  • 1. Data: 2011-09-19 21:18:49
    Temat: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
    pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
    crossowych?
    Chodzi mi po głowie, zbudowanie nowego roweru do jazdy crossowej i nie wiem
    czy bardziej opłaca mi się rzeźbić dobry amortyzator head-shock do w miarę
    prostego monosztućca i handlowej piasty czy w miarę prosty wahacz i rzeźbiona
    piasta do dobrego dampera handlowego.
    Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
    wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
    wiedziała.
    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Niczym niewyróżniający się IMK P7 SWB, ASS
    szary Modus z D4F

  • 2. Data: 2011-09-19 21:35:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-19 21:18, Franc pisze:
    > Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
    > pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
    > crossowych?

    Mam takie zawieszenie w MZ ES250/1 z 1963r, po nawierzchni brukowej,
    dziurawej itd. wręcz płynie, mniejsze drgania na kierownicy, lepiej
    "wybiera" nierówności w porównaniu do zwykłych "widełek" czy USD, przy
    hamowaniu przodem nie nurkujesz, IMO ciekawe wrażenia, jedzie się
    zupełnie inaczej niż zwykłymi widełkami. Countersteering natomiast jest
    trochę dziwny, nie wiem jak to określić ale po prostu dziwny.

    Dla przykładu ten sam odcinek drogi, jak jechałem MZ z wahaczem pchanym
    śmiało można było jechać 80km/h i więcej, jak jechałem Suzuki GSF400 ze
    zwykłym teleskopowym zawieszeniem powyżej 60km/h trzeba było już się
    dobrze trzymać kierownic.

    Nie wiem na ile będzie to miało odniesienie w lekkim rowerze ale w
    motocyklu średniej wagi jest super.

    > Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
    > wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
    > wiedziała.

    Heh ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-09-20 08:20:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
    > Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
    > pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
    > crossowych?

    NTG

  • 4. Data: 2011-09-21 09:13:06
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>