  • 11. Data: 2014-08-26 21:35:34
    Temat: Re: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f...@4...com>,
    dizel <x...@x...xx> wrote:

    > Kwestia odpowiedniego programu.
    > Zapomniałem dopisać że mam CM10 (4.1.2) na wyższych andkach też jest
    > taka opcja w stockowej aplikacji sms cm.
    > Jak nie to zawsze można zainstalować inną apkę do sms. Któraś z tych
    > najbardziej znanych zamienników do sms Handcent SMS albo Go sms ma
    > opcję wycinania ogonków.
    > Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
    > wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w
    > tych najnowszych.

    E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?
    --
    TA

  • 12. Data: 2014-08-27 15:41:57
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-26 15:14, atm pisze:

    > Rozumiem, pozostaje wtedy zmiana aplikacji SMS lub moze da sie zmusic
    > klawaiture do pomijania PL znaczkow.

    Owszem, jest kilka sposobów, ale wszystko to działania połowiczne. Nie
    rozwiąże problemu inna aplikacja, będzie także mi obcinała polskie
    znaki nawet przy wysyłaniu kilku słów w wiadomości.

  • 13. Data: 2014-08-27 15:43:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-26 17:08, dizel pisze:

> [...]
    > Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
    > wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w

    Pisałem tylko jako o ciekawostce że w systemie Android nie ma opcji
    obcinania ogonków w pisanych wiadomościach.
    Co do instalowanych zewnętrznych programach do SMS-ów, czy jest w
    którymś ustawienie że ma być ta opcja używana dopiero wtedy gdy
    wiadomość tekstowa zaczyna ze względu na za dużą objętość konwertowana
    na MMS, albo gdy przy 70 znakach zaczyna liczyć drugą wiadomość?

  • 14. Data: 2014-08-27 15:44:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-26 21:35, T...@s...in.the.world pisze:

    > E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?

    A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

  • 15. Data: 2014-08-27 15:46:17
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > wiadomość tekstowa zaczyna ze względu na za dużą objętość konwertowana
    > na MMS, albo gdy przy 70 znakach zaczyna liczyć drugą wiadomość?

    Nie bylbym pewny czy jest to "ficzer" Androida golasa czyli AOSP
    czy tez wersji firmowanej przez jednego z producentow.

  • 16. Data: 2014-08-27 15:47:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-27 15:44, Trybun wrote:

    > A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

    Niestety, to w tej chwili raczej nie przejdzie.

  • 17. Data: 2014-08-28 13:50:48
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-27 15:43, Trybun pisze:
    > Pisałem tylko jako o ciekawostce że w systemie Android nie ma opcji
    > obcinania ogonków w pisanych wiadomościach.

    W moim Samsungu jest w domyślnym programie do smsów opcja wyboru "trybu
    wprowadzania":
    - alfabet GSM
    - Unicode
    - Automatyczny
    Ten pierwszy to wersja właśnie bez ogonków.
    Czyli jest domyślnie w Androidzie. Przynajmniej w tym dostarczanym z
    Samsungiem. Przynajmniej w moim ;)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 18. Data: 2014-08-28 15:15:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-27 15:44, Trybun pisze:

    > A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

    No ale jaki jest sens męczyć się z wpisywaniem polskich znaków ze
    świadomością, że ma się zainstalowany specjalny program do usuwania ogonków?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2014-08-28 17:23:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mario <m...@...pl> wrote:

    > No ale jaki jest sens męczyć się z wpisywaniem polskich znaków ze
    > świadomością, że ma się zainstalowany specjalny program do usuwania ogonków?

    Czasem nie pochodza one z klawiatury tylko tresc smsa jest efektem
    kopiuj/wklej np z www i tekst jest z polskimi ogonkami.

  • 20. Data: 2014-08-28 17:30:01
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-28 17:23, Pszemol pisze:

    > Czasem nie pochodza one z klawiatury tylko tresc smsa jest efektem
    > kopiuj/wklej np z www i tekst jest z polskimi ogonkami.

    Pewnie tak, ale w tej wymianie zdań chodziło jednak o pisanie :)

    --
    pozdrawiam
    MD