  • 11. Data: 2017-10-18 23:10:43
    Temat: Re: Atak na pijaka
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Golasa się wsadza na 10 lat do zakładu gdzie będzie wykonywał proste
    > prace fizyczne. Może nawet kieratem kręcić. Przy minimalnej stawce
    > powinien zarobić na naprawę. Takie powinno być prawo. Ewentualnie
    > rodzinka może go wykupić.

    Utrzymanie i upilnowanie takiego golasa kosztuje 5x tyle ile on jest w
    stanie zarobić. Kiepski interes.

  • 12. Data: 2017-10-18 23:10:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Polisa OC radiowozu jest taka sama jak polisa OC każdego innego pojazdu
    > mechanicznego i wynika z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    Nie wierzę - nie ma na to szans.

  • 13. Data: 2017-10-18 23:44:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 23:01:31 +0200, J.F. napisał(a):

    > Swoja droga - wydawalo mi sie, ze dla policji byl wyjatek i nie
    > musieli miec, ale nie potrafie znalezc.
    > Wojsko tez chyba powinno miec wyjatek.

    Policja to chyba nie, tu np. ktoś pisze o stłuczce z radiowozem i
    generalnie dostał numer polisy z PZU (tyle że akurat nieważnej):
    https://forumprawne.org/ubezpieczenia-polisy-ubezpie
    czyciele/732483-kolizja-z-nieoznakowanym-radiowozem-
    problem-z-oc-pomocy.html

    Wojsko też mi coś dzwoni, ale bardziej że dotyczy to obcego wojska które
    jak powoduje straty to to wogóle jest jakimś zupełnie innym trybem
    załatwiane, prawie jak reperacje wojenne (ostatnio amerykanie jakieś
    kolizje powodują i podobno droga przez mękę i miesiące czekania na
    pieniądze).

    > Ale dlaczego mialaby byc jakas odpowiedzialnosc osoby trzeciej ?
    > Przeciez policjant prowadzil i nie dostosowal predkosci do warunkow.

    No ja to rozumiem, ale chętnie bym poznał wyroki sądów w takich wypadkach -
    co się dzieje jak radiowóz "prowadzący czynności" nagle wpada komuś do
    ogródka razem z płotem.

  • 14. Data: 2017-10-18 23:47:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 20:58:14 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tylko wina, za ryzyko ubezpieczyciel figę wypłaca.

    Dlaczego?
    Znam ileś tam przypadków wypłaty odszkodowania na podstawie ryzyka i nie
    słyszałem o żadnych problemach.
    Wszystkie szkody powodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu rajdu, to
    właśnie zasada ryzyka.

    Kierowca nie ponosi winy za taki wypadek (miał prawo tak jechać, wypadek
    nie jest jego winą i nie jest za to w żaden sposób karany), a
    ubezpieczyciel płaci, za szkody "wynikające z ruchu pojazdu", a nie
    czyjejkolwiek winy.

  • 15. Data: 2017-10-19 07:16:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-18 o 23:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Dlaczego?

    Dlatego, że kodeks cywilny określa odpowiedzialność sprawcy wypadku
    samochodowego tylko na zasadzie winy, a nie na zasadzie ryzyka. Uściślę,
    że wyłączna zasada winy obowiązuje tylko w przypadku zderzenia się dwóch
    pojazdów i wynika z art.436 par. 2 kc.

    > Znam ileś tam przypadków wypłaty odszkodowania na podstawie ryzyka i nie
    > słyszałem o żadnych problemach.

    To ciekawe, bo ja właśnie znam różne przypadki odmowy wypłaty
    odszkodowania za wypadek bez winy (typu: niezawiniona przez kierowcę
    awaria hamulców), oczywiście potwierdzone wyrokami.

    > Wszystkie szkody powodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu rajdu, to
    > właśnie zasada ryzyka.

    Być może nie wiesz po prostu o czym piszesz. Oczywiście nieprawdą jest,
    że "wszystkie szkody" spowodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu
    rajdu są oceniane pod względem ryzyka. Po pierwsze - jak wyżej - zasada
    wyłącznie odpowiedzialności za winę - dotyczy zderzenia się dwóch
    pojazdów mechanicznych, po drugie - można podać wiele przykładów, kiedy
    za zdarzenie na rajdzie winę ponosi kierowca - np. za szybkie wejście w
    zakręt itp.

    > Kierowca nie ponosi winy za taki wypadek (miał prawo tak jechać, wypadek

    To, że ktoś "miał prawo" tak jechać, nie oznacza, że nie ponosi winy.

    > nie jest jego winą i nie jest za to w żaden sposób karany), a
    > ubezpieczyciel płaci, za szkody "wynikające z ruchu pojazdu", a nie
    > czyjejkolwiek winy.

    jw.
    Mogę jechać 30km/h w mieście, ale jak wypadnę z drogi i przejadę
    pieszego, to jest to moja wina.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-10-19 07:41:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-18 o 23:10, Pszemol pisze:

    > Utrzymanie i upilnowanie takiego golasa kosztuje 5x tyle ile on jest w
    > stanie zarobić. Kiepski interes.

    Policz sobie dokładnie. Opłaci się gdy będzie musiał pracować.
    Oczywiście zakłądam, że takich golasów będzie więcej, bo jednego to
    faktycznie
    się nie opłaca. Ewentualnie można by dać mu wybór jakiejś misji, gdzie
    nie nikt nie chce jechac :-)

  • 17. Data: 2017-10-19 07:59:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 07:41, cef pisze:

    > Policz sobie dokładnie. Opłaci się gdy będzie musiał pracować.

    To raczej ty powinieneś coś wyliczyć. Ja widzę tak, że jak chciałbym
    kogoś zatrudnić, to wolę normalnego pracownika za 15zł/h, a nie
    skazanego za 15zł/h wraz z ochroniarzem za 30zł/h.

    > Oczywiście zakłądam, że takich golasów będzie więcej, bo jednego to
    > faktycznie
    > się nie opłaca.

    A pięciu niechętnych do pracy chłopa wraz z ochroniarzami się opłaca?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-10-19 11:33:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Nie wierzę - nie ma na to szans.

    Czemu nie ma ? Przepisy OC pojazdow mamy w miare dobre, czemu policja
    mialaby miec inne ?
    Ba, jesli zawiera "obowiazkowe ubezpieczenie posiadacza pojazdu", to
    wrecz musi na takich samych przepisach.

    J.

  • 19. Data: 2017-10-19 11:35:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To raczej ty powinieneś coś wyliczyć. Ja widzę tak, że jak chciałbym
    >kogoś zatrudnić, to wolę normalnego pracownika za 15zł/h, a nie
    >skazanego za 15zł/h wraz z ochroniarzem za 30zł/h.

    Bierzesz 10, a ochroniarzy tylko 2.
    Albo i 2 na 50, jak pracuja na terenie wiezenia.

    J.

  • 20. Data: 2017-10-19 12:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To ciekawe, bo ja właśnie znam różne przypadki odmowy wypłaty
    > odszkodowania za wypadek bez winy (typu: niezawiniona przez kierowcę
    > awaria hamulców), oczywiście potwierdzone wyrokami.

    Przepraszam ze sie wtrace ale chciałbym dopytac.
    Jade autem, padaja hamulce czy np. strzela opona i wale w nowego mietka.
    TU ma prawo odmowic wypłaty odszkodowania bo inna jest awaria samochodu a
    nie moja jazda?
    I co dalej? Płace ja czy ufg?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.