  • 1. Data: 2010-05-17 18:35:43
    Temat: Auto zastępcze na czas naprawy
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    Miałem drobną kolizję. Auto poszło do naprawy. Sprawca się przyznał i
    nie robił problemów. Ubezpieczyciel sprawcy (PZU) też nie robił
    problemów przy pokryciu samej szkody. Niestety ubezpieczyciel z PZU
    odmówił pokrycia kosztów samochodu zastępczego na czas naprawy
    argumentując, że "auto jest prywatne i nie dajemy zastępczego".
    Samochód będzie w naprawie do piątku i jest mi bardzo potrzebny. Mam
    tylko 2 opcje: wynająć samochód albo wynająć TAXI.

    Czy może ktoś podpowiedzieć jak postąpić? Czy od razu zakładać spawę w
    sądzie przeciwko ubezpieczycielowi? Czy tylko wysłać faktury do PZU z
    żądaniem zwrotu?

  • 2. Data: 2010-05-17 18:46:33
    Temat: Re: Auto zastępcze na czas naprawy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Lew2 w
    bc.googlegroups.com>:

> [...]

    > Czy może ktoś podpowiedzieć jak postąpić? Czy od razu zakładać spawę w
    > sądzie przeciwko ubezpieczycielowi? Czy tylko wysłać faktury do PZU z

    <http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/P
    ojazd_zastepczy_w_przypadku_korzystania_z_ubezpiecze
    nia_OC_Posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_sprawcy__47

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-05-17 18:58:58
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    bc.googlegroups.com>:

    > <http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/P
    ojazd_zastepczy_w_...>

    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    Dzięki, ale właśnie z tej strony się dowiedziałem, że się auto
    zastępcze należy i nic poza tym. Jest jeszcze parę innych artykułów,
    gdzie jednoznacznie stwierdza się że praktyka ubezpieczycieli
    odmawiania samochodu zastępczego osobom prywatnym jest niezgodna z
    prawem. Tylko co z tego, że ja to wiem jak PZU to ma gdzieś. Na ten
    telefon "dyżuru eksperta" nie idzie się dodzwonić i nie wiadomo jak
    postąpić dalej. Tak czy siak wyślę pismo-skargę do KNF.

  • 4. Data: 2010-05-17 19:52:58
    Od: PJ <p...@g...com>

    Bolanda dziki kraj :-) wychodzi na to ze trzeba zainwestować w ochronę
    prawna albo dobre assistance

    PS możliwe ze firma od assistance w tym przypadku mogłaby wystąpić z
    regresem do ubezpieczalni sprawcy

    P.

  • 5. Data: 2010-05-18 08:11:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Lew2 wrote:

> [...]
    > telefon "dyżuru eksperta" nie idzie się dodzwonić i nie wiadomo jak
    > postąpić dalej. Tak czy siak wyślę pismo-skargę do KNF.

    Ja wysłałem pismo z żadaniem zwrotu kosztów i potwierdzone ksera faktur.

    Za pierwszym razem odmówili, zaprotestowałem, żona wysłała im pismo z
    pieczątką swoją i się zorientowali że chętnie pójdę do sądu (chętnie bo
    sprawa pewna, a jeszcze by jakieś koszty nam zasądzili) i zapłacili.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-05-18 08:22:05
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Może ten link się przyda: http://tnij.org/gv2r

  • 7. Data: 2010-05-18 08:33:14
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Jeszcze może to: http://tnij.org/gv2t

  • 8. Data: 2010-05-18 17:00:09
    Od: qba <l...@o...pldupa>

    W dniu 2010-05-17 18:35, Lew2 pisze:
    > Czy może ktoś podpowiedzieć jak postąpić? Czy od razu zakładać spawę w
    > sądzie przeciwko ubezpieczycielowi? Czy tylko wysłać faktury do PZU z
    > żądaniem zwrotu?

    Ja takie historie załatwiam zawsze bezgotówkowo w ASO - dają mi bez
    problemów zastępczy za który płaci ubezpieczyciel.

  • 9. Data: 2010-05-20 13:49:51
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > Ja takie historie załatwiam zawsze bezgotówkowo w ASO - dają mi bez
    > problemów zastępczy za który płaci ubezpieczyciel.

    Tylko że coraz częściej ubezpieczyciele wypinają się na to i ASO przychodzi do
    Ciebie po zapłatę różnicy. Wtedy okazuje się że trzeba ASO dopłacić nieraz
    spore sumy. Wtedy pozostaje tylko sąd.
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2010-05-20 14:09:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "michawar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że coraz częściej ubezpieczyciele wypinają się na to i ASO
    > przychodzi do
    > Ciebie po zapłatę różnicy. Wtedy okazuje się że trzeba ASO dopłacić nieraz
    > spore sumy. Wtedy pozostaje tylko sąd.

    No ja właśnie coś takie ćwiczę, ASO wyceniło naprawę na minimum 9400, PTU
    wypłaciło 4200.
    Całe szczęście że auto jeździ, więc zapobiegawczo nie wstawiłem auta do ASO
    przed wypłatą pełnego odszkodowania, bo teraz bym się bujał z odebraniem.