  • 11. Data: 2019-08-13 20:07:53
    Temat: Re: Alfa
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 1:43:05 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dałem się namówić w lutym. Już żałuję. W serwisie za samo podanie mocy
    > silnika szacowany koszt usługi rośnie z 500 do 900 PLN. Pomimo tego,
    > że ani materiały ani usługa nie zależą w tym przypadku od mocy
    > silnika.

    Ja z czyms takim jade do osiedlowego mechanika, pytam ile wymiana oleju (~35) +
    filtrow (nie pamietam, ale podobnie) i przywoze swoje na wymiane (z alledrogo)
    Troche mi ich szkoda bylo, bo w tym badziewiu (159) wymiana filtra oleju wymaga
    zdjecia oslony spod silnika (kanal, kilkanascie srub...)
    Kabinowy, paliwa zmieniam sam (5-10min)
    Ostatnio, przy okazji wymiany sprezym nie ustalalem ceny wymiany oleju i policzyli
    ~60 ;)
    Do kompa nie podpinaja, ale mam swoj interfejsik... w mojej alfie (z DPF) trzeba
    wpisac/zresetowac wymiane oleju.

  • 12. Data: 2019-08-13 20:13:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 15:07, J.F. pisze:

    > Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?
    >
    > Jak jeszcze mialem ... jakos nigdy nie zauwazylem poprawy po wymianie,

    Wymieniałem w Toyocie 2.0 benzyna wtrysk bezpośredni.
    Jest różnica.
    Dzisiejsze wykombinowane silniki są dość czułe.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2019-08-13 21:11:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-13 14:10, j...@i...pl wrote:
    [...]
    > Ale tak jest wszędzie.
    > Litr oleju Lotos 5w30 z dopiskiem "dla Kia" kosztuje w ASO Kia ponad
    > 40 zł. netto za litr. Ten sam olej, bez tego dopisku, w sklepie
    > kosztuje pewnie coś koło 15-20 zł. za litr. Brutto.
    > Ja za 5 litrów Valvoline SynPower FE 5w30 zapłaciłem ostatnio 112,81
    > zł. brutto.
    Tak BTW, 5 l oleju 10W40 "marki" GM:
    52-56 zł w sieci (Allegro, iparts.pl)
    108 zł w "dobrym", acz nieautoryzowanym serwisie.

  • 14. Data: 2019-08-13 21:17:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-13 15:07, J.F. wrote:
    [...]
    > Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?
    Jakiś czas temu pisałem tutaj, jak mi się elektroda świecy urwała i
    latała po cylindrze. Przy okazji dowiedziałem się, że świece trzeba
    wymieniać. :-D W moim przypadku zdaje się co 60 kkm.

  • 15. Data: 2019-08-13 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > wymiany oleju i policzyli ~60 ;) Do kompa nie podpinaja, ale mam
    > swoj interfejsik... w mojej alfie (z DPF) trzeba wpisac/zresetowac

    Przewaznie u mechaników jest tak, ze maja inna cene na wymiane bez
    sciagania osłony a inna na wymiane ze sciaganiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 16. Data: 2019-08-13 22:24:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > I dlatego nie należy kupować Alfy, szczególnie z mocnym silnikiem. Bo
    > wszyscy uważają właściciela za milionera :(
    >
    > Olej w sieci 2x70 PLN
    > Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
    > Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
    > znaczek na masce i moc silnika.

    Czytam, przecieram oczy ze zdziwienia, nie wierzę, że tak postępujesz.
    No chyba, że jesteś zobligowany. Serwis autoryzowany = najmniejsze
    kompetencje = wymieniacze części zawsze na oryginalne, bez gwarancji
    sukcesu a mechanicy = kosmiczne ceny na usługi, oleje, filtry itp. Jeśli
    nic Ciebie nie obliguje, to zaproponowałbym elektrowstrząsy jako terapię
    na schorzenie. :-D

    Ja postępuję inaczej:

    1. Mam swojego mechanika od lat. Nie przynależy on do żadnej firmowej marki.

    2. Jeśli wymieniam oleje / filtry, to zawsze konsultuję się z firmami
    handlującymi wyłącznie tymi akcesoriami, by doradziły mi co jest na
    topie i wyjaśniły dlaczego te, a nie oryginalne. I przyznam, że doznałem
    olśnienia po takim doradzeniu. Do oryginałów nie wrócę. Kupuję to to i
    jadę do "mojego" mechanika na wymianę. Płacę grosze a przy okazji zadba
    by np. uszczelka pod korkiem spustowym nie była zużyta i silnik nie
    zaczął "naturalnie pocić się bo nie jest nowy" (to cytat słów, jakie
    usłyszałem przy wycieku oleju będąc u "konkurencji").

    3. Dzieje się coś poważniejszego = omijam serwis autoryzowany szerokim
    łukiem. Tu autentyczna historia. Po zakupie auta nie byłem w stanie
    wykasować "serwisu D". Niby drobnostka. Ponoć poprzedni właściciel
    grzebał w komputerach więc autoryzowany serwis może jedynie wymieniać...
    Zalecono wymianę zegarów. Pojechałem więc do "mojego mechanika". Za 50
    zł usunął usterkę. Okazało się, że poprzedniego właściciela nie było
    stać na wymianę czujnika lepkości oleju za 130zł więc jego awarię
    zablokował w którymś z komputerów i działy się cuda.

    4. Awaria 2 wtrysków? (Bardzo duża utrata mocy na zimnym silniku).
    Serwis autoryzowany wycenił naprawę na ponad 9 tys. zł. Pojechałem do
    "mojego mechanika", podpiął dokładnie takiego samego kompa (star
    diagnosis) jakiego w serwisie autoryzowanym używają, wykonał test
    przelewowy wtryskiwaczy, zdemontował niesprawne, wysłał do Torunia 2
    szt. celem regeneracji (2x350zł) i wsadził je z powrotem (1200zł - bo
    demontaż był trudny). Auto śmiga jak rakieta...

    Długo by jeszcze pisać. Najbardziej wyfisiowane usterki typu wymiana
    kolektorów / naprawa turbiny to koszty rzędu 10% względem wyceny serwisu
    autoryzowanego.

    Teraz pytanie z czystej ciekawości - czemu wolisz inwestować?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2019-08-13 23:24:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-08-2019 o 22:24, Marek S pisze:

> [...]
    > na schorzenie. :-D
    >
    > Ja postępuję inaczej:
    >
    > 1. Mam swojego mechanika od lat. Nie przynależy on do żadnej firmowej

    Problem pewnie w tym, że nie każdy ma takiego.
    A przypadkowe gostki z ulicy często są jeszcze gorsi niż ASO.

    Ale gdybym nie miał auta na gwarancji, pewnie też bym do ASO nie
    pojechał - chyba że kilku mechaników rozłożyłoby wcześniej ręce.

  • 18. Data: 2019-08-13 23:36:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 9:59:59 PM UTC+2, Budzik wrote:

    > Przewaznie u mechaników jest tak, ze maja inna cene na wymiane bez
    > sciagania osłony a inna na wymiane ze sciaganiem.

    moze i tak, ale ci moi jakos leko do tego pdchodza ;) juz kilka razy o oslonie
    dowiadywali sie po uzgodnieniu ceny ;) a o marke/model oczywiscie pytali ;)

  • 19. Data: 2019-08-14 08:17:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 13, 2019, 3:00:37 PM, you wrote:

    > :-(
    > A co z lanosem ?

    Służył wiernie 19 lat aż wjechał w niego rowerzysta i potłukł przednią
    szybę. Rdza dzielnie chrupała i wymiana szyby wymagała rekonstrukcji
    słupków A. Blacharzom się ,,nie opłacało" :(
    Złomowałem go tej wiosny - z nieszczelną przednią szybą wnętrze
    zawilgotniało itd.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2019-08-14 08:19:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, August 13, 2019, 4:48:39 PM, you wrote:

    > Było koreańca kupić.....

    19 lat jeździłem Koreańcem - najlepiej wydane pieniądze w życiu. Ale
    Ewie spodobał się kolor Alfy...

    --
    Best regards,
    RoMan