  • 11. Data: 2019-04-26 03:18:29
    Temat: Re: Aparat do robienia zdjec samochodom
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > "Filip454" q9tghu$9a1$...@d...me

    > Półmetrowy co najmniej! ;) [makro -- aby fotografować bieżnik opon]
    >
    > -=-
    >
    > A jeśli z daleka -- szerokokątny. ;) Co najmniej 270 stopni. ;)

    Lustrzanki też nie masz, tak jak iPhona, że kpisz z mojego pytania? ^^

    "Obiektyw długoogniskowy - w optyce jest to każdy obiektyw, którego
    ogniskowa jest dłuższa od średnicy tworzonego obrazu."

    Obiektyw długoogniskowy to nie musi być od razu potężny teleobiektyw,
    który widziałeś, kiedy oglądałeś mecz w telewizji.

    Pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Jeśli autor postu będzie robił
    zdjęcia z oddali (chociażby na pokazach samochodów), to jak najbardziej
    przyda mu się obiektyw długoogniskowy 18-135.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 12. Data: 2019-04-26 03:24:18
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    > nie zmieścisz) Jeśli Słońce Ci starczy -- może przydadzą się jakieś płachty
    > obijające/kierujące światło? IMO lepiej uczynisz, pytając na innej grupie,
    > gdzie nie tylko powiedzą >>czym fotografować<<, ale i >>jak
    > fotografować<<. :)
    >
    > Tu raczej starczy Ci jakikolwiek aparat -- po co wydawać aż 1200 pln?
    >
    > Pstryk to tylko część [środkowa mniej więcej] po której trzeba fotkę
    > obrobić i jakoś zaprezentować -- na pochłaniającym papierze/polimerze
    > (niby papier odbija, nie pochłania] czy świecącym ekranie.
    >
    > Przed pstrykiem jest myślenie i szukanie/tworzenie światełka.

    Może po to, żeby coś uwiecznić na fotografii w bardziej atrakcyjnej
    formie i mieć kontrolę nad wieloma parametrami podczas robienia zdjęć?
    Może po to, żeby mieć ładny bokeh?

    Bo w sumie to po co wydawać aż 3000 PLN na telefon z wyższej półki,
    skoro można mieć lagującego Androida za 400 PLN i też można z niego
    dzwonić ^^

    1200 PLN za nową lustrzankę z obiektywem to wręcz psie pieniądze.
    Lustrzanki nigdy nie były tak tanie, jak teraz. Nic tylko kupować i
    robić zdjęcia, żeby ćwiczyć. Przeczytanie książki, czy jakiegoś tutka w
    necie nie sprawi, że będziesz dobrym fotografem. Trzeba przeczytać
    książkę, czy artykuły i po prostu robić zdjęcia.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 13. Data: 2019-04-26 03:37:36
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 01:40, Filip454 pisze:

    > Myślę, że wystarczy zwykła lustrzanka Canona + kitowy obiektyw.
    >
    > Canon 4000D + kitowy obiektyw 18-55 zdałby egzamin i zmieści się nówka w
    > budżecie.
    >
    > https://www.ceneo.pl/60234437
    >
    > Ewentualnie nieco lepszy zestaw z body Canon 2000D.
    >
    > https://www.ceneo.pl/60234434
    >
    > Tylko w dalszym ciągu nie wiemy, czy chodzi o samochody osobowe głównie
    > z daleka, czy z bliska? Jeśli z bliska, to przydałby się długoogniskowy
    > obiektyw do tego.

    Jak była potrzeba zrobienia zdjęcia samochodowi to zrobiłam telefonem i
    zdjęcie wyszło super, zresztą nie tylko samochody.

    --
    animka

  • 14. Data: 2019-04-26 12:26:25
    Od: stacek <s...@g...com>

    do robienia zdjec samochodom zeby wystawiac na aukcjach

  • 15. Data: 2019-04-26 17:16:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" q9tmkc$35f$...@d...me

> [...]
    > robienia zdjęć? Może po to, żeby mieć ładny bokeh?

    > Bo w sumie to po co wydawać aż 3000 PLN na telefon z wyższej półki,

    By mieć zarazem i tablet z dużym ekranem, i mały telefon, mieszczący
    się do kieszeni spodni?

    > skoro można mieć lagującego Androida za 400 PLN i też można z niego dzwonić ^^

    Do dzwonienia mam gratisową Motorolę z początku tysiąclecia -- nadal
    sprawną, wliczając w to startowy ;) akumulator, która nie laguje. ;)

> [...]
    > tutka w necie nie sprawi, że będziesz dobrym fotografem. Trzeba
    > przeczytać książkę, czy artykuły i po prostu robić zdjęcia.

    Z bliska długim obiektywem... ;)

> [...]

    > Tylko w dalszym ciągu nie wiemy, czy chodzi o samochody osobowe
    > głównie z daleka, czy z bliska? Jeśli z bliska, to przydałby się

    Do wystawiania na aukcji przyda się otoczenie -- tła, ekrany, lampy itd...
    Może nawet jest ważniejsze od samego aparatu, który nie musi być ani zbyt
    nowy, ani szybki, ani wyposażony w: pojemne karty pamięci, odbiornik GPS,
    stabilizację obrazu, wielopunktowy pomiar odległości/ostrości itd...
    Większe znaczenie może mieć byle jaka osłona przeciwsłoneczna niż cuda
    najnowszej elektroniki... Nawet optyka niekoniecznie musi być cudowna,
    gdyż najdoskonalsze ZOOMy są tu IMO znacznie gorsze od prostych stałek...

    IMO najważniejsze jest opracowanie metod/podejścia do takiej fotografii,
    gdyż... Niestety -- każdy samochód jest ogólnie taki sam. ;) Każdy ma
    typowe elementy: lakierowaną karoserię; czarne opony u dołu -- nad
    podłożem; szyby w górnej części karoserii... Wewnątrz ma: ,,deskę
    rozdzielczą'' z ,,zegarkami''; fotele, tapicerkę, kierownicę
    i dźwignię zmiany biegów...

    Samo podłoże, na którym stoi samochód jest ważne, gdyż zwykle odbija
    się w karoserii...

    Otoczenie czasami zniechęca podświadomie a czasami przyciąga...

    Do niektórych ;) samochodów trzeba podejścia ukazującego czystość
    reflektorów czy elementów chromowanych... Czasami trzeba uwypuklić
    drobne defekty -- niepożądane wgięcia czy zarysowania... (czasami
    warto uwypuklić pożądane detale)

    Ważne jest także wnętrze samochodu -- ale do takiej fotografii
    nie jest konieczne polaryzowanie światła, bo można po prostu
    ominąć szyby...

    Długi obiektyw? Lub ZOOM? IMO raczej ani jedno, ani drugie...

    Ładny bokeh? Wiele listków przesłony? -- IMO niekoniecznie
    jest to tutaj istotne... ;)

    Lustrzanka jest fajna, ale w tym wypadku lepiej oglądać fotografowane
    przedmioty (części samochodów) na odchylanym ekranie, więc lusterko
    niekoniecznie jest użyteczne... Szybkie ostrzenie oparte o detekcję
    fazy latami jednoznacznie związanej z lustereczkiem też nie jest
    priorytetem, gdyż samochód nie ucieknie zbyt szybko... ;)

    Może nawet ten ekran warto mieć duży (by widzieć tak, jak zobaczą
    końcowi odbiorcy) i daleko od obiektywu aparatu -- bezprzewodowo
    połączony z małym/poręcznym aparatem mocowanym do cwanych statywów...

    Wtedy nawet niekonieczne jest mierzenie oświetlenia... (natężenia,
    kontrastów -- luminancji czy chrominacji...) Stosowną ekspozycję
    dobrać można ręcznie w oparciu o doświadczenie i obraz oglądany
    na dużym ekranie laptopa... ;) W tym wypadku warto, by aparatem
    można było sterować zdalnie...

    -=-

    Ale być może warto pokusić się o lustrzankę, by mieć uniwersalny
    aparat fotograficzny, łatwy do konfigurowannia i przydatny na co
    dzień w rożnych okolicznościach...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-04-26 17:28:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PlaMa" 5cc240e9$0$528$6...@n...neostrada.pl

    > Te są podobno najskuteczniejsze.

    > https://s.redefine.pl/file/o2/redefine/cp/vy/vyb9ds5
    covd1mytvkm86ee18mk7ckq59.jpg

    Droga eksploatacja -- ponoć jedna fotka kosztuje kilka stów... ;)
    Najwyraźniej te aparaty mają problem z szybkością fotografowanego
    obiektu, bo ponoć ceny fotografii są mocno skorelowane z szybkościami
    fotografowanych samochodów...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-04-26 18:35:22
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Ale być może warto pokusić się o lustrzankę, by mieć uniwersalny
    > aparat fotograficzny, łatwy do konfigurowannia i przydatny na co

    18-135 to chyba jeden z najbardziej uniwersalnych zoomów. Możesz nim
    przecież fotografować z bliska i z daleka.

    Miej również na uwadze, że to dobra opcja bo autor nie będzie musiał
    dokupować już żadnych obiektywów tak naprawdę, jeśli będzie chciał
    zacząć fotografować coś co jest bardziej oddalone (samochody). Nie
    mówimy tu o nie wiadomo jakiej odległości. 135 się przydaje. Nawet do
    zwykłych portretów. Warto się nad tym obiektywem zastanowić bo jestem
    pewny, że stacek nie będzie wykorzystywał tego aparatu tylko do robienia
    zdjęć samochodom. Na pewno zdarzy się sytuacja, kiedy zabierze aparat na
    wycieczkę, imprezę, itp.

    Nie mniej jednak lustrzanka za takie pieniądze i w dodatku nowa to
    naprawdę dobra opcja. Canon ma bardzo fajne kolory i uważam, że autor
    nie będzie zawiedziony. Do fotografowania pojazdów na aukcje jest jak
    znalazł.

    Co do telefonów - każdy ma inne preferencje i nie mam zamiaru zmuszać
    nikogo do używania telefonu za 3000 zł ^^

    A Animka też ma trochę racji bo do zdjęć na aukcje wystarczy również
    zwykły smartfon. Tylko, żeby zdjęcie ze smartfona było akceptowalne to
    musi być on co najmniej ze średniej półki.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 18. Data: 2019-04-26 19:06:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.04.2019 o 12:26, stacek pisze:
    > do robienia zdjec samochodom zeby wystawiac na aukcjach
    o ile Ci zależy na rozmytym tle, to dowolna lustrzanka, sony alfa na
    przykład i obiektyw, z możliwie dużym otworem, albo długim zoomem. tyle
    ze zoom da podobny efekt z dużej odległości i będzie wymagał dużo
    światła. Jak chesz to mieć za pół darmo, to poszukaj jasnego obiektywu
    do zenita, (mniej niż 100zł) pierścień mocujący do dowolnego
    nowoczesnego aparatu cyfrowego (ze 20zł) i aparat, strzelam 500zł. wada
    taka że obiektyw zenita niema autofokusa, zero wspomagania - 100% manual

    ToMasz

  • 19. Data: 2019-04-26 21:32:21
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 18:35, Filip454 pisze:
    > do zdjęć na aukcje wystarczy również zwykły smartfon. Tylko, żeby
    > zdjęcie ze smartfona było akceptowalne to musi być on co najmniej ze
    > średniej półki.

    Normalnie uśmiałam się.

    --
    animka

  • 20. Data: 2019-04-27 01:07:34
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-26 o 21:32, Animka pisze:

    > Normalnie uśmiałam się.

    Możesz rozwinąć? ^^

    --
    Filip454