  • 11. Data: 2014-08-01 12:59:43
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Powinien poczekac - wyprzedzanemu nie wolno przyspieszac, ale po
    > prawdzie to bez wiekszego znaczenia - co to - bolid F1, ze jak ruszy
    > to juz nie wyprzedzisz ?

    Zasada to zasada.
    Wbrew pozorom az tak wolno nie ruszają, mają automaty etc.

  • 12. Data: 2014-08-01 13:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości

    >Czasami... Aczkolwiek nie uwazam zeby było tak źle. Czasami robią też
    >druga strone - wjedzie na przystanek, kierunkowskaz a nie wyjezdza. A
    >czasami robią wszystko prawidłowo a inni kierowcy i tak nie
    >wpuszczają...
    >Kazdy ma coś na sumieniu :)

    W razie potrzeby !

    Jesli widzisz w lusterku, ze toba jedzie tylko 10 pajazdow, a potem
    pusto, to potrzeby zatrzymywania nie ma - zaraz bedzie mial mozliwosc
    sie wlaczyc :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-08-01 13:26:55
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-01 08:26, charwel(Oo)==::: pisze:

> [...]
    > kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    > ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

    Chwilę, trochę czasu minęło odkąd robiłem prawko więc pozapominało się
    to i owo...

    Jak autobus chce zmienić pas na drodze to też mam mu ustępować?

  • 14. Data: 2014-08-01 13:54:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 13:26:55 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

    > Chwilę, trochę czasu minęło odkąd robiłem prawko więc pozapominało się
    > to i owo...
    >
    > Jak autobus chce zmienić pas na drodze to też mam mu ustępować?

    nie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-08-01 14:14:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Przystanek na drodze - bez zatoczki. Teren zabudowany.
    > Autobus rusza.
    >
    > Czy w tym momencie powinien włączyć kierunkowskaz jako włączający się do
    > ruchu?
    > Czy jeżeli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszyć, czy
    > powinien poczekać aż wyprzedzanie się zakończy?

    Jeśli jeszcze nie ruszył, to przede wszystkim jest tylko omijany, a nie
    wyprzedzany.
    Oczywiście kierunku użyć musi i nie ma pierwszeństwa, jeśli o to pytałeś.

  • 16. Data: 2014-08-01 14:15:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale te przytoczone artykuły są o czyms innym.
    > Ja mówie o sytuacji w ktorej nie nastepuje zmiana pasa ani wyjazd z
    > zatoczki.

    No to deczko inna sprawa, na logikę raczej nie musi kierunku używać i może
    ruszać nie oglądając się na omijających.

  • 17. Data: 2014-08-01 14:47:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl>

    > "jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany
    > pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."
    >
    > Jeżeli. Te skurwysyny z busów (nieważne jakich) jeżdżą na zasadzie
    > sztywnego palca - włączają kierunkowskaz w momencie wykonania skrętu
    > kierownicą w lewo. I uważają, że mają dzięki temu, automagicznie nadane
    > pierwszeństwo.

    Niektórzy załączają migacz w lewo już jak zjeżdżają do zatoczki :-)

  • 18. Data: 2014-08-01 18:45:20
    Od: <7...@3...184520.invalid> (Tom N)

    Cavallino w

    > i może
    > ruszać nie oglądając się na omijających.

    Z tym, że jak juz ruszy to jego status z omijanego zmienia sie na
    wyprzedzanego -- "Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie
    wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości."

    Peszek, którego koniował nie uwzglednił...

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2014-08-01 19:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No to deczko inna sprawa, na logikę raczej nie musi kierunku używać i
    > może ruszać nie oglądając się na omijających.

    Dlaczego moze ruszyc nie uwazajac na omijająych go?
    Skoro go omijam, to znaczy ze on nie jest w ruchu.
    Wiec musi sie właczyć do ruchu.
    Dlaczego moze to zrobic bez ogladania się na innych?

  • 20. Data: 2014-08-01 19:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W razie potrzeby !
    >
    > Jesli widzisz w lusterku, ze toba jedzie tylko 10 pajazdow, a potem
    > pusto, to potrzeby zatrzymywania nie ma - zaraz bedzie mial mozliwosc
    > sie wlaczyc :-)

    Przewaznie wystarczy zwolnic.
    Jezeli za mna jedzie 10 to o ile róznica predkosci nie jest za duza -
    staram sie wpuscic.