eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Alternator poszedł z dymym...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 31. Data: 2019-02-20 00:51:13
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "PiteR" X...@l...net

    >> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    >> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    >> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał
    >> największy prąd.

    > Co pobierało tak wielki prąd, że alternator
    > z akumulatorem nie dały rady?

    Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
    napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.

    Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
    radio, mata grzewcza na fotelu...

    Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
    Szyberdach zimą także rzadko.
    Szyb niemal nie ruszam.
    Lusterka? -- bardzo rzadko.



    > Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.
    > Zasilić możesz prądem stałym.

    Stały to on jest, póki płynie. Może płynąc, może nie płynąć.
    Gdy płynie -- jest wzbudzanie, gdy nie płynie -- nie ma.
    Gdy napięcie na wyjściu alternatora jest zbyt wysokie,
    wzbudzanie jest wyłączane, przez c ucinana jest któraś z górek.

    Nie twierdzę, że tak jest -- tylko rozmyślam.

    > To taki regulowany magnes na wirniku.

    Owszem. Źródłem energii jest energia mechaniczna.

    > Tak tez stacyjka zasila na chwilę alternator
    > zeby sie wzbudził. Potem sam sobie wytwarza
    > zasilanie ale wyprostowane przez diody wzbudzenia.

    > Nikt tego napięcia nie wygladza kondensatorem bo nie ma potrzeby.

    Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
    Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?

    P> Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.





    >>> Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak
    >>> user podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.

    >> OK, ale co wówczas, gdy odbiornikiem jest akumulator?
    >> Alternator nie da więcej niż termicznie wytrzyma?

    > Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    > Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się
    > i kierowca trzyma gaz do deski.

    OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
    zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
    obrotowej wirnika.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 32. Data: 2019-02-20 02:06:44
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek a nie luzny pasek. Stary jak swiat
    numer mechanikow. Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale na tyle dlugi
    czas ze klient tego nie powiaze wymiana pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa
    barany zeby je strzyc.


  • 33. Data: 2019-02-20 08:32:55
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 17:06:44 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek a nie luzny pasek. Stary jak swiat
    numer mechanikow. Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale na tyle dlugi
    czas ze klient tego nie powiaze wymiana pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa
    barany zeby je strzyc.

    Aha, czyli uczciwym powinno się twoim zdaniem być, tylko jak ktoś patrzy na
    ręce?


    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl


  • 34. Data: 2019-02-20 08:34:16
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 19, 2019 at 11:39:50 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > To zależność prądu od obrotów, nie od obciążenia.
    >
    > Daj mniejszy opór a będziesz miał podobną krzywą,
    > ale położoną nieco nad tą. Ta krzywa być może
    > przecina prostą ;) spalenia.

    Nie, to jest zaleznosc MAKSYMALNEGO mozliwego do uzyskania pradu w funkcji obrotow.
    Dasz mniejszy opor, to zacznie spadac nap[iecie, bo alternator "nie wydoli" ;)

    > : nie ma zadnego extra regulatora/ograniczenia...
    >
    > Szkoda.

    Bo nie jest potrzebne, alternator "sam" ogranicza maks. prad


  • 35. Data: 2019-02-20 08:52:50
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-18 o 05:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, także (przepraszam) głupie.
    >


    Ale to Ci się dzieje co roku czy jak?
    Spierdolił się alternator a Ty badasz sprawę jakby to było niewiadomo co...

    Obstawiam że zatarły się łożyska, wyjechało obudowę lub oskę wirnika,
    ten zaczął trzeć o stojan i tyle z rewelacji.
    Było kupic używany alternator za 50-100zł, rozebrać zmienić łożyska i
    ewentualnie szczotki + komutator i byłoby po sprawie koszt ze 150-200zł.
    Aż strach pomyśleć jaki śledztwo byś prowadził jakby Ci się panew w
    silniku obróciła ;)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 36. Data: 2019-02-20 20:20:29
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    >>> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
    >
    >> Przecież tam są trzy małe diody to gdzie są sinusoidy?
    >
    > Przed diodami.

    Co cie obchodzi co jest przed diodami? W samochodzie jest instalacja
    pradu stałego.


    > BTW -- te diody są raczej duże, skoro muszą przenieść ponad 2 kW!

    Mówię o diodach wzbudzenia nie o głownych.


    > Obcinając górki -- zmniejszysz napięcie skuteczne.
    > Obetniesz, gdy nie dasz wzbudzenia.

    Tam nie ma zadnych górek bo przegiegi się najkładają.



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 37. Data: 2019-02-20 20:44:56
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > "PiteR" X...@l...net
    >
    >>> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    >>> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    >>> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał największy prąd.
    >
    >> Co pobierało tak wielki prąd, że alternator z akumulatorem nie
    >> dały rady?
    >
    > Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
    > napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.
    >
    > Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
    > radio, mata grzewcza na fotelu...
    >
    > Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
    > Szyberdach zimą także rzadko.
    > Szyb niemal nie ruszam.
    > Lusterka? -- bardzo rzadko.
    >

    Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
    Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
    Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.

    Teraz twoim tokiem rozumowania kupujesz 10 mat grzewczych i podlaczasz
    i co sie dzieje? Pobierasz prad z akumulatora, napiecie siada i zarazem
    wzbudzenie siada. Bo wzudzenie jest z tego samego zródła czyli stojana.

    Nawet jak maty pociągną 500A to 410A popłynie z akumulatora a 90A z
    alernatora.




    > Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
    > Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?

    tak


    >> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    >> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się i
    >> kierowca trzyma gaz do deski.
    >
    > OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
    > zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
    > obrotowej wirnika.

    Ty ciagle rozpatrujesz alternator oddzielnie jakby akumulator stal obok
    i się przyglądał. Do tego myslisz ze wzbudzenie jest zasilane z innego
    idealnego zrodla a jest z tego samego. Jak dowalisz obciazenie to raz
    bedziesz mial do czynienia z akumulatorem który wyturla set amperów a
    jak mu napiecie spadnie na 6v to wzbudzenie tez bedzie nie wieksze niz
    te 6v bo nie ma skad.



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 38. Data: 2019-02-21 00:37:11
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:X...@l...net.
    ..
    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:
    >Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
    >Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
    >Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.

    Mozna. Trzeba akumulator podlaczyc odwrotnie.

    J.


  • 39. Data: 2019-02-21 00:49:15
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q4i426$on2$...@n...news.atman.pl...
    >"J.F." 5c6c6ba6$0$498$6...@n...neostrada.pl
    >>>(wiem -- w tym momencie powinienem był zawrócić do garażu)
    >> Nie - do elektryka.
    >> Co ci po aucie w garazu ? :-)

    >Mogę tam naładować akumulator.
    >Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują

    To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub
    tramwajem :-)

    >>>Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
    >>>Te przewody były pęknięte. Dowiedziałem się o tym pęknięciu
    >>>23 marca 2018 r, podczas okresowej kontroli technicznej samochodu.

    >> To by sie usmazyl, gdyby przepuscil prad zwarciowy.

    >Też tak myślę. Ale może tylko obsmażył się na końcówkach
    >tak, że tego nie było widać?

    Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w
    rekach :-)

    >> Natura alternatora - duza indukcyjnosc uzwojen i duza impedancja
    >> dla pradu zmiennego.
    >Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?

    W zasadzie nie.

    >>>Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
    >>>Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
    >>>alternatora, odcina zasilanie wirnika?
    >>>(ucina górki sinusoidy?)

    >> Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy
    >> zmniejsza, nie tylko gorki.

    >Dlaczego nie same górki?

    Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
    akumulatorem.

    >Jak wywali całą sinusoidę (mając 3) to raczej
    >zbyt dobrze nie ustabilizuje napięcia. Możliwe
    >tylko 3 zestawy:
    > RST -- komplet
    > RS -.

    ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.

    >> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
    >Z jakićh?

    Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz
    na aku - to prad nie plynie.
    A jak wieksze, to plynie, i obcina ..

    >> Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu
    >Wolę cęgi.

    Ale cegi sa drogie.

    >>>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?

    >> Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.

    >Więc może diody spaliły się?
    >Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...

    >> W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte
    >> auta :-)
    >Tzn.?

    Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ...
    roznie moze byc.

    >12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
    >początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
    >kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...

    >Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.

    Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.

    >Nie wiem, czy to dużo, czy mało.

    W sam raz.

    J.


  • 40. Data: 2019-02-21 00:50:13
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:


    >>Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
    >>Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
    >>Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.
    >
    > Mozna. Trzeba akumulator podlaczyc odwrotnie.


    Diody główne się zjarają to się nie liczy.



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: