  • 21. Data: 2018-05-24 12:17:46
    Temat: Re: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 12:01, Piotr Gałka pisze:
    > a nie będę zawracał głowy bratu (on pisał oprogramowanie)

    Z tego co pamiętam, co mi wtedy mówił to tam było jakieś dziwne
    rozwiązanie ze stosem. Może osobny stos na adresy (inny rozmiar słowa
    niż dane), może tylko 2 miejsca na adres - czyli może tylko max podwójne
    zagłębienie podprocedur, ale tu mogę się totalnie mylić - jednak dawno było.
    Robiąc to urządzenie pierwszy raz zaobserwowaliśmy wrażliwość urządzeń
    na EMC. Nie pamiętam abym miał cokolwiek o EMC na studiach.
    W dzieciństwie zrobiłem sobie uniwersalny zasilacz z transformatorem
    100W (z jakiegoś radia lampowego i przewinięty przeze mnie). Obwód
    wejściowy miał tylko bezpiecznik i wyłącznik. To był nasz jedyny
    zasilacz. Dopóki to urządzenie zasilaliśmy nim to nie zauważyliśmy
    problemów, ale to miało być do samochodu więc przytargaliśmy akumulator
    i jak było zasilane z akumulatora a w pobliżu ja wyłączyłem ten zasilacz
    to się nam urządzenie czasem wieszało.
    P.G.

  • 22. Data: 2018-05-24 14:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >Robiąc to urządzenie pierwszy raz zaobserwowaliśmy wrażliwość
    >urządzeń na EMC. Nie pamiętam abym miał cokolwiek o EMC na studiach.

    A spotkalem sie z opinia, ze PIC byly wlasnie dosc odporne na EMC.

    Ale moze mnie skleroza zawodzi.

    J.

  • 23. Data: 2018-05-24 15:54:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 14:13, J.F. pisze:

    > A spotkalem sie z opinia, ze PIC byly wlasnie dosc odporne na EMC.

    Nie ulegał uszkodzeniu tylko się wieszał. Nie wiem jak zachowały by się
    Atmele. Jak doszliśmy do Atmeli to już mieliśmy zasilacze laboratoryjne
    i ten mój wrócił do domu więc nie zostały nim przetestowane. Poza tym
    Atmele używaliśmy chyba od razu SMD a to był DIL i nie wiem, czy
    projektując jego płytkę wiedziałem, że kondensator ma być jak najbliżej
    (ale i tak DIL daje dużą odległość od struktury).
    P.G.