po 3 tygodniach wyciągnełem Centrę Futurę, bo zdechła i wsadziłem
    spowrotem Boscha Silver. Pojechałem z nią do sklepu oddać na gwarancji.
    Znowu testy prądów i inne duperele ale auto ok. Podłacza akumulator pod
    maszyne i od razu tekst że 'opad masy' i ja go zepsułem. Gadka szmatka i
    gość mówi odeśle i pytać sie za jakiś czas ale gwarancji że uznają wade
    fabryczną nie da.
    Alfa - jeżdzę w sumie ponad miesiąc na Boschu Silver bez jakichkolwiek
    problemów, po tym okrresie radosnie dostaję nową Futurę.
    Alfa- Centra Futura nomber tu - będzie półtorej roku OK.

    Bosch 64Ah, Futura zgodnie z ich stroną do tego auta załozona 72Ah
    Najbardziej mnie wqr.. najeżdzannie na dzień dobry na mnie, że zepsułem. To,
    że Bosch jeździ i nic mu nie opada nie interesowało go.
    Szukając po necie pomocy wyszło że nie pierwszy jestem, że mam problemy z
    Futurą. Niektórzy sugerowali że jest za delikatna, coby to nie miało
    znaczyć.

    Pozdro.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 10. Data: 2010-10-08 21:04:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > loteria była 2 lata temu, ale latem daje z klekotem rady. Teraz latem w
    > Sienie znajomemu pojeździł zanim nowy kupił i wrócił znowu do piwnicy.

    Ale co jest syfem a co nie, to z naklejki nie wiesz.
    Z nazwy widać też już nie, skoro Centra tak na psy zeszła.