  • 51. Data: 2019-02-21 09:55:06
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 01:50:22 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Jakiś Fiat miał problem z
    > alternatorami. Słabe aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem
    > warunków atmosferycznych.

    Multipla
    Wjechałem swego czasu w dużą kałużę i kontrolka od ładowania się zaczęła palić.
    Dojechałem do domu i okazało się zę alternator pękł. Nagrzany był pewnie, zimna woda
    chlapnęła i pękł
    Kupiłem z allegro kolejny, regenerowany ale innego producenta jak ten pęknięty i
    działała przez kolejne lata bez problemu

  • 52. Data: 2019-02-21 11:31:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 21-02-2019 o 09:55, Kris pisze:

> [...]
    > Kupiłem z allegro kolejny, regenerowany ale innego producenta jak ten pęknięty i
    działała przez kolejne lata bez problemu

    Wydaje mi się, że to była Siena czy Palio, ale nie jestem pewien.

    yabba

  • 53. Data: 2019-03-30 01:01:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q4i0jk$ldt$...@n...news.atman.pl

    > Zapewne warto mieć i woltomierz -- choćby wpięty w gniazdo
    > zapalniczki (który powie co nieco o stanie akumulatora tuż
    > po uruchomieniu silnika) i amperomierz mierzący prąd płynący
    > przez alternator...

    > To pierwsze kosztuje kilka pln -- właśnie trafiło do Polski.

    > https://pl.aliexpress.com/item/Nowe-akcesoria-samoch
    odowe-3-1A-Dual-USB-profesjonalny-adowarka-samochodo
    wa-2-Port-wy-wietlacz-LCD-12/32897233719.html?spm=a2
    g0s.12269583.0.0.12ad4adeq2wC5w

    Dopiero wczoraj (29 marca) dotarło do mnie.

    Pokazuje napięcie w gniazdku zapalniczki przed podłączeniem
    odbiornika USB a po podłączeniu odbiornika -- natężenie prądu
    płynącego przez USB.

    Teraz kosztuje w Chinach mniej niż 7 pln.
    [złotówkę przepłaciłem -- chlip, chlip]

    > To ostatnie... Dopiero chcę kupić i zainstalować...

    Nadal jedynie chcę. Mercedes miała w desce rozdzielczej
    stosowne dziury z zaślepkami, w które można było wstawić
    jakiś wyświetlacz. W Volvo nie jest tak słodko. Nadto
    trzeba by jakoś połączyć taki wyświetlacz z resztą
    mierniczą.

    Fajnie by było mieć odczyty:

    - napięcia w instalacji samochodu
    - natężenia prądu ładowania akumulatora
    - natężenia prądu płynącego przez alternator
    (wzbudzonego rzecz jasna, nie wzbudzającego)

    Na razie ten chiński woltomierz pokazał mniej niż
    12 V przed uruchomieniem silnika -- IMO trochę mało.
    Po uruchomieniu, ale na luzie -- 14.1 a po zwiększeniu
    obrotów nieco więcej, ale chyba nie aż 14.4 V. Pojeżdżę,
    potestuję -- opiszę...

    Telefon wg tego miernika bierze mniej niż 1 A -- ciekawe,
    jak mniej niż 1 A naładuje 5 Ah w mniej niż 2 godziny. ;)
    Na oko trzeba by ~7 godzin, aby prądem mniejszym niż 1 A
    wrzucić 5 Ah.

    Może kluczem do rozwikłania zagadki (obok mniejszej
    pojemności akumulatora) są różne napięcia -- ładowania
    wyższe niż 5 V, zaś akumulatora -- niższe niż 4 V?

    > W lutym br. wydałem na dziesięcioletnie Nowe Volvo S40
    > ponad 2 kpln. Sporo jak na liczbę przejechanych kilometrów. ;)
    > Taksówki byłyby tańsze.

    Taksówki, wypożyczalnie...
    Ciekawe, jak poradzi sobie PKB z elektrycznymi samochodami...
    Wymiana płynów (oleju silnikowego, płynu chłodniczego, paliwa)
    i filtrów (oleju, powietrza, paliwa...) IMO nieźle nakręca
    gospodarkę -- i usługa kosztuje (buduje ;) PKB), i produkcja,
    w tym i badania, i wydobycie...

    Kolejnym ciosem zadanym gospodarce może być elektroniczne
    wspomaganie kierowania eliminujące wypadki samochodowe...
    (naprawy potłuczeń i przedterminowa wymiana samochodów
    tez nieźle nakręcają koniunkturę; do tego zmniejszenie
    liczby ludzi okaleczonych/poranionych i przedwcześnie
    zabitych/pochowanych -- tu i leczenie kosztuje,
    i grzebanie/palenie zwłok, i znicze/kwiaty/ozdoby
    cmentarne/nagrobne, i groby...)

    Do tego autonomia samochodowa może zagęścić samochody
    na jezdniach i upłynnić ruch -- hamując rozwój dróg...

    [czekają nas chude lata -- wyrażone rozkwitem PKB]

    Wenezuela wyzwala się spod socjalizmu (zwanego czasami
    faszyzmem) co może doprowadzić do zwyżki światowych
    cen ropy naftowej i zniżenia kursu dolara amerykańskiego...
    Ropa naftowa (odebrana samochodom) może trafić do spalinowych
    elektrowni -- o znacznie większej sprawności niż samochodowe silniki.

    -=-

    Norwegowie zamierzają zastąpić samolotowe silniki
    spalinowe turbowentylatorowe na elektryczne... Na
    razie więcej kupuję nowych samochodów elektrycznych
    niż spalinowych... Energię elektryczną pozyskują
    niemal wyłącznie z hydroelektrowni, mając pod nosem
    masy ropy naftowej i gazu ziemnego...

    Podobnie czynią Katarczycy czy inni Kuwejtczycy -- choć
    żyją ze sprzedaży ropy naftowej, stawiają na elektryfikację...

    --