  • 21. Data: 2012-06-15 13:54:59
    Temat: Re: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:jrf7bh$lfb$1@mx1.internetia.pl...

    > A o to ci chodziło, bop myślałem, że ogólnie masz coś przeciwko tl072 :)
    > Ja tam prawie zawsze używam zasilania symetrycznego, i zakładam ze układ
    > ma pracować z bezpiecznym zapasem między poziomem sygnału a napięcia
    > zasilającego. Jakoś nie ufam Rail to Rail - zwłaszcza w pobliżu zera przy
    > zasilaniu jednym napięciem.

    Przynajmniej w niektórych wzmacniaczach obwody wejściowe mogą pracować przy
    napięciach poza jednym z biegunów zasilania (pewnie tak do około 0,3V). Rail
    to Rail to chyba poza oba bieguny sięgają, ale to tylko z teorii bo w
    praktyce nie używam wzmacniaczy operacyjnych wcale.
    P.G.

  • 22. Data: 2012-06-15 19:45:28
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No to bardzo ciekawe.
    Ja mam tak samo rozwiązane, tyle , że rezystor między wyjściem a wejściem
    odwracającym mam 47k, a do masy 10K.
    Tyle, że zapomiałem, że mam LM zasilany z 12V a nie V.Oczywiście napięcie
    wyjściowe z LM jest między 0 a 2.5V.

    I nie zauważyłem twojego problemu.

  • 23. Data: 2012-06-15 19:48:59
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    PC wrote:
    > Tu jest schemat:
    > http://obrazki.elektroda.pl/9255664800_1339739860.jp

    Witam,
    zamień LM358 na OPA340 i ruszy od razu, sam go używam w takiej konfiguracji.
    Zwróć uwagę na osffet wejściowy LM-a typowo 2,9mV max 7mV czyli
    15% d 35% zakresu pomiarowego, więc chyba nie dziwa że może nie być
    liniowo...
    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2012-06-16 01:48:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-06-13 16:41, PC pisze:
> [...]
    > pomiarowym wprowadzam na LM358 i tak wzmocniony sygnał do procesora
    > przez dzielnik z potencjometrem. Tu nie ma żadnej filozofii. Problem
    > polega na tym, że w czasie zmian ustawień potencjometru, w pewnym
    > miejscu, następuje skokowa zmiana wskazań przetwornika. Na oscyloskopie
    > widzę, że napięcie zmienia się płynnie natomiast przetwornik reaguje
    > skokowo. Nie wykraczam w żadnym momencie poza napięcie referencyjne. W
    > innym kanale mierzę napięcie bez wzmacniacza i pomiar jest zadowalający.
    > Co może być przyczyną tej nieliniowości?

    Do układu dodaj inwerter napięcia +5V i zasil wzmacniacz operacyjny
    napięciem +-5V. Problem mierzenia napięć w pobliżu 0V zniknie.
    K.

  • 25. Data: 2012-06-16 10:23:33
    Temat: Odp: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za porady. Już samo obciążenie wyjścia bardzo pomogło.
    Teraz zasilę układ z 12V i mam nadzieję, że to wystarczy.

    PC