  • 31. Data: 2014-08-02 10:55:59
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA37D64225526Bbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Czyli ktorej wersji by nie przyjąć (włącza se do ruchu czy nie) to i tak
    > powinien wziąć pod uwagę to ze jest akurat wyprzedzany czy wymijany.
    > Dzieki.
    > Ufff, tak mi wychodziło na chłopski rozum... :)

    Ale wiesz, jak masz problemy z ominięciem/wyprzedzeniem autobusu ruszającego
    z przystanku, to oznacza że źle ten manewr robisz.
    I nie ma większego znaczenia, czy jest tak dlatego, że robisz to jak
    kapelusznik, albo inny ekoprzymuł (czyli na nieodpowiednim biegu i bez gazu,
    żeby brońcie bogowie nie zużyć 0,0001 l paliwa więcej), czy źle oceniłeś
    przestrzeń i wciskasz się przed autobus, gdy tam nie ma miejsca.

  • 32. Data: 2014-08-02 11:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > No ale ta sygnalizacja miałaby być właśnie po to aby dać znać, że ruszam
    > i nie wyprzedzaj mnie.

    Gdzie tu widziesz *sens* niewyprzedzania?
    Ruszający ma swój pas, wyprzedzający (nawet jeśli przed ruszeniem
    domniemał omijanie) zajął swój (również jeśli przekroczył oś jezdni),
    dopóki ruszenie nie skutkuje, przewidzianego zresztą zakazam w innym
    przepisie, utrudnieniem wyprzedzania (bo z przeciwka jadą itp),
    to czemu jadący te "swoje 70" ma się zatrzymać?

    > Albo przynajmniej zachowaj szczególną ostrożność.

    PO CO?
    Właśnie takie zbędne "na wszelki wypadek" skutkuje rutynowym lekceważeniem
    wszelkich sygnałów wtedy, *kiedy są potrzebne*.
    Migacz ma ostrzegać właśnie przed tym, że ruszający skręci w lewo.
    I wtedy ma to sens.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2014-08-02 11:50:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2014, mk4 wrote:

    > Zdaje sie, ze jak nie zmienia kierunku ruchu to wlaczac nie musi (czyli
    > jak wyjezdza z zatoki to akurat musi).

    Mo owszem. Ale nie o zatokę chodziło.

    > Niemniej nadal jest wlaczajacym
    > sie do ruchu i musi ustapic pierwszenstwa wszystkim uczestnikom ruchu.

    Ale do tego się akurat nie odnosiłem - jeśli rusza na wprost, to NIJAK
    nie powoduje "konieczności zmniejszenia" prędkości przez wyprzedzającego
    (wyłączając przypadki, kiedy np. z przeciwka jadą i może skrócic
    wyprzedzającemu miejsce na wyprzedzenie).

    > Czyli
    > wlasciwie wychodzi na to, ze cokolwiek sie stanie w takiej sytuacji to wina
    > za zdarzenie bedzie po stronie autobusu.

    Z tym "cokolwiek" to bym nie przesadzał, IMO argumentacja "tak, wjechałem
    w bok autobusu, bo na pewniaka wróciłem w prawo, przecież on stał więc
    przód miał być 4 metry wcześniej" nie przejdzie ;)
    Ale oczywiscie tego "omijania które przeszło w wyprzedzanie" co do zasady
    utrudnić nie powinien.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-08-02 13:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale wiesz, jak masz problemy z ominięciem/wyprzedzeniem autobusu
    > ruszającego z przystanku, to oznacza że źle ten manewr robisz.

    Wiadomo...

> [...]
    > gazu, żeby brońcie bogowie nie zużyć 0,0001 l paliwa więcej), czy źle
    > oceniłeś przestrzeń i wciskasz się przed autobus, gdy tam nie ma

    Ach ta twoja magiczna kula... ;-P

  • 35. Data: 2014-08-02 15:41:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Wiadomo...

    > Ach ta twoja magiczna kula... ;-P

    No właśnie żeby nie używać magicznej kuli, napisałem że to bez znaczenia,
    tak czy tak manewr był źle wykonany, i to raczej nie była głównie wina
    kierowcy autobusu.

  • 36. Data: 2014-08-02 16:54:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No właśnie żeby nie używać magicznej kuli, napisałem że to bez
    > znaczenia, tak czy tak manewr był źle wykonany, i to raczej nie była
    > głównie wina kierowcy autobusu.

    Zazdroszczę tej wiedzy na temat kazdej sytuacji w ktorej nie brałes
    udziału. ;-P

  • 37. Data: 2014-08-03 15:55:38
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA37C38A55C8B5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Przystanek na drodze - bez zatoczki. Teren zabudowany.
    > Autobus rusza.
    > Czy w tym momencie powinien włączyć kierunkowskaz jako włączający się do
    > ruchu?
    > Czy jeżeli w danym momencie jest wyprzedzany to wolno mu ruszyć, czy
    > powinien poczekać aż wyprzedzanie się zakończy?

    Nie włącza kierunkowskazu jeśli nie zmienia pasa ruchu lub nie rusza z
    zatoki. Po prostu rusza bez sygnalizacji. Jeśli jest już omijany to powinien
    poczekać.
    neelix

  • 38. Data: 2014-08-03 16:03:24
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyli wlasciwie wychodzi na to, ze cokolwiek sie stanie w takiej sytuacji
    > to wina za zdarzenie bedzie po stronie autobusu.

    Bzdura. Przeczytaj cytat artykułu na początku dyskusji.

    neelix

  • 39. Data: 2014-08-03 20:46:29
    Od: "TomekF" <e...@e...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Przeczytaj cytat artykułu na początku dyskusji.
    >
    > neelix

    Jaka bzdura ? Sam piszesz bzdury.
    mk4 ma całkowitą rację.
    Sam przeczytaj ze zrozumieniem post na który odpisujesz.

  • 40. Data: 2014-08-06 12:54:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "TomekF" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka bzdura ? Sam piszesz bzdury.
    > mk4 ma całkowitą rację.
    > Sam przeczytaj ze zrozumieniem post na który odpisujesz.

    Bzdura. Nikt nie ma całkowitej racji. Takie racje to potem sądy rozpatrują,
    a od tych też można się odwołaywać. Na włączanie się do ruchu jest jasny
    przepis o obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu. Ktoś kto idzie na
    teoretyczną i praktyczną wojnę z autobusem nie powinien jeździć. Kierujący
    zbliżając się do przystanku w obszarze zabudowanym ma obowiązek wziąć pod
    uwagę widoczny na przystanku autobus i umożliwić mu włączenie się do ruchu!
    Jeśli tego nie robi to może być współwina, a jak będą świadkowie to nawet
    wina. Wielu kierowców jedzie na chama blokując autobus. Drugi zapis o
    współodpowiedzialności kierującego autobusem za ewentualne zdarzenie nie
    byłby potrzebny gdyby za kółkiem siedzieli ludzie inteligentni. Jeden włącza
    kierunkowskaz ale nie wyjeżdża na chama a drugi widząc autobus
    zwalnia/zatrzymuje się w celu umożliwienia włączenia się. Niestety wielu
    kierowców autobusów to też buraki. Sam doświadczyłem takiego, który po
    wjechaniu w zatokę od razu włączał lewy kierunkowskaz chociaż jeszcze nie
    wysiedli pasażerowie. Na odcinku z kilkoma przystankami nie dało się go ani
    ominąć ani wyprzedzić.

    neelix