  • 1. Data: 2019-09-11 17:06:00
    Temat: Algorytm skręcania w prawo
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
    drogę podporządkowaną
    Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
    ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.

    ps
    Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało

    duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
    wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
    a i tak mało brakowało

  • 2. Data: 2019-09-11 17:18:40
    Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 10:06:02 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
    > ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.

    Rowerzysta powinien zwolnic przecinajac droge nawet jadac po sciezce.

    Tego ci pewnie brakuje.

    Bo reszta pytania jest oczywista.

    Ale jak chcesz to prosze:
    -zalozenie jest takie ze z drogi nie widac ani poprzecznej drogi ani poprzecznej
    sciezki rowerowej.

    1. Dojezdzamy przodem samochodu do krawedzi sciezki.
    2. powoli wjezdzamy na sciezke.
    3. punkty 1+2 powinny trwac okolo 3-5sekund
    4. jak widac nadjezdzajacego rowerzyste to cofamy zeby mogl przejechac
    5. jak droga dla rowerow jest pusta powtarzamy punkt 4 w kontekscie drogi glownej.
    6. Jak podczas punktu 5 nadjedzie rowerzysta to wracamy do punktu 4.

    Nie rozdrabialem sie na wiecej szczegolow. Jak tam jest tez przejscie dla pieszych to
    trzeba dodac punkty przed #1.

    Do sprawnego dzialania tego algorytmu trzeba wspolpracy rowerowca jak i tego co
    jedzie za samochodem. Bo jak rowerowiec jedzie bez patrzenia bo ma pierwszenstwo to
    sie przejechac nie da. A jak ten z tylu podjedzie pod zderzak to nie ma gdzie cofnac.

    Efekt jest durny ale tak sie powinno robic, bo drogi sa zle projektowane. A obstawiam
    ze bedzie gorzej bo dojda hulajnogi.

    PS.
    Opisany algorytm dziala w usa. Tak trzeba tam jezdzic i tak ludzie jezdza.

  • 3. Data: 2019-09-11 17:19:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 10:18:42 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]

    Korekta, opisalem wyjazd z tej podporzadkowanej. Ale konkluzja w sumie ta sama,
    rowerowiec powinien wspolpracowac.

  • 4. Data: 2019-09-11 17:21:01
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Bolko w
    ups.com>:

> [...]
    > Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
    > ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.

    1. kierunkowskaz
    2. upewnienie się że można
    3. jeszcze jedno upewnienie się
    4. skręt z zachowaniem odpowiedniej ostrożności

    albo

    1. włączenie wycieraczek
    2. zamknięcie oczu
    3. alleluja i skręt w prawo

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2019-09-11 17:21:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
    >ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę

    No jak to jaki ? Przed wjazdem na DDR upewniasz sie, ze nie leci nia
    rowerzysta :-P

    >ps
    >Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
    >duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
    >wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
    >a i tak mało brakowało

    Tak sie to robi we Wroclawiu
    https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-09-11 17:54:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.09.2019 o 17:06, Bolko pisze:

    > duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
    > wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
    > a i tak mało brakowało

    Jak 10/h to po prostu łeb w prawo/tył. A jak 70km/h towcześniej patrzysz
    czy kogoś na ścieżce nie wyprzedzasz.

    Wiem, że w praktyce to kłopotliwe, ale się da. Ja też często paxa pytam
    (ale tylko tych co ich znam i wiem, ze wiedzą o co chodzi).

    Drogi do sukcesu są dwie - albo wiesz, że tam może być rowerant i wtedy
    raczej ogarniesz, albo nie wiesz i ogarnie to rowerant (w mojej ankiecie
    wśród znajomych 2 stwierdziło, ze uważa, 6 że rowerzyści po prostu w
    nich nie wjeżdzają).

    Żeby się pieprznąć trzeba zbiegu okoliczności w postaci nieuważnego
    kierowcy i nieuważnego (albo walczącego) rowerzysty. No i pecha. Więc
    zazwyczaj kończy się szczęśliwe.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2019-09-11 19:54:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Tak sie to robi we Wroclawiu
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    > IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

    Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-09-11 20:39:27
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 10:23:59 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Tak sie to robi we Wroclawiu
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
    >
    > IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

    IMHO - trzeba. Nie ironicznie. To jest durne. No, albo przerobic skrzyzowanie zeby
    nie bylo jak jest i zeby wymuszalo ustapienie pierwszenstwa.

  • 9. Data: 2019-09-11 22:06:39
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.

    Poszli dalej, i teraz na przejeździe maja pierwszeństwo...
    Tylko, ze jak zwykle cierpią malutcy, którym decydenci wmówili, że tak
    będzie najlepiej...

    Jest w DC taka ulica: Polska, przebiega pod TS -- ile ja się tam naoglądałem
    leżących pedalarzy, po zmianie przepisów...
    Dla ułatwienia: <https://goo.gl/maps/sHQ9e2NpkH5cjbKv8>

    Najciekawsze jest to skręcenie tuż przed jezdnią, niby ma wyhamować
    pedalarza, ale tak na prawdę wprowadza w błąd kierującego, i skraca drogę
    hamowania, samochodem.
    Autobusy miejskie, 919, i inne "profesjonalne" często stały, a obok leżał
    rower...

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2019-09-11 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    >
    > ps
    > Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
    >
    > duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym

    Jo odpowiednio wczesniej obserwuje droge rowerowa bo w busie w czasie
    samego skretu nie mam szans zobaczyc bo w niewielu miejscach jestem w
    stanie sie az tak złamać.
    Czasami sam sie zastanawiam czy lepiej skrecac wolno dajac rowerzyscie
    czas na zauwazenie mnie czy lepiej szybko liczac na to ze to co widziałem
    w lusterkach jeszcze przed skretem bedzie sytuacja aktualna juz w czasie
    skretu...
    Ale nie mam złudzen - jak rowerzysta bedzie chciał we mnie wjechac to
    wjedzie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???