  • 1. Data: 2015-12-01 05:19:30
    Temat: Antywirus z bazą na ruterze?
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Crosspost: microsoft.public.pl.windows; pl.comp.pecet

    Mój ruter Wi-Fi umożliwia podpięcie do niego (via USB) dwóch urządzeń
    pamięciowych: czy to pendraków, czy przenośnych dysków. I tak się zastanawiam,
    czy dałoby się program anty-wirusowy (no i jaki?) zainstalować tak, aby baza
    sygnatur wirusów była na ruterze (penie), no i stąd by obsługiwała wszystkie
    domowe PC-ty? A jest ich 6...

    Widzę w tym pewne (istotne dla mnie) zalety, no ale zdaję sobie sprawę również i
    z wad: przede wszystkim zmniejszenie prędkości działania tak zainstalowanej
    ochrony. No ale tu chyba pomoże "mapowanie dysku sieciowego"? Nie znam się na
    tym, więc pytam... Ale tak czy siak -- chciałbym sprawdzić jak to wyjdzie "w
    praniu".

    I stąd pytanie do grupy (a raczej 2: microsoft.public.pl.windows oraz
    pl.comp.pecet ): czy przychodzi Wam na myśl jakiś program a-vir, który ("być
    może") by to "obsłużył"? Czy *koniecznym* wymogiem byłoby nabycie wersji
    wielostanowiskowej...

    Na koniec: użytkowników pl.comp.pecet przepraszam za "zaśmiecanie", ale na ów
    problem wymiana zasilacza nic nie da ;)

    -- zaś na innych grupach całkowity zastój...

    --

    Moje motto na dziś:

    "Władzia" chce co i rusz, jakieś wciąż nowe obszary życia gospodarczego, a i
    społecznego: po-prawiać, "racjonalizować", normować, regulować. A w
    konsekwencji: sterować i kontrolować! Pilnie trzeba więc znaleźć niezakłamaną
    odpowiedź na pytanie:
    -- Qui moderatur... moderatoris??!

  • 2. Data: 2015-12-01 23:43:27
    Temat: Re: Antywirus z bazą na ruterze?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    (c)RaSz wrote:
> [...]
    > problem wymiana zasilacza nic nie da ;)
    >
    > -- zaś na innych grupach całkowity zastój...

    Nie wiem, nie znam się.
    Ale do aktywnej ochrony antywirusowej i przeciwtrojanowej itp. służą np.
    routery z licencjami na odpowiednie oprogramowanie, np. Sophos. Coś w
    rodzaju
    http://www.netgear.pl/business/products/security/UTM
    5.aspx#tab-techspecs

  • 3. Data: 2015-12-02 23:40:33
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/12/2015 04:19, (c)RaSz wrote:

> [...]
    > sygnatur wirusów była na ruterze (penie), no i stąd by obsługiwała wszystkie

    Chcesz mieć na tym routerze tylko bazę a oprogramowanie na komputerach
    (IMO do zrobienia) czy i bazę i soft (tu gorzej - jeśli Twój router nie
    jest postawiony na jakimś "lekkim" Linuxie to od razu możesz zapomnieć -
    pomijam już sens takiego rozwiązania)?

    > Widzę w tym pewne (istotne dla mnie) zalety, no ale zdaję sobie sprawę również i

    Ja widzę tylko jedną i to tylko w przypadku gdy masz limitowany dostęp
    do Internetu, tzn. baza ściągana jest raz i potem aktualizowana na
    wszystkich maszynach. Ale znowu to jest do zrobienia w inny sposób niż
    ten o który pytasz i zależy też od softu jaki użyjesz.

> [...]
    > tym, więc pytam... Ale tak czy siak -- chciałbym sprawdzić jak to wyjdzie "w

    Próbuj.

> [...]
    > może") by to "obsłużył"? Czy *koniecznym* wymogiem byłoby nabycie wersji

    Jeśli chcesz AV na każdym z komputerów to potrzebujesz licencję na każdy
    z nich niezależnie czy bazę będziesz trzymał w jednym miejscu, czy też nie.

    --