  • 1. Data: 2016-01-26 21:11:54
    Temat: Algorytm kompresji do embedded
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Takie zagadnienie:

    Mam pliki o wielkości dziesiątek kB. Chcę je skompresować (najlepiej
    narzedziem działajacym w unixie). Pliki składają się dość często z
    identycznych bajtów jeden po drugim. Plik wynikowy ma być strumieniem
    bez nagłówków.

    Plik wynikowy będzie wciskany do pamięci Flash mikrokontrolera. Podczas
    pracy uC muszę go rozpakować do strumienia bajtów. Istotne jest że
    algorytm dekodowania musi mieć jak najmniejszą sygnaturę pamięciową.

    Oczywiście mogę użyć napisanego na kolanie RLE. Ale zapytam, bo może
    istnieje coś lepszego.

    Podsumowując:
    1) najlepiej kompresor w postaci lini poleceń unixa
    2) dekompresor zużywający jak najmniej zasobów (każdy bajt kosztuje)

    Czy znajdę coś lepszego niż RLE? Wydajnośc trzeciorzędna. Nie mogę / nie
    chcę robić malloc, więc algorytmy dynamicznie manipulujące pamięcią
    odpadają.

  • 2. Data: 2016-01-26 21:54:49
    Temat: Re: Algorytm kompresji do embedded
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Nie używałem, ale może to się nada: http://liblzg.bitsnbites.eu/

    > Podsumowując:
    > 1) najlepiej kompresor w postaci lini poleceń unixa
    Sam sobie napiszesz.

    > 2) dekompresor zużywający jak najmniej zasobów (każdy bajt kosztuje)
    Podobno dekompresor ze wspomnianej biblioteki nie zużywa (istotnej
    ilości) pamięci.

    BTW.
    http://stackoverflow.com/questions/3767640/compact-d
    ecompression-library-for-embedded-use

  • 3. Data: 2016-01-26 22:05:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    I jeszcze jeden:
    http://spin.atomicobject.com/2013/03/14/heatshrink-e
    mbedded-data-compression/

  • 4. Data: 2016-01-27 15:23:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 26, 2016 at 9:12:55 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Czy znajdę coś lepszego niż RLE? Wydajnośc trzeciorzędna. Nie mogę / nie
    > chcę robić malloc, więc algorytmy dynamicznie manipulujące pamięcią

    Jakbym musiał samemu robić, to bym kombinował z:
    1) RLE
    2) Sortowanie bloków
    3) LZW i rodzina
    4) Huffman