  • 1. Data: 2014-08-01 05:59:41
    Temat: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Przystanek na drodze - bez zatoczki. Teren zabudowany.
    Autobus rusza.

    Czy w tym momencie powinien włączyć kierunkowskaz jako włączający się do
    ruchu?
    Czy jeżeli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszyć, czy
    powinien poczekać aż wyprzedzanie się zakończy?

  • 2. Data: 2014-08-01 08:26:46
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-08-01 05:59, Budzik pisze:
    > Przystanek na drodze - bez zatoczki. Teren zabudowany.
    > Autobus rusza.
    >
    > Czy w tym momencie powinien włączyć kierunkowskaz jako włączający się do
    > ruchu?

    Moim zdaniem powinien, ponieważ jest to zatrzymanie nie wynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    > Czy jeżeli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszyć, czy
    > powinien poczekać aż wyprzedzanie się zakończy?

    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    kierującemu autobusem(trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

    2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego."

    Powinien zaczekać, aż go ominiesz.

    charwel

  • 3. Data: 2014-08-01 09:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik charwel(Oo)==::: c...@g...pl ...

    > Moim zdaniem powinien, ponieważ jest to zatrzymanie nie wynikające z
    > warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    Tez tak zawsze sadziłem (chociazby dlatego, ze jest to czytelny znak ze
    rusza) ale ostatnio znajomy kierowca mowił mi, ze ich na szkoleniach uczą
    ze nie włacza się kierunkowskazu.

> [...]
    > wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    > że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego."

    Ale te przytoczone artykuły są o czyms innym.
    Ja mówie o sytuacji w ktorej nie nastepuje zmiana pasa ani wyjazd z
    zatoczki.

  • 4. Data: 2014-08-01 10:14:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 05:59:41 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Przystanek na drodze - bez zatoczki. Teren zabudowany.
    > Autobus rusza.
    >

    > Czy w tym momencie powinien w��czy� kierunkowskaz jako w��czaj�cy si�
    do ruchu?

    Wg mnie formalnie nie (wg PoRD sygnalizuje sie zmiane kierunku lub pasa, a nie
    wlaczanie sie...), ale IMO to raczej dobry zwyczaj

    > Czy je�eli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszy�, czy
    > powinien poczeka� a� wyprzedzanie si� zako�czy?

    Stawiam, ze powinien poczekac az __omijanie__ sie zakonczy. jesli ruszy, to bedzie
    juz wyprzedzanie, a wtedy nie wolno mu zmieniac predkosci ;)

    WS

  • 5. Data: 2014-08-01 10:28:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-01 08:26, charwel(Oo)==::: pisze:
> [...]

    "jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar
    zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."

    Jeżeli. Te skurwysyny z busów (nieważne jakich) jeżdżą na zasadzie
    sztywnego palca - włączają kierunkowskaz w momencie wykonania skrętu
    kierownicą w lewo. I uważają, że mają dzięki temu, automagicznie nadane
    pierwszeństwo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2014-08-01 11:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
> [...]
    >Autobus rusza.
    >Czy w tym momencie powinien włączyć kierunkowskaz jako włączający się

    Niby nie skreca.

    >Czy jeżeli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszyć, czy
    >powinien poczekać aż wyprzedzanie się zakończy?

    Powinien poczekac - wyprzedzanemu nie wolno przyspieszac, ale po
    prawdzie to bez wiekszego znaczenia - co to - bolid F1, ze jak ruszy
    to juz nie wyprzedzisz ?

    J.

  • 7. Data: 2014-08-01 11:30:37
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-08-01 09:59, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Tez tak zawsze sadziłem (chociazby dlatego, ze jest to czytelny znak ze
    > rusza) ale ostatnio znajomy kierowca mowił mi, ze ich na szkoleniach uczą

    Kurcze czekaj, czekaj. Faktycznie niedawno robiłem kat.A i tam w teście
    było jako prawidłowe zachowanie nie włączenie kierunkowskazu, jeżeli
    ruszasz po zatrzymaniu się na jezdni (przy krawężniku).

    charwel

    > Ale te przytoczone artykuły są o czyms innym.
    > Ja mówie o sytuacji w ktorej nie nastepuje zmiana pasa ani wyjazd z
    > zatoczki.

    W sumie racja, co nie zmienia chyba faktu, że jako omijany (wyprzedzany)
    powinien Ci ten manewr umożliwić zakończyć.

    charwel

  • 8. Data: 2014-08-01 12:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...

> [...]
    > sztywnego palca - włączają kierunkowskaz w momencie wykonania skrętu
    > kierownicą w lewo. I uważają, że mają dzięki temu, automagicznie nadane

    Czasami... Aczkolwiek nie uwazam zeby było tak źle. Czasami robią też w
    druga strone - wjedzie na przystanek, kierunkowskaz a nie wyjezdza. A
    czasami robią wszystko prawidłowo a inni kierowcy i tak nie wpuszczają...
    Kazdy ma coś na sumieniu :)
    ale wątek był nei o tym...

  • 10. Data: 2014-08-01 12:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Wg mnie formalnie nie (wg PoRD sygnalizuje sie zmiane kierunku lub
    > pasa, a nie wlaczanie sie...), ale IMO to raczej dobry zwyczaj

    Pelna zgoda.

    > Stawiam, ze powinien poczekac az __omijanie__ sie zakonczy. jesli
    > ruszy, to bedzie juz wyprzedzanie, a wtedy nie wolno mu zmieniac
    > predkosci ;)

    I tutaj równiez mam podobne odczucia.

  • 9. Data: 2014-08-01 12:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik charwel(Oo)==::: c...@g...pl ...

    > W sumie racja, co nie zmienia chyba faktu, że jako omijany (wyprzedzany)
    > powinien Ci ten manewr umożliwić zakończyć.

    Ano właśnie.

    Powedzmy wprost - wisi flaszke i tyle! :)