  • 21. Data: 2019-04-27 16:42:22
    Temat: Re: Aparat do robienia zdjec samochodom
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 01:07, Filip454 pisze:

    > Możesz rozwinąć? ^^

    Dlaczego ze średniej półki?

    --
    animka

  • 22. Data: 2019-04-27 18:42:43
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-27 o 16:42, Animka pisze:

    > Dlaczego ze średniej półki?

    W sumie, jeśli półka będzie ustawiona w sklepie trochę niżej to też
    można brać ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 23. Data: 2019-04-27 23:16:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q9v7ch$el8$...@n...news.atman.pl

    > Do dzwonienia mam gratisową Motorolę z początku tysiąclecia -- nadal
    + Do dzwonienia mam gratisową Nokię z początku tysiąclecia -- nadal

    Motorolę też mam, ale starszą i bez startowego akumulatora -- można tam
    włożyć zwykłe paluszki AA, nawet ,,baterie'', niekoniecznie akumulatorki.

    > sprawną, wliczając w to startowy ;) akumulator, która nie laguje. ;)

    > Ważne jest także wnętrze samochodu -- ale do takiej fotografii
    > nie jest konieczne polaryzowanie światła, bo można po prostu
    > ominąć szyby...

    Nie mówię, że polarki są zupełnie nieprzydatne -- zdejmą też trochę
    odbłysków z karoserii, choć ta ponoć zwykle jest metalizowana. Boczne
    okno można otworzyć (lub całe drzwi) a przednią szybę wytłumić/przytłumić
    polarkiem?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 24. Data: 2019-04-27 23:26:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" q9vc0a$s68$...@d...me

    > Miej również na uwadze, że to dobra opcja bo autor nie będzie
    > musiał dokupować już żadnych obiektywów tak naprawdę, jeśli
    > będzie chciał

    Po co zatem ma płacić za wymienność optyki?

    > zacząć fotografować coś co jest bardziej oddalone (samochody).
    > Nie mówimy tu o nie wiadomo jakiej odległości. 135 się przydaje.
    > Nawet do zwykłych portretów.

    Do portretów (jak i nieruchomych samochodów) lepsze są stałki. Co
    gorsza -- czasami (żeby nie napisać, że zazwyczaj) lepiej okropić
    z krótszej stałki niż wydłużyć słabym ZOMMem.

    > Nie mniej

    Niemniej?

    niemniej wyraz uwydatniający, że coś się dzieje, ma miejsce
    wbrew temu, czego w danej sytuacji można oczekiwać; mimo to

    Była zaskoczona wizytą, niemniej przyjęła gości serdecznie.

    > jednak lustrzanka za takie pieniądze i w dodatku nowa to
    > naprawdę dobra opcja. Canon ma bardzo fajne kolory

    Kolory ma fajne PS/CC, nie Canon. ;)

    > A Animka też ma trochę racji bo do zdjęć na aukcje wystarczy
    > również zwykły smartfon. Tylko, żeby zdjęcie ze smartfona było
    > akceptowalne to musi być on co najmniej ze średniej półki.

    IMO do takich zdjęć warto pokusić się o wózeczek, światła, tła
    i całą resztę... Wózeczek może nie mieć swego napędu i serwosterowania. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-04-28 01:42:38
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > "Filip454" q9vc0a$s68$...@d...me

    > Po co zatem ma płacić za wymienność optyki?

    To znajdź lepszy aparat o takich właściwościach do 1200 zł. Droga wolna.

> [...]
    >   wbrew temu, czego w danej sytuacji można oczekiwać; mimo to
    >
    >   Była zaskoczona wizytą, niemniej przyjęła gości serdecznie.

    Odpowiem w podobnie elokwentny sposób: a kupa była już robiona, czy
    nadal masz zatwardzenie? ^^

    Tak samo ja się mogę przyczepić do twojej "flashki", "RAM-ki" itp.
    Czytanie tych zapożyczeń przyprawia o mdłości.

    W języku polskim mamy o wiele lepiej brzmiące odpowiedniki, jak np.
    pamięć flash, pamięć RAM (jeśli już czepiamy się czystej polszczyzny).

    > Kolory ma fajne PS/CC, nie Canon. ;)

    Lustrzanki Canona są jednymi z najlepiej odwzorowujących barwy
    lustrzankami - fakt. Poczytaj sobie.

    > IMO do takich zdjęć warto pokusić się o wózeczek, światła, tła
    > i całą resztę... Wózeczek może nie mieć swego napędu i serwosterowania. ;)

    Nie wiem, ja tam na miejscu autora kupiłbym po prostu jedną z tych
    lustrzanek + obiektyw 18-55 lub 18-135. To jest chyba najlepiej
    wypośrodkowana opcja ze wszystkich.

    Może jeszcze do zdjęć autor ma zatrudnić hostessy i panie od makijażu,
    ew. dodatkowo mechanika samochodowego, czy co tam jeszcze "zabawnego"
    wymyślisz?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 26. Data: 2019-04-29 18:02:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qa2pdf$mrk$...@d...me

    > W języku polskim mamy o wiele lepiej brzmiące odpowiedniki, jak np. pamięć flash,
    pamięć RAM (jeśli już czepiamy się czystej
    > polszczyzny).

    'Pamięć RAM' to kiepski pomysł -- 'memory' to 'pamięć'.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/RAM

    > Lustrzanki Canona są jednymi z najlepiej odwzorowujących barwy lustrzankami - fakt.
    Poczytaj sobie.

    Poczytałem -- Ciebie. ;)

    > Może jeszcze do zdjęć autor ma zatrudnić hostessy i panie od makijażu, ew.
    dodatkowo mechanika samochodowego, czy co tam jeszcze
    > "zabawnego" wymyślisz?

    Proponuję proste rozwiązania -- Ty proponujesz lustrzankę, powołując
    się na bokeh, tak jakby bokeh był znamienny lustrzankom. Lustrzanki
    latami górowały szybkością ostrzenia nad innymi rozwiązaniami. Tu
    ani szybkość ostrzenia nie jest potrzebna, ani lustrzanki nie górują
    już nad innymi rozwiązaniami szybkością ostrzenia opartą o detekcję fazy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-04-29 19:21:24
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > 'Pamięć RAM' to kiepski pomysł -- 'memory' to 'pamięć'.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/RAM

    Miej na uwadze, że tu definiujemy też rodzaj tej pamięci. Bo memory to
    może być moje o banialukach z twoich postów ^^

    > Poczytałem -- Ciebie.

    To może przeczytaj (a nie poczytaj) jeszcze raz i ze zrozumieniem.

> [...]
    > ani szybkość ostrzenia nie jest potrzebna, ani lustrzanki nie górują
    > już nad innymi rozwiązaniami szybkością ostrzenia opartą o detekcję fazy...

    Znów brak ci argumentów, więc zaczynasz bajdurzyć i wyciągać moje
    wypowiedzi z kontekstu.

    Przeczytaj mój poniższy wycinek z postu jeszcze raz bo nie mam do ciebie
    siły. Od następnego postu ignoruję wszystkie posty, które napiszesz. Już
    dodałem filtr.

    > Może po to, żeby coś uwiecznić na fotografii w bardziej atrakcyjnej formie i mieć
    kontrolę nad wieloma parametrami podczas robienia zdjęć? Może po to, żeby mieć ładny
    bokeh?

    No patrz, rzeczywiście polecam lustrzankę, powołując się TYLKO na bokeh.

    Lustrzanki na pewno górują nad smartfonami, czyli tym co proponujesz, a
    tymczasem my wciąż czekamy na twoją propozycję stricte sprzętu
    fotograficznego dla autora. Jak na razie, poza przytykami do mnie
    (zresztą niesłusznymi), nie pomogłeś autorowi W OGÓLE.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]