  • 1. Data: 2010-06-26 08:18:54
    Temat: Rondo, pierwszeństwo ?
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    Witam.
    Kto ma pierwszeństwo ?
    Rondo trzypasmowe, ulica dochodząca do ronda dwupasmowa.
    Na rondo wjeżdżają równocześnie równolegle dwa samochody.
    Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
    też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?
    Wg mnie ten co wjechał z prawego na środkowy powinien ustapić,
    bo pas po jego lewej stronie był zajęty.
    Taka dyskusja jest na pl.reg.szczecin, wątek z dn. 22.06.2010
    temat : ronda - ku przestrodze, episode 2

  • 2. Data: 2010-06-26 09:11:41
    Temat: Re: Rondo, pierwszeństwo ?
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
    > też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?

    ten "z lewego"

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-26 09:18:06
    Od: "uwaga_NAIP" <m...@y...com>

    > ten "z lewego"
    \
    raczej oczywiste że prawy
    \
    jk

  • 4. Data: 2010-06-26 09:52:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Mario* napisał(-a):

    > ten "z lewego"

    Jak wjeżdżali rówoncześnie i równolegle, to ten z lewego pasa znalazł
    się na środkowym pasie ronda wcześniej. Czy ten wjeżdżający z prawego
    nie powinien ustapić pierszeństwa temu kto tam już jest? W przeciwnym
    wypadku wygląda to jak zajechanie drogi. Takie są moje odczucia,
    niekoniecznie mające pokrycie z literą prawa.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2010-06-26 09:59:56
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Jeżeli obaj JEDNOCZEŚNIE wjeżdżają (zakładając,
    że nie ma innych znaków) na inny pas,
    to pierwszeństwo ma ten z prawej.
    ALE jeżeli na środkowym już jest auto,
    to ten z prawej ma ustąpić pierwszeństwa pojazdowi,
    który już jest na "swoim" pasie.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-06-26 10:05:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 Jun 2010 09:52:20 +0200, osobnik zwany Big Jack
    wystukał:

> [...]
    > wypadku wygląda to jak zajechanie drogi. Takie są moje odczucia,
    > niekoniecznie mające pokrycie z literą prawa.

    ponieważ ten z lewj też miał takie odczucia to było bum. A wystarczy
    poczytać PoRD

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2010-06-26 10:26:16
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-26 08:18, Tolkos wrote:
> [...]
    > bo pas po jego lewej stronie był zajęty.
    > Taka dyskusja jest na pl.reg.szczecin, wątek z dn. 22.06.2010
    > temat : ronda - ku przestrodze, episode 2

    przecież masz wszystko wyjaśnione

  • 8. Data: 2010-06-26 11:59:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 08:18:54 +0200, Tolkos napisał(a):

> [...]
    > Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
    > też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?

    Zależy od tego, jak są namalowane pasy.
    Jeśli jednak są namalowane klasycznie, czyli na samym rondzie pasy
    koncentryczne wokół wyspy, to wymusił ten z lewego.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2010-06-26 12:09:44
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    wiadomości news:c1.01.3LjsMq$Ihy@mike.oldfield.org.pl...
    > Zależy od tego, jak są namalowane pasy.
    > Jeśli jednak są namalowane klasycznie, czyli na samym rondzie pasy
    > koncentryczne wokół wyspy, to wymusił ten z lewego.

    ponieważ...?

    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-26 12:21:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-26 12:09, Jacek pisze:
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca"<t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:c1.01.3LjsMq$Ihy@mike.oldfield.org.pl...
    >
    > ponieważ...?

    Ponieważ wjeżdżali równocześnie, każdy z nich może zająć dowolny pas, a
    prawa ma pierwszeństwo przed lewą.
    Zakładam, że przed wjazdem na rondo nie było tablicy, gdzie z którego
    pasa można jechać.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl