  • 1. Data: 2015-06-24 10:27:57
    Temat: Automatyczny przełącznik 2x RS232 do jednego urządzenia
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    Czołem. Używam urządzenia z 2 portami RS232, które komunikuje się z 2
    różnymi PC, do wyboru. Wybór portu RS odbywa się z klawiatury
    urządzenia, niestety trzeba się trochę nachodzić i naklikać w
    rozbudowanym menu. Czy byłby może *gotowy* switch, który automatycznie
    przełączy na port RS urządzenia pierwszy z dwóch PC, który zażąda
    komunikacji ?

    --
    P.Jankisz

  • 2. Data: 2015-06-24 10:39:50
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-06-24 o 10:27, PeJot pisze:
> [...]
    > rozbudowanym menu. Czy byłby może *gotowy* switch, który automatycznie
    > przełączy na port RS urządzenia pierwszy z dwóch PC, który zażąda

    Google wypluwa kilka gotowców, ale dedykowanych do drukarek fiskalnych.

    --
    P.Jankisz

  • 3. Data: 2015-06-24 16:46:48
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

    > Google wypluwa kilka gotowców, ale dedykowanych do drukarek
    > fiskalnych.

    i pewnie o to ci chodzi
    kiedyś miałem taki do centronicsa
    rozumiem że ręczny przełącznik nie jest tym czego oczekujesz

  • 4. Data: 2015-06-24 18:24:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-06-24 o 16:46, Jeffrey pisze:

    > i pewnie o to ci chodzi

    Funkcjonalnie tak, tyle że w żadnym przypadku nie dogrzebałem się w
    dokumentacji informacji odnośnie prędkości. Zależy mi na 115 kbps, a
    drukarki fiskalne chyba z taką prędkością nie komunikują się.

    > kiedyś miałem taki do centronicsa
    > rozumiem że ręczny przełącznik nie jest tym czego oczekujesz

    No jest to jakieś rozwiązanie, wygodniejsze jak grzebanie w rozbudowane
    menu, ale pełny automat wygodniejszy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2015-06-25 08:36:32
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-24 o 18:24, PeJot pisze:

    > Funkcjonalnie tak, tyle że w żadnym przypadku nie dogrzebałem się w
    > dokumentacji informacji odnośnie prędkości. Zależy mi na 115 kbps, a
    > drukarki fiskalne chyba z taką prędkością nie komunikują się.

    Nie pamiętam już dokładnie, ale w tych fiskalnych to też tak nie było
    wprost. W 4-portowych wyboru dokonywało się za pomocą stanu linii RTS
    DTR bodajże, a w tych wieloportowych trzeba było chyba machnąć RTS
    tyle razy na który numer portu trzeba się było przełączyć.

    Ale to już trzeba sprawdzić.

  • 6. Data: 2015-06-25 08:37:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > drukarki fiskalne chyba z taką prędkością nie komunikują się.

    > No jest to jakieś rozwiązanie, wygodniejsze jak grzebanie w rozbudowane

    Hmmm...
    Kiedyś widziałem również jakieś przełączniki USB ;)
    To może się dać wykorzystać z przejściówką USB/RS232 jak urządzenie na
    tym zadziała. Albo też jeszcze większy przerost formy - port sieciowy
    (znaczy RS232 na ethernecie).

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-06-25 08:54:59
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 08:37, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Kiedyś widziałem również jakieś przełączniki USB ;)

    Są, ale jak to USB, 5 metrów kabla jest już loterią. Na razie pracuję z
    2 kablami RS po 12 metrów.

    --
    P.Jankisz

  • 8. Data: 2015-06-25 09:00:54
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 08:36, Krzysiek pisze:
    /.../

    > Ale to już trzeba sprawdzić.

    Właśnie, sprawdzić w realu czy zadziała. Trochę żal mi wydać stówę na
    urządzenie celem sprawdzenia.Potrzebna informacja o obsługiwanych
    prędkościach.

    --
    P.Jankisz

  • 9. Data: 2015-06-25 09:06:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-06-25 o 08:54, PeJot pisze:

    > Są, ale jak to USB, 5 metrów kabla jest już loterią. Na razie pracuję z
    > 2 kablami RS po 12 metrów.

    No to jeszcze są takie przedłużki USB na skrętkę. Jak to wszystko
    poskładasz do kupy to pewnie jednak ethernet nie będzie taki głupi.

    Z drugiej strony RS232 na 15m to nie jest nic niezwykłego, chociaż nie
    pamiętam jak na 115k.
    Jakie sygnały tam potrzebujesz oprócz Tx i Rx?
    I jaki masz limit wydatków?

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2015-06-25 09:21:04
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 09:06, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > pamiętam jak na 115k.
    > Jakie sygnały tam potrzebujesz oprócz Tx i Rx?

    Nie chcę strzelać z armaty do wróbla. Przełącznik 2xRS o nieznanej
    prędkości kosztuje coś koło stówy.

    --
    P.Jankisz