  • 1. Data: 2009-01-20 21:37:17
    Temat: Aparat dla emeryta :D
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Henryk - lat 75
    Wanda - lat 74

    Jada nad jeziora, w czerwcu , sa zapobiegliwi i juz dzis chca sie zaopatrzyc
    w aparat na ta wyprawe. Buddzet do 300-400zl , myslalem nad Canonem 460 ,
    ale moze macie jakies inne propozycje, chodzi o prostote, niezawodnosc i
    taniosc, jakosc jest sprawa drugorzedna. Co proponujecie?

  • 2. Data: 2009-01-20 21:54:16
    Temat: Re: Aparat dla emeryta :D
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Henryk - lat 75
    > Wanda - lat 74

    Nie dodales pewnych informacji, ale spodziewalbym sie (chociaz to sie coraz
    rzadziej sprawdza), ze osoby te pojda pozniej (czyli po zapelnieniu
    karty/powrocie z wyjazdu) z aparatem do MM albo lokalnego punktu foto i
    poprosza zeby im "wywolac zdjecia z aparatu" (raczej nie beda przegladac ich
    na komputerze, nie wspominajac juz o jakimkolwiek retuszu).
    Zatem aparat nie musi miec wielu bajerow, czy wrecz jak wynika z tego co
    napisales, powinien miec ich jak najmniej. Wazne jest zeby robil jak
    najlepsze jpgi. Biorac pod uwage wiek tych osob wydaje mi sie, ze
    stabilizacja obrazu, mechaniczna, nie jakis programowy "chlit martekingowy",
    jest wskazana. We zaproponowanym przeze Ciebie zakresie cenowym proponuje
    przyjrzec sie modelom opisanym tutaj:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/
    Ja ze swojej strony polecalbym rowniez uwzglednic Panasonica Lumix DMC-LS80
    (za ok. 260 PLN).
    Wbrew pozorom w tej klasie cenowej nie rzucalbym sie wcale na marke Nikon, o
    ktorej czytalem dosc niepochlebne opinie dotyczace najtanszych modelow
    kompaktow. Wydaje sie, ze o wiele lepiej wypadaja w tej klasie cenowej
    produkty Panasonica, Sonyego. O Canonie nie wypowiem sie, bo nie wiem. U
    Fuji i Olympusa moze byc problem ze stabilizacja obrazu. Zwlaszcza, ze Ci
    pierwsi czesto reklamuja stabilizacje majac na mysli tryb fotografowania w
    wysokiej czulosci.
    Konkludujac polecam przyjrzec sie modelom: Panasonic LS-80, LZ8 lub Sony
    W120.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2009-01-20 21:54:44
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Canonem 460 , ale moze macie jakies inne propozycje, chodzi o prostote,
    > niezawodnosc i taniosc, jakosc jest sprawa drugorzedna. Co proponujecie?

    A460 to już bardzo nieaktualny model :), zamiast niego w tej chwili
    oferowany
    jest A470 a parę dni nazad Canon zapowiedział następcę - A480. W podanej
    cenie mieści się też A590 IS, który polecam. Bardzo fajny aparacik, nie
    za wielki, z dobrym wyświetlaczem, wszystkie potrzebne tryby działania
    z ręcznymi ustawieniami włącznie, a do kompletu stabilizacja obrazu:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/281816

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 4. Data: 2009-01-21 07:54:08
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > nad Canonem 460 , ale moze macie jakies inne propozycje, chodzi o
    > prostote, niezawodnosc i taniosc, jakosc jest sprawa drugorzedna. Co

    Sami stwierdzili, ze musi byc cyfra?
    Pewnie lubia sobie w wolnym czasie poklikac w Photoshopie ;)

    Ja bym Im dal Olka MJUII - z 400zl zostanie jeszcze na filmy
    i odbitki z nich. Wygoda uzywania bedzie duzo wieksza niz
    kazdego kompaktu za 400zl...

    Mojej (wyjatkowo sprawnej) 70-kilku letniej tesciowej
    nie uszczesliwilbym cyfra, tylko wlasnie MJUII.

  • 5. Data: 2009-01-21 08:18:47
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 21 Jan 2009 08:54:08 +0100, "Jakub Jewuła"
    <b...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >kazdego kompaktu za 400zl...
    >
    >Mojej (wyjatkowo sprawnej) 70-kilku letniej tesciowej
    >nie uszczesliwilbym cyfra, tylko wlasnie MJUII.

    Tyle, że niektórzy stwierdzili, że było by fajnie zobaczyć zrobione
    zdjęcie ,,od razu'' a nie po jakimś czasie w labie. I tu zaczynają się
    problemy ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2009-01-21 08:57:27
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    Dariusz Gasior napisał
    > Wbrew pozorom w tej klasie cenowej nie rzucalbym sie wcale na marke Nikon, o
    > ktorej czytalem dosc niepochlebne opinie dotyczace najtanszych modelow
    > kompaktow.

    Czytam dyskusje na tej grupie już od dłuższego czasu i właśnie dziwiłem się, że
    wśród udzielanych rad dotyczących zakupów prostych kompaktów nie ma marki
    Nikona. Co czytałeś niepochlebnego dotyczącego najtańszych modeli? Nic to co
    prawda nie zmieni ponieważ całkiem niedawno kupiłem sobie ten aparat:
    http://www.europe-nikon.com/product/pl_PL/products/b
    road/1556/overview.html
    ale chciałbym wiedzieć. Jak na razie jestem z zakupu zadowolony.

    Pozdrawiam Marian Janaś

  • 7. Data: 2009-01-21 09:46:47
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 22:37, "stabillo" <c...@o...eu> wrote:
> [...]
    > ale moze macie jakies inne propozycje, chodzi o prostote, niezawodnosc i
    > taniosc, jakosc jest sprawa drugorzedna. Co proponujecie?

    a ja uwazam , ze aparat dla emeryta powinen byc skomplikowany , miec
    wiele nastawien , funkcji , dawac mozliwosc indywidualnych nastawien.
    To cwiczy umysl czyli pozwala na utrzymanie go dluzszy czas w lepszej
    sprawnosci.
    sadze ze emeryci jako , ze na ogol nie chodza juz do szkoly , a wiec
    nie cwicza umyslu tak intyensywnie jak mlodziez winni wykorzystywac
    kazda okazje ku temu. Dlaczego wiec nie przy uzyciu aparatu
    fotograficznego rowniez?
    Ponadto Henryk 75 wyslal tutaj maila , a wiec ma komputer - nie widze
    przeszkod zeby robil w rawie i obrabial go potem szopem. Udane
    nieszablonowe zdjecia beda pozniej powdem do satysfakcji ,
    samozadowolenia. Poprawia wiec samopoczucie a jak wiadomo dobre
    samopoczucie wydluza zycie.
    Ho ho hoo , znam emerytow , ktorzy dopiero po przejsciu na emeryture
    pokazali na co ich naprawde stac - rowniez w dziedzinie fotografii ,
    ale takze i w innych powazniejszych dziedzinach.

    XXX

  • 8. Data: 2009-01-21 10:18:19
    Od: "Pawe? W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > wiele nastawien , funkcji , dawac mozliwosc indywidualnych nastawien.
    > To cwiczy umysl czyli pozwala na utrzymanie go dluzszy czas w lepszej

    Ale przyciski i opisy przycisków powinny byc' w miare; duz.e. A jak ludzie
    maja; inne zainteresowania i inaczej c'wicza; sobie umys?, to po co
    utrudniac' im przyjemnos'c' fotografowania ? :)

    Pozdrawiam,
    Pawe? W.

    --
    "A niektóre dzieci, jak sie; obraz.a;, to pokazuja; innym je;zyk. Ja tez.
    pokazuje;, ale ja wtedy mam racje;". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

  • 9. Data: 2009-01-21 11:51:10
    Od: p...@g...com

    On 20 Sty, 22:37, "stabillo" <c...@o...eu> wrote:
> [...]
    > ale moze macie jakies inne propozycje, chodzi o prostote, niezawodnosc i
    > taniosc, jakosc jest sprawa drugorzedna. Co proponujecie?

    Canony to bym raczej olał, to straszne mydło, obiektywy chyba robią z
    mętnego szkła:) Miałem już trzy kompakty Canona i żaden mi nie
    odpowiadał. A470 to kicha okropna, pierwszy plan jako-taki, w tle
    dzieją się cuda. Miałem też A570, z pozoru fajna maszyna, ale zdjęcia
    mydlane. A590 również nie za bardzo mi pasował. Polecałbym raczej Sony
    W120, można kupić za ok. 380 zł, mały (noszę go w kieszeni), robi
    zdjęcia ostre, tylko balans bieli nieco dziwaczny.

    FR

  • 10. Data: 2009-01-21 18:27:35
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    road/1556/overview.html
    > ale chciałbym wiedzieć. Jak na razie jestem z zakupu zadowolony.

    Mi na dlugo zapadlo w pamiec stwierdzenie stad:
    http://forum.fotoexpert.pl/topics56/9878.htm?start=1
    5 ("Co do Nikona: robi
    swietne lustrzanki cyfrowe. Natomiast kompakty tej firmy sa przecietne") i
    niedawno gdzies jeszcze ta mysl odzyla.
    Wydaje mi sie, ze do tej kwoty to wszystko markowe bedzie miec zblizony
    poziom jakosci. Moze nawet i Benq by sie zalapal. Pomine milczeniem
    Technaxxy, Mediony i tym podobne.

    I jeszcze jedno - flickr ma fajna funkcje wyszukiwania zdjec zrobionych
    okreslonym modelem aparatu. Poniewaz takimi kompaktami w wiekszosci
    fotografuja calkowici amatorzy, to mozna sobie porownac, zdjecia z ktorego
    aparatu przypadly mi najbardziej do gustu. A wiadomo de gustibus non
    disputandum est.

    Pozdrawiam
    Darek