  • 1. Data: 2019-03-10 08:53:04
    Temat: Ale nas jeb** (dyskryminują)
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Już nie tylko na środkach czystości, żywności z tańszymi składnikami itd
    ale również na samochodach.
    Chciałem kupić forda, nowy, podstawowa wersja, oto różnice między krajami:

    ford.pl:
    tylko 5 kolorów w podstawowej wersji
    relingi i alufelgi tylko w pakiecie
    na tym koniec możliwości

    ford.de:
    12 kolorów do wyboru w podstawowej wersji
    relingi można dodać 200E
    alufelgi można dodać 600E
    czujniki parkowania można dodać 250E
    wiele innych opcji można dodać

    ford.it:

    pacjent ford ecosport

    jeb*c forda.pl

  • 2. Data: 2019-03-10 11:52:38
    Temat: Re: Ale nas jeb** (dyskryminują)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wiele innych opcji można dodać
    >
    > ford.it:
    > 12 kolorów do wyboru w podstawowej wersji

    to nie jest dyskryminacja, tylko oferta prywatnej firmy dostosowana do
    możliwości finansowych lokalnego klienta. Jeśli powstanie jakiekolwiek
    prawo nakazujące firmie cokolwiek, to prawdopodobnie doprowadzi to do
    sytuacji w której ta firma całkowicie przestanie obsługiwać taki rynek.
    Dokładnie tak było w socjaliźmie. Nie było salonów forda w PRL, choć
    fordy u nas jeździły.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-03-10 12:36:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 10 Mar 2019 08:53:04 +0100, Peter wrote:
> [...]
    > 12 kolorów do wyboru w podstawowej wersji relingi można dodać 200E
    > alufelgi można dodać 600E czujniki parkowania można dodać 250E wiele

    Ciągnąc ten wątpliwy trop dalej: Dacia za model Logan w podstawowej
    wersji liczy sobie w PL 29900 zł. We Francji natomiast podstawowy model
    kosztuje już 7900 euro, czyli kilkanaście tysięcy (zł) więcej!

    Co więcej, w tutejszej (FR) ofercie nie ma w ogóle możliwości aby mieć
    normalne, czarne plastikowe zderzaki (ja takie chciałem). Wmuszają
    człowiekowi, że ma jeździć z tym lakierowanym dziadostwem, które kosztuje
    majątek przy byle naprawie. Złodzieje i oszuści!

    A na poważniej - tak już działa rynek. Producenci oferują taki towar,
    który wydaje im się optymalny dla danego rynku. Nie ma w tym żadnej
    dyskryminacji, to zwyczajna ekonomia.

    Mateusz

  • 4. Data: 2019-03-10 12:42:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 10 Mar 2019 11:36:43 +0000, Mateusz Viste wrote:
    > Ciągnąc ten wątpliwy trop dalej: Dacia za model Logan w podstawowej
    > wersji liczy sobie w PL 29900 zł. We Francji natomiast podstawowy model
    > kosztuje już 7900 euro, czyli kilkanaście tysięcy (zł) więcej!

    Oczywiście miało być "kilka tysięcy" a nie "kilkanaście tysięcy" :)

    (pierwotna wersja brzmiała "kilkanaście PROCENT więcej", ale uznałem że
    to może okazać się zbyt skomplikowane dla przeciętnego czytelnika grupy)

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-03-10 12:50:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Oczywiście miało być "kilka tysięcy" a nie "kilkanaście tysięcy":)
    >
    > (pierwotna wersja brzmiała "kilkanaście PROCENT więcej", ale uznałem że
    > to może okazać się zbyt skomplikowane dla przeciętnego czytelnika grupy)

    Wygląda na to, że "przeciętny czytelnik grupy" jest wyraźnie bystrzejszy
    od Ciebie.

    --
    MN

  • 6. Data: 2019-03-10 12:58:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Mar 2019 08:53:04 +0100, Peter

    > jeb*c forda.pl

    To nie tylko Ford. Dlatego właśnie jeśli miałbym znowu kupować nowy
    samochód, to ponownie zrobiłbym to przez brokera samochodowego tak jak
    zrobiłem to z Mazdą (wtedy akurat dlatego że jeszcze nie było oficjalnego
    przedstawicielstwa w 2007). Potem chciałem zmienić na Superba, też się
    zgłosiłem do brokera i też wyszło 20 tys. taniej niż w salonie.

    Ale to nie jedyna taka sytuacja, bo foteliki samochodowe, wózki dla dzieci
    też są tańsze u Niemca, nawet z kurierem. Pewnie z innymi rzeczami będzie
    podobnie, acz nie ze wszystkimi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-03-10 13:12:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 10 Mar 2019 12:50:00 +0100, Marcin N wrote:

    > Wygląda na to, że "przeciętny czytelnik grupy" jest wyraźnie bystrzejszy
    > od Ciebie.

    Byłoby cudnie, niestety czytając ostatni wątek o pierwszeństwo na pasach,
    mam co do tego poważne wątpliwości.

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-03-10 15:19:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ciągnąc ten wątpliwy trop dalej: Dacia za model Logan w podstawowej
    > wersji liczy sobie w PL 29900 zł. We Francji natomiast podstawowy model
    > kosztuje już 7900 euro, czyli kilkanaście tysięcy (zł) więcej!

    Pytanie czy obie podstawowe wersje są tak samo wyposażone?
    No i nadal przeciętny żabojad zarabia więcej niż przeciętny Polak więc
    ta różnica w cenie może być tam niezauważalna.

> [...]
    > człowiekowi, że ma jeździć z tym lakierowanym dziadostwem, które kosztuje
    > majątek przy byle naprawie. Złodzieje i oszuści!

    Masz okazję, żeby przyjechać nad Wisłę i zakupić "wymarzonego" Logana.;)

  • 9. Data: 2019-03-10 20:06:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Byłoby cudnie, niestety czytając ostatni wątek o pierwszeństwo na pasach,
    > mam co do tego poważne wątpliwości.

    Nie śledziłem. Przypuszczam, że grupa młodych gniewnych BEZDZIETNYCH
    broniła swojego świętego prawa do niehamowania.

    To się zmienia z wiekiem, gdy masz się kim opiekować w życiu a młodzi
    gniewni nowego pokolenia zaczyna bronić swoich świętych praw...

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-03-10 20:36:09
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-10 20:06, Marcin N wrote:

    > Nie śledziłem. Przypuszczam, że grupa młodych gniewnych BEZDZIETNYCH
    > broniła swojego świętego prawa do niehamowania.

    Tezy z dupy wymyślasz i tyle