  • 1. Data: 2018-05-20 21:40:14
    Temat: Podświetlenie monitora i chińska zagadka
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kupiłem maluteńki monitorek PAL. Taka pierdołka:

    https://drive.google.com/open?id=1pnQhXSBmDWBENSGBKK
    hZyG0JtwMxa5jZ

    Monitorek ma feler. Nie działa podświetlenie. Nic dziwnego, chińczyk
    zapomniał zamontować LEDa :D

    Tak wyglada po rozebraniu:

    https://drive.google.com/open?id=1TMziiZDtow9lDxZ1kY
    YuFfUkiSbTNgzX

    A tak miejsce gdzie trzeba "coś" wlutować:

    https://drive.google.com/open?id=1OL_Au7F2tFX45EULPs
    yrQtQX0V8Y30L6

    No i teraz - rozstaw tego jest dosc spory i normalne LEDy nie pasują.
    Czy ktoś ma pomysł co tam powinno być? Przypuszczam że normalny led,
    choć przyznaje że zagadke stanowi cała ta matówka za matrycą, LED jest
    skierowany w matrycę a nie w ta matówkę. Być moze brakuje nie tylko LEDa?

    PS. Kupiłem drugi taki bo ali zwróciło kasę. I to samo choć sprzedawca
    inny :D. Nie mam nawet jak porównać z drugim bo tez nie ma elementu
    podświetlającego.

  • 2. Data: 2018-05-20 22:24:30
    Temat: Re: Podświetlenie monitora i chińska zagadka
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 20.05.2018 o 21:40, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > PS. Kupiłem drugi taki bo ali zwróciło kasę. I to samo choć sprzedawca
    > inny :D. Nie mam nawet jak porównać z drugim bo tez nie ma elementu

    Jakieś napięcie tam jest?

  • 3. Data: 2018-05-20 22:27:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > PS. Kupiłem drugi taki bo ali zwróciło kasę. I to samo choć sprzedawca
    > inny :D. Nie mam nawet jak porównać z drugim bo tez nie ma elementu

    na podstawie rozebranych dotychczas matryc wydaje mi się, że brakuje tam
    taśmy led na całą szerokość matrycy

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2018-05-20 22:37:58
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 20.05.2018 o 22:27, tck pisze:

> [...]
    YuFfUkiSbTNgzX

    yrQtQX0V8Y30L6

    > na podstawie rozebranych dotychczas matryc wydaje mi się, że brakuje tam

    A z napięcia jakie tam występuje policzysz ile diod ma być na taśmie.

  • 5. Data: 2018-05-20 22:38:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 10:27 PM, tck wrote:
    > na podstawie rozebranych dotychczas matryc wydaje mi się, że brakuje tam
    > taśmy led na całą szerokość matrycy

    Ha!

    Okazało się że mozna "rozebrać plasik" od drugiej strony. Tasma jest,
    tylko LEDów brak :D

  • 6. Data: 2018-05-20 22:39:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 10:24 PM, Jingiel wrote:
    > Jakieś napięcie tam jest?

    Normalnie 3.2V, kiedy podaje sygnal PAL skacze do około 18V, zakładam że
    stara się włączyć podświetlenie.

  • 7. Data: 2018-05-24 16:23:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-05-20 22:38, Sebastian Biały wrote:

    > Ha!
    >
    > Okazało się że mozna "rozebrać plasik" od drugiej strony. Tasma jest,
    > tylko LEDów brak :D

    Ta Chinka co miała LEDy wlutować widocznie wyskoczyła przez okno :-(

    W.

  • 8. Data: 2018-05-25 03:57:33
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Czy ktoś ma pomysł co tam powinno być? Przypuszczam że normalny led,

    poszukaj na allegrze
    "folia elektroluminescencyjna"